PAHA mieli iski heti ultratutkimuksen jälkeen. Sissi oli juuri saanut tietää esikoisensa sukupuolen.
Lapsi olisi poika.
Lainaus Hesarin jutusta. Luitteko? Mitä ajattelette?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hesarin jutut maksumuurin takana. Miksi se muija pahoitti mielensä? Koska ultraa ja kertoi sukupuolen, vai koska lapsi oli poika?
Oli aina toivonut tyttöä ja oli varma että tytön saisi.
Ymmärrän. Itse toivoin 2 tyttöä ja ne sain :)
Varmaan joku tasa-arvoinen, suvaitsevainen woke-äiti hermostunut väärästä sukupuolesta lapsella, jonka on koko ajan muutenkin aikonut kasvattaa sukupuolettomaksi? Ja nyt harkitsee keskeytystä, ettei vaan enempää vääränsukupuoleiset pääse valtaan tasa-arvon nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa et olisi äiti ollenkaan. Sairasta.
Tyttöjä toivotaan nykyään enemmän kuin poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti melkein kaikki äidit toivovat enemmän jompaakumpaa. Harva vain myöntää ääneen.
Itsekin tyttöjä toivoin.
Jos olis ollut tytöstä kyse, HS ei olis ikinä julkaissut tuollaista. Sellaisessa maailmassa me elämme.
Mä sain pari poikaa. Nuoremman kohdalla jotenkin luulin saavani tytön, ei käynyt niin. Ei haittaa lainkaan, vaikka sain vain poikia.
Vierailija kirjoitti:
Voitte vaan kuvitella miten tämä tulee tulevaisuudessa näkymään... Hemmoteltuja, suosittuja diiva-prinsessoja maailma täynnä, jotka opetetaan vielä kaiken päälle uhriutumaan sukupuolensa vuoksi joka asiasta.
Tuleva äiti voi luoda hyvinkin tarkan mielikuvan odottamastaan lapsesta. Kun lapsi ei olekaan sellainen, kuin hän oli olettanut, hänen täytyy luopua mielikuvitusvauvastaan ja se on usein pieni surun paikka. Ihan normaalia, vaikka ei välttämättä kovin yleistä. Kyllä se todellinen vauva ottaa paikkansa äidin sydämessä ja mielikuvitusvauva haihtuu.
Ymmärrän jos alussa tulee "shokki" jos on ollut ns varma sukupuolesta. Itse aina kuvittelin että saan 2 tyttöä. Toinen paljastui pojaksi ja eka reaktio oli että enhän mä poikaa osaa hoitaa. No, maailman rakkain poika se on ja osaan hoitaa ihan yhtä hyvin (= samalla tavalla) kuin tyttöäkin.
Nyky-yhteiskunta suosii tyttöjä tai sanotaanko niin että tyttöjen ominaisuudet sopivat paremmin nykymenoon kun fyysinen voima ei enää ole mikään erityinen etu. Tyttötoiveen ymmärtää tätä taustaa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Tuleva äiti voi luoda hyvinkin tarkan mielikuvan odottamastaan lapsesta. Kun lapsi ei olekaan sellainen, kuin hän oli olettanut, hänen täytyy luopua mielikuvitusvauvastaan ja se on usein pieni surun paikka. Ihan normaalia, vaikka ei välttämättä kovin yleistä. Kyllä se todellinen vauva ottaa paikkansa äidin sydämessä ja mielikuvitusvauva haihtuu.
Toivottavasti ei kuitenkaan kirjoittanut omalla nimellään mitään tuollaista saastaa julki.
Itselläni kävi sama juttu. Petyin sukupuoleen ja itkin salaa ultran jälkeen. Totuin poikaan vasta kun tämä oli syntynyt.
Merkillisiä toivomuksia.Ihan kuin poika ei olisi tervetullut.
Miten terve lapsi voi olla pettymys? Vähän toivoisi suhteellisuudentajua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minusta on ihan normaalia että on toiveita ja haaveita lastensa suhteen. Sinä et tietenkään toivonut edes tervettä lasta, olethan äiti Teresa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte vaan kuvitella miten tämä tulee tulevaisuudessa näkymään... Hemmoteltuja, suosittuja diiva-prinsessoja maailma täynnä, jotka opetetaan vielä kaiken päälle uhriutumaan sukupuolensa vuoksi joka asiasta.
Miksi? Ei kaikki tytöt ole diivoja eikä prinsessoja.
Ei siinä ole mun mielestä mitään pahaa, että erityisesti toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Mutta se on kyllä huolestuttavaa, jos kuvittelee, että sen voi varmaksi tietää omassa olossaan että tyttö/poika tulee. Huolestuttavaa jos ei aikuinen ihminen ymmärrä, että se voi olla kumpi vaan omista haluamisista huolimatta ja pettyy sitten karvaasti.
Hesarin jutut maksumuurin takana. Miksi se muija pahoitti mielensä? Koska ultraa ja kertoi sukupuolen, vai koska lapsi oli poika?