Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haamuviiva koronan kotitestissä... tai semmoinen tietyssä valossa nähtävä tummentuma

Vierailija
02.01.2022 |

siinä kohtaan, mihin se viiva tulee... Eli onkos muille tullut? Ja onko se nyt sitten merkki positiivisuudesta vai ns. viivan paikka.

Jo luulin lapseni tehneenä, että haamu- ja roskiviivojen aikakausi olisi ohi, mutta ei nyt sitten olekaan.. :-/

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, viralliseen testiin. Kurkkukipu ja päänsärky itsellä, niin ei jaksa alkaa arvailemaan kotitestin oikeaa tulosta... Kyllä siinä "liilahko" himmeä tummentuma näkyy, mutta huijaako mun silmät tässä hedarissa. 

ap

Sulla on koronaoireet ja testi näyttää positiivista niin ei paljon tarvitse arvailla....

Vierailija
22/28 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla tuli hailakka viiva kotiarestiin, eli että olisi ollut posit. Kävi seuraavana päivänä oikeessa testissä ja sai negan. Että tiiä niistä sitten

Riippuu paljon siitä, että saadaanko tikkuun raaputettua epiteelisolukkoa. Siitähän se koronainfektio selviää. Siksi kotitestin ohje tikusta nenässä on hullua kun pitäisi työntää testitikku nenänieluun ja raaputtaa kevyesti sieltä.

Sen tikun työntäminen nenänieluun voi kuulostaa pelottavalta, mutta käytännössä taipuisa tikku menee sinne tuosta vain ja ei tarvi edes kymmentä sekuntia tikulla nenänielua raaputtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran niin että ihan kun olis tullut viiva aluksi mutta se hävisi ennen kuin se 10 minuutin aika meni umpeen. Eikä kukaan sairastunut.

Vierailija
24/28 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole kyllä Bosonin testiin ole tullut viivanpaikkaa... ihan sileän blancoja ovat negatestit olleet vielä tuntien päästäkin.

Vierailija kirjoitti:

Jos viivanpaikka näkyy hailakkana heti testiajan sisällä, uskon että on positiivinen. Minulla ainakin oli.

Roskishaamut ei ole positiivisia, mulla kaikkin (paitsi pos testiin) ilmeistyi roskishaamu/viivanpaikka.

Aina pitää tulla kontrolliviiva siihen C:n kohdalle. Kannattaa tiputella uuttoliuosta tippa kerrallaan testikasettiin. Jotkut tiputtavat tipan tai pari ja siksi oikea tulos jää saamatta. Kasetti imee kyllä koko uuttoliuosmäärän.

Vierailija
25/28 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole kyllä Bosonin testiin ole tullut viivanpaikkaa... ihan sileän blancoja ovat negatestit olleet vielä tuntien päästäkin.

Vierailija kirjoitti:

Jos viivanpaikka näkyy hailakkana heti testiajan sisällä, uskon että on positiivinen. Minulla ainakin oli.

Roskishaamut ei ole positiivisia, mulla kaikkin (paitsi pos testiin) ilmeistyi roskishaamu/viivanpaikka.

Oiskohan sillä vaikutusta näkyvään viivan paikkaan jos nenästä tulee tosi helposti verta ja aina räkää vaikka yrittää kuinka hyvin niistää ennen näytteenottoa 🙈 sori ällöys.

Ei, koska veri eikä räkä sisällä tarpeeksi sitä epiteelisolukkoa.

Vierailija
26/28 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähisukulainen teki kotitestin, haalea positiivinen. Kävi virallisessa testissä josta negatiivinen. Tämän jälkeen kaksi muuta lähisukulaista sairastui ja heillä molemmilla korona. Toisella näkyi seuraavana päivänä sairastumisesta selvä viiva. Toisella haalea tosi haalea viiva tuli monena päivänä,kunnes kolmantena vai neljäntenä päivänä selvä viiva. Olivat siis tekemisissä ensimmäisen haalean viivan saaneen kanssa. Ja sen jälkeen meidän perhe (oli altistunut heistä) saatiin korona. Lapsen testissä todella haalea viiva vain tietyssä valossa näkyi. Itselläni selvä viiva. Että kyllä sekin vaalea viiva on positiivinen.

Vierailija
27/28 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää että ne viivat eli tulokset ovat siellä jo valmiina.

Vierailija
28/28 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta oliko ap:llä korona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi