Miksi huuto.netissä ei käy kauppa?
Huutonet on jo aiemmin ollut kovin hiljainen verrattuna menneisiin vuosiin, mutta tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan. Laitoin pari kuukautta sitten myyntiin merkkivaatteita ja asusteita, kaikki joko uusia tai pari kertaa käytettyjä. Tuotteet ovat osta heti hinnalla, lisäksi mahdollisuus ehdottaa hintaa. Vaikka osta heti -hinnat ovat vähintäänkin kohtuulliset, olisin valmis hyväksymään myös reippaasti alemmat ostotarjoukset. Olenko saanut sellaisia? No en. En tiedä mitä tehdä, facebook kirppisten meno on sen verran päätöntä että sinne en haluaisi tavaroitani laittaa. Kokemuksia muilla?
Kommentit (30)
Jos huutonetissä joku myy käyttämätöntä merkkikamaa ylihalvalla, epäilen heti jotain filunkia.
Kokeile paikkakuntasi Fb-kirpputoria, ap.
Herää vain kysymys, että miksi ostelet kaikkea kamaa vain saadaksesi sen vaivan että joudut vielä hankkiutumaan tavaroista eroon -ja halvalla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:24"]
Katsos, se että arvostat kulunutta vaateriekalettasi 7,90 €:n verran ei tarkoita sitä, että niin tekevät kaikki muutkin. Idea on siinä, että hinta määräytyy sen mukaan miten OSTAJA arvostaa tuotettasi.
Ihan hyvin huuto.netissä menee kaupaksi, kun OIKEASTI haluaa myydä ne rojut. Mulla menee 90% kaupaksi viikossa, vaikka toimitusehtona on pelkkä nouto. :)
Rohkeasti lähtöhinta vain euroon, huutokauppa päättymään parin päivän päästä eikä mitään h..in hintavarausta.
[/quote]
Hienoa, että sinun vaateriekaleesi ja rojusi menevät kaupaksi kun hinta on sopiva :) Minun kohdallani on kyse useita satoja euroja maksaneista, viimeisen parin vuoden aikana hankituista merkkituotteista (laukkuja, asusteita, kenkiä...), jotka ovat joko käyttämättömiä tai kerran-kaksi käytettyjä. Hinnat alle puolet alkuperäisestä ja olen siis valmis tinkimään vielä lisääkin, jos kiinnostuneita ilmaantuu. Alan uskoa, että kyse on tosiaan tästä lamasta ja ihmisillä ei kertakaikkiaan ole varaa hankkia vähänkään hintavampaa... Ja ne joilla on, eivät taas second handina osta.
[/quote]
Ostaako ihmiset paljon nimenomaan merkkituotteita kirpparilta? Itse etsisin sieltä juuri halpoja ja hyväkuntoisia, niin että hinta on määrittävä tekijä. Siinä useamman kympin lähtöhinta tuntuu isolta, vaikka olisi kuinka suuri ale verrattuna alkuperäiseen hintaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:24"]
Katsos, se että arvostat kulunutta vaateriekalettasi 7,90 €:n verran ei tarkoita sitä, että niin tekevät kaikki muutkin. Idea on siinä, että hinta määräytyy sen mukaan miten OSTAJA arvostaa tuotettasi.
Ihan hyvin huuto.netissä menee kaupaksi, kun OIKEASTI haluaa myydä ne rojut. Mulla menee 90% kaupaksi viikossa, vaikka toimitusehtona on pelkkä nouto. :)
Rohkeasti lähtöhinta vain euroon, huutokauppa päättymään parin päivän päästä eikä mitään h..in hintavarausta.
[/quote]
Hienoa, että sinun vaateriekaleesi ja rojusi menevät kaupaksi kun hinta on sopiva :) Minun kohdallani on kyse useita satoja euroja maksaneista, viimeisen parin vuoden aikana hankituista merkkituotteista (laukkuja, asusteita, kenkiä...), jotka ovat joko käyttämättömiä tai kerran-kaksi käytettyjä. Hinnat alle puolet alkuperäisestä ja olen siis valmis tinkimään vielä lisääkin, jos kiinnostuneita ilmaantuu. Alan uskoa, että kyse on tosiaan tästä lamasta ja ihmisillä ei kertakaikkiaan ole varaa hankkia vähänkään hintavampaa... Ja ne joilla on, eivät taas second handina osta.
[/quote]
Ja noita merkkikamoja saa käyttämättömänä -50-80% kaupasta. Itse ostan aina kaupasta, jos hinta on sama. Enkä myöskään käy jossain huutonetissä tinkimään. Jos lähtöhinta on liian korkea, niin yleensä myyjä on arvottanut myymänsä tavarat päässään väärin eikä ole valmis tulemaan hinnassa järkevälle tasolle vastaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:24"] Katsos, se että arvostat kulunutta vaateriekalettasi 7,90 €:n verran ei tarkoita sitä, että niin tekevät kaikki muutkin. Idea on siinä, että hinta määräytyy sen mukaan miten OSTAJA arvostaa tuotettasi. Ihan hyvin huuto.netissä menee kaupaksi, kun OIKEASTI haluaa myydä ne rojut. Mulla menee 90% kaupaksi viikossa, vaikka toimitusehtona on pelkkä nouto. :) Rohkeasti lähtöhinta vain euroon, huutokauppa päättymään parin päivän päästä eikä mitään h..in hintavarausta. [/quote] Hienoa, että sinun vaateriekaleesi ja rojusi menevät kaupaksi kun hinta on sopiva :) Minun kohdallani on kyse useita satoja euroja maksaneista, viimeisen parin vuoden aikana hankituista merkkituotteista (laukkuja, asusteita, kenkiä...), jotka ovat joko käyttämättömiä tai kerran-kaksi käytettyjä. Hinnat alle puolet alkuperäisestä ja olen siis valmis tinkimään vielä lisääkin, jos kiinnostuneita ilmaantuu. Alan uskoa, että kyse on tosiaan tästä lamasta ja ihmisillä ei kertakaikkiaan ole varaa hankkia vähänkään hintavampaa... Ja ne joilla on, eivät taas second handina osta. [/quote] Ostaako ihmiset paljon nimenomaan merkkituotteita kirpparilta? Itse etsisin sieltä juuri halpoja ja hyväkuntoisia, niin että hinta on määrittävä tekijä. Siinä useamman kympin lähtöhinta tuntuu isolta, vaikka olisi kuinka suuri ale verrattuna alkuperäiseen hintaan.
[/quote]
Kyllä aiemmin ainakin huuto.netissä on ollut selvä markkina hyväkuntoisille, aidoille merkkituotteille. Itse olen aktiivisemmin myynyt viimeksi pari vuotta sitten, silloin ei ollut mitään ongelmaa. Nyt tuntuu, ettei ilmoituksia edes katsota kuin muutaman hassun kerran, joten selvästi koko sivun käyttäjämäärät ovat vähentyneet. Minulla on huutonetissä niin paljon plussapalautteita aitojen merkkituotteiden myynnistä, että en usko senkään olevan ongelma.
Täytyy harkita noita facebookin alueellisia kirppiksiä. Kiitos kaikille asiallisesti kommentoineille :)
Huutonettiä ei tule enää käytettyä, se on tosiasia. Minua ei kiinnosta enää siellä kaupata tuotteita kun on sellainen tunne, että huutonet rahastaa ihmisiä. Toria käytän. Sitä kautta ostin takin, jonka sattumalta löysin myös huutiksesta, missä se ei ollut mennyt kaupaksi. Torissa olen myös myynyt lasten vaatteita ja alle viikossa on kauppa käynyt. Kannattaa laittaa suoraan sellainen hinta, minkä itse olisi valmis maksamaan.
Itse olen viime kuukaudet ostanut vaatteita ja paljon muutakin jne Facebookin myyntipalstalta. Se on jotenkin kätevää kun heti saa lähes yhteyden myyjään ja voi katsoa asuuko esim. lähellä jne. Olen ostanut monenmoista ja viimeksi kävin sovittamassa kenkiä ulkosalla myyjän tykönä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:24"]
[/quote]