Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt 10 ja 6 vuotiaat eivät haluaisi lähteä

Vierailija
01.01.2022 |

Isänsä mukana toiseen kaupunkiin isän naisystävän luo, koska he kuulema valvovat yöt ja nukkuvat päivät. Meillä on yhteishuoltajuus viikko ja viikko.
Onko lapsilla mitään oikeuksia kieltäytyä lähtemästä isänsä luo tuollaisen syyn takia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna lähteä, teet heti lasun siitä mitä lapset ovat kertoneet, tuo ei ole normaalia tai hyväksi lapsille.

Vierailija
2/18 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et anna lähteä, teet heti lasun siitä mitä lapset ovat kertoneet, tuo ei ole normaalia tai hyväksi lapsille.

Totta, voin maanantaina soittaa lasuun ja kertoa. Isästä on tehty lasu aiemminkin, koska vetää alkoholia. Mutta se ei koskaan johtanut mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin asiasta ensin lasten isän kanssa. Mikäli hän ei ole kiinnostunut viettämään aikaa lastensa kanssa konsultoisin lastensuojelua. Ihan noin pieniä ei vielä ns.kuulla, mutta mikäli olet lähihuoltaja sinulla on oikeus lasten hyvinvointiin vedoten evätä viikonlopuksi isälle meno.

Suosittelen kuitenkin avointa keskustelua ja yhteistyötä ennen järeämpiä keinoja.

Meillä lapset jäivät yksi kerrallaan kotiin isi-viikonlopuilta, sillä voivat henkisesti pahoin isån (ja uuden perheen) luona.

Äitinä koin, että velvollisuuteni on huolehtia lasten hyvinvoinnista ja pitää heidän puoliaan. Taistelu oli pitkä raskas, mutta sen ansiosta lapseni voivat paremmin ja ovat nyt isompina kiitollisia siitä, että taistelin heidän puolestaan.

Vierailija
4/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi olla kouluikäisten kanssa viikko viikko systeemi, jos asutte eri kaupungeissa?

Vierailija
5/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi olla kouluikäisten kanssa viikko viikko systeemi, jos asutte eri kaupungeissa?

Me asumme samassa kaupungissa, mutta exän naisystävä asuu kauempana. He juovat siellä, valvovat ja nukkuvat päivät. Tätä tuo mies tekee kotonaankin, kun yksin on lasten kanssa.

Mies on pitänyt mua henkisesti otteessaan, mutta olen alkanut pääsemään irti tuosta narsistisesta vallasta. Jopa pelkät tekstiviestit aiheuttivat hirveää pelkoa ja ahdistusta.

Sillä miehellä ei ole omaatuntoa, kylmä ja kova kuin kivi.

Tytöt on kertoneet paljon asioita mulle ja mies kylmästi on käskenyt heitä olemaan hiljaa ja väittää tyttöjä valehtelijoiksi.

Minä tiedän, että tytöt puhuvat totta.

Tää kuusivuotias on monesti laittanut vastaan, kun oon vienyt isälleen. Ja hän on sanonut, että haluaisi asua meillä ja vain käydä isällään.

Kuunteleeko kukaan pientä lasta, oikeudessa tai lastensuojelussa?

Olen alkanut vakavasti harkitsemaan oikeuteen menoa, vaikka aiemmin pelkäsin koko ajatusta.

Vierailija
6/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt helposti saamaan todisteita sillä, että lapset vaikka kuvaavat tilannetta videolle. 10 vuotias osaa oikein hyvin ainakin tämän asian. Tuskin häneltä puhelinta pois otetaan ja jos otetaan, niin vain yksi ja toinen saattaa olla laukussa jemmassa varmuuden vuoksi. Jos laukut pengotaan, niin se on jo ikävämpi.

Vierailija
7/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viikko-viikkosekoilu ei tee lapsille hyvää.

Vierailija
8/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku ap haluaa sen joka toisen viikon vapaansa, niin pääsee miehelään.

Vierailija
9/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku ap haluaa sen joka toisen viikon vapaansa, niin pääsee miehelään.

Voi kuule kun tietäisitkin....kun erosimme, mies uhkailemalla vaati saada lasten lähihuoltajuuden, viikkoviikko systeemillä, ja kuten kerroin jo, pelkäsin miestä ja hänen narsistista otettaan, mikä hänellä oli. Hän pystyy valehtelemaan ja puhumaan niin uskottavasti, että pelkäsin että mies vie lapset multa kokonaan, pelkällä puhumisella ja valehtelulla.

Jos et ikinä oo kokenu, miten narsistinen ihminen saa vapisemaan pelosta, vaikka pelkoon ei olisi edes syytä, niin sä et ehkä ymmärrä mua.

Mulla on mennyt vuosia, että oon koittanut olla suututtamatta miestä. Mutta kuitenkin olen uskaltanut puhua lastensuojelussa asioista, vaikka sekin pelotti hirveästi. Pelkäsin että mies kostaa jollain tavalla mulle.

Lopulta kuitenkaan asiat ei oo johtanu mihinkään, lasusta vain sanottiin ettei heillä oo huolta, isän luona oli siistiä kun kävivät ja isä kommunikoi lasten kanssa. Se riitti. Lapsia he eivät jututtaneet.

Luovutin ja ajattelin että ehkä sitten tytöt pärjäävät, kunnes taas tytöt puhuvat ja itsellä herää taas huoli heistä. Tai olen kyllä ollut heistä huolissaan siitä asti kun erottiin. Sydäntä särkee, kun muistan mitä vanhempi tyttö on kertonut...

Mulla on kotona jo pari muuta lasta, joten en tarvitse lapsivapaata viikkoa. Ottaisin nämäkin tytöt samantien kokonaan asumaan tyköni.

Ainii ja olen nykyään onnellisesti naimisissa. Nykyinen mies on aivan erilainen kun tuo exä.

Ap

Vierailija
10/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi exä haluaa lapset luokseen joka toiseksi viikoksi ? Luulisi, että lapset vain häiritsevät tuota juopottelua ja valvomista. Onko se siksi, että ei halua maksaa elatusapua ja tuolla vuoroviikkosysteemillä välttyy elatusavun maksamisesta?

Jos sinulla on uusi perhe ja siinä hyvä isänmalli lapsille, niin miettisin sitä, että keskustelisin exän kanssa siltä pohjalta,

että poistuu kokonaan lasten elämästä, ei tapaamisia enkä vaatisi enää elatusapuja.

Vierailija
11/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tytöille sanonut ja tulen sanomaan vielä monesti, että heillä on oikeus ja lupa puhua, vaikka isänsä kirltäisi. Ja 10 v on tosiaan niin iso, että hän voisi salaa nauhottaa puhelimella mitä isä puhuu tai kuvata.

Mutta jotenkin koen, että tuo tyttö saattaa myös vähän pelätä, eikä ehkä suostu. Enkä tietenkään pakota. Mutta, joka kerta kun hän uskaltaa vähän avautua mulle, niin kannustan häntä.

Olen miettinyt tätä, kun tuon exälle tietoon, mitä tytöt ovat kertoneet, jotta hän voisi muuttaa käytöstään, niin kääntyykö se tyttöjä vastaan. En haluaisi että isä suuttuu lapsilleen ja he kärsivät siitä..Mutta, mitä muuta voin tehdä?

Pakko oli esim, kun isä toistuvasti kutitti pienempää lasta ja tyttö ei tykkää siitä ja on käskenyt lopettaa, mutta isä ei lopeta, niin pakkohan mun oli siitä sanoa.

Mutta on hirveää, kun isä haukkuu valehtelijaks ja käskee tytön olla puhumatta.

Tyttö kertoi, että isä jatkaa näitä asioita, vaikka olen hälle näistä sanonut.

Viime yönä kun juttelin tytön kanssa, nauhotin hänen puhettaan ja lähetin lastensuojelun työntekijälle. Haluan vain tietää, herättääkö lapsen puheet mitään huolta hänen mielestään.

Oon mielestäni jo tarpeeks kauan tätä vähän sivusta seurannut ja vähän puuttunutkin, mutta isän puolelta mikään ei tunnu muuttuvan, siksi nyt kokeilen tätä, että lasussa saavat itse kuunnella mitä lapsi kertoo.

Ap

Vierailija
12/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi exä haluaa lapset luokseen joka toiseksi viikoksi ? Luulisi, että lapset vain häiritsevät tuota juopottelua ja valvomista. Onko se siksi, että ei halua maksaa elatusapua ja tuolla vuoroviikkosysteemillä välttyy elatusavun maksamisesta?

Jos sinulla on uusi perhe ja siinä hyvä isänmalli lapsille, niin miettisin sitä, että keskustelisin exän kanssa siltä pohjalta,

että poistuu kokonaan lasten elämästä, ei tapaamisia enkä vaatisi enää elatusapuja.

Kyllä olen kokenut, että rahan takia halusi lapset, saa enemmän asumistukea, kun tytöt ovat hällä kirjoilla, lapsilisät tosin on puoliksi. Ja uskon, että hän kokee, että hänellä on enemmän valtaa, kun hän on lähihuoltaja. Ja nyt minä olen se "surkeampi" vanhempi, koska olen etä.

Näinhän tämä ei tietenkään ole, että etä olisi huonompi. Mutta se on se mielikuva. Ja olenhan aina saanut kuulla exältä, miten huono äiti olen lapsille. Tosin en enää usko hänen puheitaan.

Ap

Vierailija
13/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun laitan tavallista viestiä exälle, jossa kerron, että tytöt ovat sanoneet etteivät tahdo lähteä näistä syistä isän naisystävän luo, joita kerroin, tulee pitkin yötä exältä viestejä, joissa hän syyttää minua, alkaa vaatimaan multa asioita, uhkailee lasulla, antaa ymmärtää, että hän tulee "tekemään jotain", kertoo miten huono olen ym ym.

Ja tälläisiä viestejä näitten vuosien aikana häneltä on tullut, jos olen puuttunut hänen käytökseen tyttöjä kohtaan, juopotteluun yms.

Hän ei myönnä mitään, kaikki on pelkkää valetta, mitä tytöt puhuvat. Minä olen se syyllinen kaikkeen, koska en anna tehdä mitä hän haluaa. Ja aina se uhkaava sävy niissä viesteissä.

Kuulostaako kenenkään mielestä narsistin käytökseltä? Ap

Vierailija
14/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice

Vierailija
15/18 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu ei ehkä ota todesta noita nauhoittamiasi puheita kun eivät voi tietää olosuhteita, mahdollista painostusta ym. miten nauhoitettu.

Tehokkaampaa olisi jos tytöt pystyisivät puhumaan pahasta olostaan isän naisystävän luona opettajalle /päiväkodin hoitajalle . Näillä on virkavelvollisuus tehdä lasu ja sillä on jo enemmän vaikutusta.

Vierailija
16/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron mitä lasu työntekijä sanoo kunhan on lukenut wa viestit

Vierailija
17/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä kaikki viestit missä isä uhkailee. Ne myös lasulle tietoon. Ja jos lapset sinne menee, voi isompi ilmoittaa heti jos isä kännissä. Sinne voi soittaa poliisit. Tai jos lapsi itse uskaltaa, niin aina parempi. Varmasti häkessä kuunnellaan jos pieni lapsi soittaa. Mutta ymmärrän kyllä jos ei lapset itse uskalla. 112 sovelluksella jos soittaa, häke saa paikannettua soittajan, eli ei tarvitse juuri puhua.

Vierailija
18/18 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tänään lastensuojelun sosiaalityöntekijän kanssa.

Hän sanoi, ettei lasu pysty tässä asiassa auttamaan.

Ainoastaan, jos isän saa kiinni juovuksissa olemisesta lasten kanssa.

Kyllä hän kuotenkin ehdotti että varataan aika lastenvalvojalta ja tää sosiaalityöntekijä voi tulla myös.

Ei hänenkään mielestä oo normaalia perhe-elämää, että isä juoksuttaa kuusi vuotiasta tytärtään hakemaan alkoholia kaapista, ja lupailee että sitten lapsi saa olla puhelimella.

Olen ite järkyttynyt kaikesta mitä lapsi on kertonut, mutta sosiaalityöntekijä sanoi, että siinä on sana sanaa vastaan.

Jännä että lasten puheita ei haluta uskoa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi