muita vulvodyniaa sairastavia?
Sain tänään diagnoosin vulvodyniasta. Lähete tuli fysioterapiaan, kipulääkereseptin ja e-pillerit lopetettiin. Lisäksi 9 kk seksikielto. Miten teitä muita on hoito auttanut? Voiko se auttaa jo tuossa 9 kk:sa? Onneksi mies on tukena, olen itkenyt tänään paljon mutta onneksi mies tukee ja toivon että asia ratkeaa pian. Mietin myös, että jos vulvodyniani johtui noista pillereistä niin kuinka kauan ne pitää olla lopetettuna, ennenkuin vaikutuksen näkee?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:43"]
Muistan kerran baarissa törmäsin vanhaan koulukaveriin ja alko mua vonkaamaan ja että lähtää meille lähtää meille huohotti korvaa aah mä käyn kuumana. Sitte, ku päästiin sen luo niin sillä edes stondannu=DDDD lähdin menee ja tää vielä sitten tekstailee perää älä kerro tutuille jooko=DDD
[/quote]
Miksi sua naurattaa? Hänhän käytti valtaansa sinuun, kun ei antanut seksiä. Impotenssi on pihtaamista!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:25"]
Pihtaaminen ei ole mitään muuta kuin sairasta vallanhalua jonka tarkoituksena on kostaa miehille.
[/quote]
Se että ei halua kaikille antaa ei ole pihtaamista. Jos katsot peiliin saatat löytää syyn seksittömyyteesi sieltä.
[/quote]
En usko. Olen todella komea, fiksu ja hyväkroppainen nuorimies.
[/quote]
No tuo selittää jo paljon. Kuvittelet, että ulkonäkö tekee susta hyvän sängyssä. Fiksu et kyllä kommentoinnistasi päätellen voi olla.
[/quote]
Niimpä, se unohti sitten noi sänkytaitonsa mainita..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:36"]Miksi te ketjun miehet kuvittelette, etteivät naiset halua seksiä?
[/quote]
"Haluttomuus on yleisin naisen seksuaalihäiriöistä. Useiden tutkimusten mukaan on arvioitu, että haluttomuutta esiintyy 20-50 % naisista."
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaalinen_haluttomuus
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:43"]
Muistan kerran baarissa törmäsin vanhaan koulukaveriin ja alko mua vonkaamaan ja että lähtää meille lähtää meille huohotti korvaa aah mä käyn kuumana. Sitte, ku päästiin sen luo niin sillä edes stondannu=DDDD lähdin menee ja tää vielä sitten tekstailee perää älä kerro tutuille jooko=DDD
[/quote]
Miksi sua naurattaa? Hänhän käytti valtaansa sinuun, kun ei antanut seksiä. Impotenssi on pihtaamista!
[/quote]
Nauran tässä tapauksessa lesoileville miehille
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:36"]Miksi te ketjun miehet kuvittelette, etteivät naiset halua seksiä? [/quote] "Haluttomuus on yleisin naisen seksuaalihäiriöistä. Useiden tutkimusten mukaan on arvioitu, että haluttomuutta esiintyy 20-50 % naisista." http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaalinen_haluttomuus
[/quote]
Se ei tarkoita, että se haluttomuus kestäisi koko elämän. Mites sitten tää?
"Tutkimusten mukaan seksuaalisen mielenkiinnon puutetta esiintyi 3-50% miehistä. " http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miehen_haluttomuus
Onpas mänttejä vastauksia, tsemppiä ap:lle.
Itsekin kärsin monta vuotta vulvodyniasta, gynet vaan olivat valittaessani sitä mieltä, että liukkarilla siitä selviää. No eipä selvinnyt. Onneksi viimein satuin menemään oikeasti asioista tietävälle lääkärille, joka kehotti ihan yksinkertaisesti jättämään hormonaalisen ehkäisyn pois. Ja kas kummaa, menikö pari kuukautta niin kivut hävisivät. Toivottavasti sinäkin ap löytäisit avun, tuo paraneminen tuntui ihan siltä kuin olisi saanut uuden elämän. :)
Näistä termeistä ,vulvodyniä tarkoittaa vulvan kipua. Toisaalta anuksen kipua tarkoittaa termi proctalgia.
Anuksen kivuttomuutta taas tarkoittaa termi anodynia,
Kukahan valopää näitä termejä keksii?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:36"]Miksi te ketjun miehet kuvittelette, etteivät naiset halua seksiä? [/quote] "Haluttomuus on yleisin naisen seksuaalihäiriöistä. Useiden tutkimusten mukaan on arvioitu, että haluttomuutta esiintyy 20-50 % naisista." http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaalinen_haluttomuus
[/quote]
Se ei tarkoita, että se haluttomuus kestäisi koko elämän. Mites sitten tää?
"Tutkimusten mukaan seksuaalisen mielenkiinnon puutetta esiintyi 3-50% miehistä. " http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miehen_haluttomuus
[/quote]
Mitä siitä? Jos halusit kertoa, että haluttomuus on miehillä harvinaisempaa kuin naisilla, olet aivan oikeassa. Osmo Kontula on aihetta Suomessa tutkinut ja samaan johtopäätökseen tullut.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:36"]
Miksi te ketjun miehet kuvittelette, etteivät naiset halua seksiä?
[/quote]
Siksi koska naiset itse sanovat niin.
[/quote]
Olet sattunut juuri vahingossa ohittamaan ne ketjut joissa puhutaan miesten haluttomuudesta ja naisten seksinpuutteesta parisuhteessa..? Kyllä näitä ongelmia riittää ihan molempiin suuntiin ja harvoin niiden taustalla on kenenkään halu olla ilkeä. Syitä on fyysisiä ja psyykkisiä ja molempia ristiin rastiin. Elämä on sellaista. Tässä ketjussa tuo jankkaaminen naisten "pihtaamisesta" on keskenkasvuista sonnanjauhantaa. Nimim. Puutteessa elävä vaimo.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:09"]
Saattaahan se Triptyl auttaa siinä määrin, ettei tarvitse seksitaukoa pitää 9 kuukautta?
[/quote]
Eikun se 9kk pidetään jokatapauksessa. Limakalvot saavat olla rauhassa ja parantua.
Kuka mies ei tykkää suuhoidosta?? ja varmaa käsihoidotki on kivempia kun puutteessa oleminen, pystyykö miehesi hieromaan klitorista? sattuuko? Onneksi miehesi on ymmärtäväinen
[/quote]
Mies ei pidä suuseksistä. Sellainen hän on. Ja minä en pidä klitoriksen hyväilystä. Yhdynnästä nautimme ennen sairastumistani todella paljon, se on se, mikä tyydytti meidät molemmat. ap
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:25"]
Pihtaaminen ei ole mitään muuta kuin sairasta vallanhalua jonka tarkoituksena on kostaa miehille.
[/quote]
Se että ei halua kaikille antaa ei ole pihtaamista. Jos katsot peiliin saatat löytää syyn seksittömyyteesi sieltä.
[/quote]
En usko. Olen todella komea, fiksu ja hyväkroppainen nuorimies.
[/quote]
Mutta kusipää. Mä en ainakaan kostu kusipään kanssa.
[/quote]
Miten tämä edes kuuluu tähän ketjuun? Minä en ole haluton, haluan yhdyntää lähes päivittäin. En voi sitä harrastaa, koska penistä ei saada sisään, koska alapää on niin kipeä. ap
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:47"]
[/quote]
Miten tämä edes kuuluu tähän ketjuun? Minä en ole haluton, haluan yhdyntää lähes päivittäin. En voi sitä harrastaa, koska penistä ei saada sisään, koska alapää on niin kipeä. ap
[/quote]
Mitä täällä vingut?
Mitä me sille voidaan tehdä??
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:45"]
[/quote]
[/quote]
OT, mutta miten sana "alapää" eroaa loppujen lopuksi parjatusta "etupyllystä"? Tässäkin miehellä on ihan reilusti penis mutta naisella vaan alapää. Yläpää ja alapää.... :D
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:47"] [quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:36"]Miksi te ketjun miehet kuvittelette, etteivät naiset halua seksiä? [/quote] "Haluttomuus on yleisin naisen seksuaalihäiriöistä. Useiden tutkimusten mukaan on arvioitu, että haluttomuutta esiintyy 20-50 % naisista." http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaalinen_haluttomuus [/quote] Miten tämä edes kuuluu tähän ketjuun? Minä en ole haluton, haluan yhdyntää lähes päivittäin. En voi sitä harrastaa, koska penistä ei saada sisään, koska alapää on niin kipeä. ap [/quote] Mitä täällä vingut? Mitä me sille voidaan tehdä??
[/quote]
Huoh. Kyselin muiden vulvodyniapotilaiden kokemuksia hoidosta. Jos asia ei koske sinua, älä enää vastaan. ap
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:47"]
[/quote]
[/quote]
Mitä täällä vingut?
Mitä me sille voidaan tehdä??
[/quote]
Oletko useinkin noin rasittava?