Eilinen monien juhlien ja yhden mekon ongelma jatkuu :)
Kellohelmaiseen olen todennäköisesti päätymässä. Nyt alkaa vaan tulla ongelma siinä, että valinta tuleekin olemaan vaikea. Onnekseni pääsen sovittamaan vastaavanlaista mekkoa ennen tilaamista, voihan toki käydä niin, että mekkomalli sovituksen jälkeen muuttuu. Mutta mikäli niin ei käy, niin tämän hetkiset suosikkini ovat nämä:
Vaihtoehto 1:
http://www.lindybop.co.uk/all-dresses-c1/audrey-white-polka-dot-vintage-1950s-swing-dress-p308
Vaihtoehto 2:
Vaihtoehto 3:
Vaihtoehto 4:
http://prettykittyfashion.co.uk/shop/pretty-kitty-red-white-polka-dot-bow-swing-dress
Että jos jollain on aikaa ja kiinnostusta, niin voi käydä nuo katsomassa ja kertoa oman suosikkinsa. Tyllihameenkin meinasin samalla ostaa, mutta en välttämättä joka juhlaan sitä päälle laita. Linkit eivät ole missään suosikkijärjestyksessä.
Niin ja se eilinen ketju löytyy täältä: http://www.vauva.fi/keskustelu/4448775/ketju/monet_juhlat_yksi_mekko
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:35"]Mitkä on sun mitat? Nuo mekot on sellaisia max kokoa 38 ja vyötäröllisen naisen asuja eikä ne valitettavasti oikein ole sellaisia monen juhlan asuja. Muistelin, että oli synttäreitä ja rippijuhlaa, enkä kyllä oikein näe fiftarimekkoa aikuisen naisen rippijuhlamekkona. Liian mieleenjäävvä monen juhlan mekoksi.
Onneksi noista mekousta löytyy myös isompaa kokoa jotka todellakin ovat hyvännäköisiä.
Ja miksi pitäisi pukeutua niin että sulautuu massaan? Miksi ei saa pukeutua niin että erottuu?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"]
Mielestäni 2 ja 3 olivat kaikkein juhlavimmat ja muutenkin parhaimmat. Niinkuin joku sanoi, niin harmaata on helppo myös tuunata erinäköiseksi eri asusteilla. Mutta jos itse pidät eniten 1 tai 4, niin valitset sitten tietenkin toisen niistä :) Missä päin asut? Jos 50 luvun mekkoja etsit niinhttps://www.facebook.com/Muotiputiikkihelmi/photos_stream?tab=photos_albums&__nodl Somerolla, ja liike ja henkilökunta ja asiakkaat mahtavia
[/quote]
Somerolle on vähän turhan paljon matkaa, joten se jää väliin. Oli kyllä hienoja mekkoja siellä. Täytyy myöntää, että olen kyllä pallo-ihminen :) Muutama (trikoinen) pallomekko kaapista löytyy ja lavatanssitausta varmaan paistaa mieltymyksistä :)
ap
Oih, ihania kaikki! Minusta 2 on paras :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:35"]Mitkä on sun mitat? Nuo mekot on sellaisia max kokoa 38 ja vyötäröllisen naisen asuja eikä ne valitettavasti oikein ole sellaisia monen juhlan asuja. Muistelin, että oli synttäreitä ja rippijuhlaa, enkä kyllä oikein näe fiftarimekkoa aikuisen naisen rippijuhlamekkona. Liian mieleenjäävvä monen juhlan mekoksi. Onneksi noista mekousta löytyy myös isompaa kokoa jotka todellakin ovat hyvännäköisiä. Ja miksi pitäisi pukeutua niin että sulautuu massaan? Miksi ei saa pukeutua niin että erottuu? [/quote]
[/quote]
Saa toki pukeutua niin, että erottuu. Ongelmaksi tulee se, että silloin sama mekko ei ole monen erilaisen tilaisuuden asu, koska nuo mekot ei edes asusteilla muutu muuksi kuin fiftaritanssimekoksi. Jos se on oma tyyli, niin miksi ei, amerikanraudalla joka paikkaan. Harmillista, että monelle tulee mieleen pin up -tytöt ja sitä myötä burleski.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"]Mielestäni 2 ja 3 olivat kaikkein juhlavimmat ja muutenkin parhaimmat. Niinkuin joku sanoi, niin harmaata on helppo myös tuunata erinäköiseksi eri asusteilla.
Mutta jos itse pidät eniten 1 tai 4, niin valitset sitten tietenkin toisen niistä :)
Missä päin asut? Jos 50 luvun mekkoja etsit niinhttps://www.facebook.com/Muotiputiikkihelmi/photos_stream?tab=photos_albums&__nodl
Somerolla, ja liike ja henkilökunta ja asiakkaat mahtavia
[/quote]
Helmi myy myös noita Lindy Bopin mekkoja mutta huomattavadti kalliimmalla kuin jos tilaa Enkuista suoraan. Johtuen ainakin osittain yrittäjyyden kalleudesta.
Katso, ap, myös Heart & roses mekot, samaa hintaluokkaa ja laatua kuin Lindyt.
Mä olen tilannut täältä muutaman mekon: www.sirensandstarlets.co.uk
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:48"]
Sun kropalle saattaisi sopia joku tämän tyyppinen: http://www.inwear.com/inwear-miola-dress-58942005.aspx
Tuon tyylinen mekko menisi minusta myös paremmin kaikissa niissä erilaisissa tilaisuuksissa, joita luettelit.
Tuo mekko nro 2, harmaa on minusta liian tunkkainen kesän juhliin.
Joku tällainen klassisen mallinen sopisi varmasti myös:
[/quote]
Millä ihmeen järjellä tyrkytät tällaisia kun ap:n tyyli on selkeästi ihan erilainen?
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin.mun luo voit tulla katsomaan ja hipelöimään mekkoja. Ollaan samaa kokoluokkaakin :-)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:22"]Jos asut pääkaupunkiseudulla niin.mun luo voit tulla katsomaan ja hipelöimään mekkoja. Ollaan samaa kokoluokkaakin :-)
[/quote]
Tätä siis 24 ehdottaa...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:22"]
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin.mun luo voit tulla katsomaan ja hipelöimään mekkoja. Ollaan samaa kokoluokkaakin :-)
[/quote]
No en valitettavasti asu sielläkään :) Kiitos tarjouksesta. Onneksi tästä lähistöltä löytyy yksi Audrey-mekkko, joka on aika lähellä oikeaa kokoluokkaa. Ainakin sen verran, että jos yhtään näyttää käyvän päälle, niin kokoa pystyy vähän paremmin arvioimaan. Noiden taulukoiden mukaan olen onnistuneesti kahden koon välillä.
Niin ja tosiaan samanmallisia mekkoja mulla on ollut ennenkin ja olen kokenut, että malli sopii mulle. Peittää ja tuo esiin sopivalla tavalla.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:09"]
Mulla on monta Lindy Bopin mekkoa ja ovat kyllä hyvä laatuisia. Ei mitään luirua kangasta vaan hyvää puuvillaa eikä saumat kierrä saati ompeleet ratkeile. Tuo Audrey mekko sopii jos on pitkä kaula, se venepääntie ei ole lyhyelle kaulalle sopiva. Tuo harmaa mekko on kaikista parhain sekä alavatsakkaalle että kaulalle. Sopii asusteeksi musta, valkoinen ja punainen. Bolero, huivii tms ja kengät sekä laukku kaikki sitten samaa sävyä. Ei niin että esim. mustaa ylös ja jotain muuta laukkuun ja kenkiin....
[/quote]
En tiedä, millainen maistraattivihkiminen ap:lla on suunnitteilla, sinnehän voi mennä vaikka farkuissa. Itse en menisi naimisiin puuvillamekossa eikä puuvilla ole materiaalina mitenkään juhlava, jos se on tässä yhtään tarkoitus.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:09"]
Mulla on monta Lindy Bopin mekkoa ja ovat kyllä hyvä laatuisia. Ei mitään luirua kangasta vaan hyvää puuvillaa eikä saumat kierrä saati ompeleet ratkeile. Tuo Audrey mekko sopii jos on pitkä kaula, se venepääntie ei ole lyhyelle kaulalle sopiva. Tuo harmaa mekko on kaikista parhain sekä alavatsakkaalle että kaulalle. Sopii asusteeksi musta, valkoinen ja punainen. Bolero, huivii tms ja kengät sekä laukku kaikki sitten samaa sävyä. Ei niin että esim. mustaa ylös ja jotain muuta laukkuun ja kenkiin....
[/quote]
En tiedä, millainen maistraattivihkiminen ap:lla on suunnitteilla, sinnehän voi mennä vaikka farkuissa. Itse en menisi naimisiin puuvillamekossa eikä puuvilla ole materiaalina mitenkään juhlava, jos se on tässä yhtään tarkoitus.
[/quote]
Puuvillaakin on erilaisia. Toiset on juhlavampia kuin toiset. Riippuu KUDONNASTA. Jopa oma hääpukuni oli puuvilla vaikka se ei siltä näyttänyt...
Mikään noista juhlista nyt ei ole sellainen minkä itse kokisin mitenkään tosi juhlavaksi. Rippijuhlissa viime vuosina ravanneena olen huomannut, että sielläkin pukeutuminen on muuttunut huomattavasti arkisempaan suuntaan.
