Persuthan HÄVISIVÄT vaalit!
Menettivät ääniä ja yhden paikan. Juu, olisi voinut tulla isompikin tappio, mutta kukapa nyt OPPOSITIOSSA isosti menettää kannatusta! Eivät edes persut... Mutta odottakas vaan. Toivon totitsesti, että lähtevät hallitukseen, niin selviää kaikille minkä sortin hakkaraisia siellä on puolueessa mukana. Oikea "kykypuolue" jytkyttämässä!
; DD
Kommentit (44)
Munkaan mielestä ei persujen tulosta miksikään jatkojytkyks voi kutsua :-D ainoot selkeet voittajat oli keskusta ja vihreet
Siinä mielessä tulos on voitto perussuomalaisille, että he ovat nyt selkeästi ja pitkällä aikavälillä yksi Suomen suurimmista puolueista, eikä edellisten vaalien tulos ollut pelkkä yhden hitin ihme. Vihreät puolestaan ovat olleet kasassa useita vuosia kauemmin kuin persut, mutta he ovat edelleenkin pieni marginaalipuolue, joka ei yhdessä vasemmistoliiton kanssakaan saa kasaan yhtä paljon paikkoja kuin persut yksinään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:08"]Kun ei tajua, niin ei tajua.. Keskusta oli oppositiossa neljä vuotta -> sai 14 paikka lisää -> voitti Perussuomalaiset oli oppositiossa neljä vuotta -> menetti yhden paikan!!! -> eli ei todellakaan voittanut yhtään mitään. [/quote] Aiai kun hinuria harmittaa.. Äänestitkö jani toivolaa ??
[/quote]
Tässä argumentissa kulmioitui perussuomalaisten tyypillisen kannattajan sielunmaailma ja sivistyksen taso.
[/quote]
Perussuomalaisten kannattajia ei voi tiivistää tiettyihin stereotypioihin. Tunnen itse monia eri elämäntilanteessa ja ansioluokassa olevia perussuomalaisten kannattajia. Vaikken itse perussuomalaisia äänestänytkään, olen hyvilläni heidän tuloksestaan.
Muista puolueista ajattelen seuraavaa:
Vasemmiston arvot ovat vanhanaikaiset ja keulakuva tunkkainen, kokoomus mokasi täysin viime kaudella ja suoraan sanottuna Stubb ärsyttää minua. Keskustaa pidän hyvin neutraalina puolueena, tosin Väyrynen oisi saanut pysyä kivensä alla. Vihreitä en ole ikinä edes sietänyt, heidän argumenttinsa varsinkin ilmastoasioissa ei pohjaudu faktoihin vaan tunteisiin (opiskelen itse energiatekniikka, joten tunnen kyllä faktat toisin kuin koulunsa kesken jättäneet hipsterit). Ruotsalaisia en kannata, vaikka montaa heidän kantaansa kannatankin. KD.. ei kiitos ja loput.. noh, heillä ei ole hirveästi vaikutusvaltaa.
Vaikka olen perussuomalaisten kanssa eri mieltä monesta asiasta, toivon, että he menevät nyt hallitukseen ihan vain jotta tähän maahaan saadaan vähän uusia tuulia. Neljän vuoden päästä nähdään miten Soinin politiikka onnistui.
Olen itse ollut aina kokoomuslainen, tosin heidän suoritukseen hyvin pettynyt kokoomuslainen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:04"] Viimeksi 3 ja nyt toinen.. Voitto se on. [/quote] No, kuule, sä voit tulkita sen miten haluat. Mä katson paikkamääriä ja ääniosuuksia, en sitä, miten paljon äänet tasoittuivat eri puolueiden kesken. [/quote] Mikä vitun femakko siellä taas piipittää?
[/quote]
Perussuomalaisten johtoporras on varmaan hyvin otettu siitä, että heidän kannattajajoukossaan vilisee kaltaisiasi älykköjä.