Työ on ihan kivaa, työkaverit suurimmaksi osaksi supertylsiä, mitä tehdä?
Pidän työstäni yms mutta kun on katsonut näitä työkavereita nyt pari vuotta niin koen heidän juttunsa tosi epäkiinnostavina. Ovat täysin eri elämänvaiheessa ja kai heidän kiinnostuksenkohteensakin eroavat omistani ihan pohjimmiltaan.. en oikein tiedä mitä tekisin.. onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa?
Kommentit (16)
Työ on tylsää, työkaverit taas kaikki ihan huippuja! En tiedä itsekään mitä tekisin... Paikan vaihdossa menettäisin mahtavat työkaverit, mutta työ voisi olla kivempaa.
On. Sama tilanne. Aion katsella muita töitä lähikuukausina. Haluan, että työkaverit ovat myös kavereita.
Saat palkkaa työnteosta eikä työkaverien kanssa seurustelusta (oletan), joten miksi vaihtaisit paikkaa? Useimmilla ei nykyään ole noin vain mahdollista vaihtaa paikkaa ja tuo olisi yksi huonoimmista syistä vaihtaa. Itse varmaan tuossa tilanteessa keskittyisin täysillä töihini ja ottaisin ilon irti siitä, jos kerran työstäni tykkäisin.
Olen siis melko yksinäinen ihminen, joten suuri osa sosiaalisesta elämästäni tapahtuu töissä. Siksi olisi tärkeää, että viihtyisin heidän kanssaan, enkä voi vain sulkeutua tekemään töitä. En muutenkaan ymmärrä millainen on sellainen työpaikka jossa viis veisataan työkavereista ja tehdään vaan töitä töitä töitä.. Henkisesti aika raskasta.
Älä sure. Sopeudut hyvin joukkoon.
Itse teen tiimityötä jossa työkavereiden kanssa yhteensopivuus on tärkeää. Lisäksi päivät ovat ympäripyöreitä ja matkustelua on paljon joten muulle elämälle jää vähemmän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:51"]Kuulostat aika keskenkasvaneelta.
[/quote]
Miksi näin?
Ehkä olenkin vielä keskenkasvuinen ja sehän tässä onkin ongelma. Muut ovat joko lähes eläkkeellä, tai sitten lapsiperhevaiheessa, eivätkä osaa puhua mistään muusta kuin lastensa asioista. Aika hiljaiseksi siinä sitten jää. Onneksi pari ihmistä on kykeneväisiä keskustelemaan muustakin elämänalueista!
"Mitä tehdä?" No vaikkapa sitä työtä.
"Mitä tehdä?" No vaikkapa sitä työtä.
Miksi nää keskustelut tulee aina täyteen jotain katkeria vastauksia, kuinka jokaisen pitää tehdä työtä irvistys kasvoilla. Ette ole tainneet lukea tutkimuksia, joiden mukaan hyvä työilmpaiiri parantaa tuloksia?
Itse en näe tylsyyttä huonona asiana. Kivempi se, kun heikkohermoiset prinsessat joilla aina joku draama päällä. Puhumattakaan näistä perus sosiopaateista jotka myrkyttää ilmapiirin. Tylsät ovat heihin verrattuna kivoja! Jos kuitenkin haluat enemmän sosiaaliseja kontakteja, vaihda työpaikkaa. Vaihda kuitenkin järkevästi. Etsi pesti joka tukee CVtä ja on hyvä urallesi. Jos uudessa paikassa ei ole kivoja työkavereita, tulipahan parannus CVseen ja parin vuoden kuluttua taas etsimään uutta.
Kyllä uskon, että kaikenkin voi saada! En ymmärrä miksi ei.. työpaikan vaihtaminen on tietenkin riski mutta..
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei voi saada.
Jos työ kuitenkin kivaa..
Eikö kellään ole ollut tällaista tilannetta?