Vihkiminen on sellainen minä, mies, notaari ja pari todistajaa, mutta en nyt ihan farkuissa viitsi mennä. Olisihan se kiva näyttää nätiltä ja ehkä laittaa jotain muuta kuin normaalit työvaatteet päälle. Mutta ei ole suunnitteilla mitään prinsessamekkoa.
Sukujuhlat ovat enemmänkin ruokailu seisovasta pöydästä. Niin ja firman juhlat tuo smart casual.
Ja ennemmin laitan päälleni puuvillaa kuin jotain keinokuitua. Hyvällä (tai huonolla) tuurilla juhlapäivinä voi olla vaikka hellettä.
Ja saattaa olla, että oma käsitykseni arki- ja juhlapukeutumisesta on poikkeava :)
ap
Nelonen aiheuttaa migreeniä, jos siihen päädyt älä ihmettele jos jotkut välttelevät sinuun päin katsomistakin kuin ruttoa. Se ei ole epäkohteliaisuutta vaan itsesuojeluvaistoa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:39"]
Nelonen aiheuttaa migreeniä, jos siihen päädyt älä ihmettele jos jotkut välttelevät sinuun päin katsomistakin kuin ruttoa. Se ei ole epäkohteliaisuutta vaan itsesuojeluvaistoa.
[/quote]
Kerro nyt hyvä ihminen miksi koit tarpeelliseksi alapeukuttaa tätä täysin neutraalia tietoa? Olisihan se ihanaa jos ei olisi migreeniä mutta kun se valitettavasti ei ole tahdonalainen asia.
Täytyy kyllä myöntää, että jos nyt vaan tilaisin jonkun tuollaisen mekon, niin päätyisin varmaan halterneck-pallomekkoon :) Mutta jos nyt kuitenkin tuollaista "vähähihaista" tällä kertaa :)
ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:36"]
Mikään noista juhlista nyt ei ole sellainen minkä itse kokisin mitenkään tosi juhlavaksi. Rippijuhlissa viime vuosina ravanneena olen huomannut, että sielläkin pukeutuminen on muuttunut huomattavasti arkisempaan suuntaan.
Vihkiminen on sellainen minä, mies, notaari ja pari todistajaa, mutta en nyt ihan farkuissa viitsi mennä. Olisihan se kiva näyttää nätiltä ja ehkä laittaa jotain muuta kuin normaalit työvaatteet päälle. Mutta ei ole suunnitteilla mitään prinsessamekkoa.
Sukujuhlat ovat enemmänkin ruokailu seisovasta pöydästä. Niin ja firman juhlat tuo smart casual.
Ja ennemmin laitan päälleni puuvillaa kuin jotain keinokuitua. Hyvällä (tai huonolla) tuurilla juhlapäivinä voi olla vaikka hellettä.
Ja saattaa olla, että oma käsitykseni arki- ja juhlapukeutumisesta on poikkeava :)
ap
[/quote]
Minusta nuo suunnittelemasi mekot ovat semmoisia latotanssimekkoja tai sitten jossain mainostoimistossa töissä pidettäviä. Juhlavia ne eivät ole, mutta nähtävästi sinun käsityksesi juhlasta on jotain ihan muuta kuin vaikka minulla.
Minusta nämä ovat juhlavia, ei puuvillaa, vaikka se miten sinua miellyttää.
polyesteri on sitten juhlavampi? No makuasia. Vai Katsoitko vaan hintaa
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:36"]
ap
[/quote]
Minusta nuo suunnittelemasi mekot ovat semmoisia latotanssimekkoja tai sitten jossain mainostoimistossa töissä pidettäviä. Juhlavia ne eivät ole, mutta nähtävästi sinun käsityksesi juhlasta on jotain ihan muuta kuin vaikka minulla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:36"]
ap
[/quote]
Minä ehkä olenkin enemmän tällainen latotanssityyppi :)
ap
Mulla on monta Lindy Bopin mekkoa ja ovat kyllä hyvä laatuisia. Ei mitään luirua kangasta vaan hyvää puuvillaa eikä saumat kierrä saati ompeleet ratkeile.
Tuo Audrey mekko sopii jos on pitkä kaula, se venepääntie ei ole lyhyelle kaulalle sopiva.
Tuo harmaa mekko on kaikista parhain sekä alavatsakkaalle että kaulalle.
Sopii asusteeksi musta, valkoinen ja punainen. Bolero, huivii tms ja kengät sekä laukku kaikki sitten samaa sävyä. Ei niin että esim. mustaa ylös ja jotain muuta laukkuun ja kenkiin....