YLE: Siviilivihkimiset kirkkohäitä suositumpia 2014
http://yle.fi/uutiset/siviilivihkimiset_ensimmaista_kertaa_kirkkohaita_suositumpia/7943516
Näin se kehitys menee eteenpäin! Nyt olisi jo vihdoin aika erottaa kirkko kokonaan valtiosta, vaikka sitä tuskin tapahtuu tulevalla vaalikaudella.
Kommentit (9)
osa näistä maistraatinkävijöistä menee kirkkoon rinsessapuvuissaan hakemaan siunauksen vaikkeivat usko jumalaan tai seurakunnan siunauksiin - onko se nyt sinun kannaltasi hyvä vai huono uutinen?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:15"]
osa näistä maistraatinkävijöistä menee kirkkoon rinsessapuvuissaan hakemaan siunauksen vaikkeivat usko jumalaan tai seurakunnan siunauksiin - onko se nyt sinun kannaltasi hyvä vai huono uutinen?
[/quote]
Mun ateistiveljenikin meni, koska vaimon suku halusi. Huvitti koko tilaisuus.
Jep, suurin osa aloitti kuitenkin hääjuhlansa kirkossa. Mekin olimme viime vuonna kaksissa häissä joissa siunaus haettiin kirkosta, "kun on juhlavampaa niin" ja ilmainen puhujakin...
Olen aina ihmetellyt nyt siunaamisia.. siis sellaisia jossa siunaus toimitetaan vain ja ainoastaa suvun tähden.. Tulee tunne että pariskunta on ihan tossun alla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:15"]
[/quote]
Mun ateistiveljenikin meni, koska vaimon suku halusi. Huvitti koko tilaisuus.
[/quote]
Miksi veljesi halusi noin nössön naisen, joka mieluummin miellyttää lammasmaisesti perhettään kuin omaa aviomiestään? Eikö veljelläsi ole ollenkaan selkärankaa? Käsittämätöntä.
Olin hyvin mielissäni, kun kuulin tuon uutisen tänään. Tuli tälle viikolle sitten edes yksi hyväkin uutinen. :)
Ja silti änkyräpersut ja kristilliset väittävät avioliiton olevan vain "kirkollinen instituutio".
Missä on tilasto siitä, miten moni maistraattivihitty kuuluu kirkkoon? Kukaan kun ei kiellä kristittyjä solmimasta avioliittoa tuomarin edessä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:13"]http://yle.fi/uutiset/siviilivihkimiset_ensimmaista_kertaa_kirkkohaita_suositumpia/7943516
Näin se kehitys menee eteenpäin! Nyt olisi jo vihdoin aika erottaa kirkko kokonaan valtiosta, vaikka sitä tuskin tapahtuu tulevalla vaalikaudella.
[/quote]
Seuraava hallitus on niin hihhulipainoitteinen, että Suomi taantuu satoja vuosia seuraavan neljän vuoden aikana...