Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluun eroon mun toisesta nimestä!!!!

Vierailija
20.04.2015 |

Mä oon siis 16v tyttö, mulla on 2 etunimeä, joista toinen nimi on ollut mun kutsumanimi. Mä oon aina vihannut mun toista nimeä ja se on siis semmonen ulkomaalainen nimi joku ääntyy niiiiin rumasti suomeksi. Häpeen sitä nimeä ja en haluu ees ite sanoa sitä. Mun eka nimi on ihan semmonen yksinkertainen tyyliin Ada. Oon ite ottanu sen käyttöön, ja koulussa mua kutsutaankin nyt sillä nimellä, ja oon omaksunu sen mun nimeksi, ja haluun loppuelämäni käyttää sitä. Mut mun vanhemmat kuitenkin tunkevat vieläkin sen mun toisen hirvitys-nimen joka paikkaan vaikka tietää etten mä haluu. Enkä mä saa poistaa sitä mun koko nimestä. Epäreilua, mä oikeesti häpeen sitä nimeä :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä tollanen teini nyt sanoo? "V...u, tää on epistä! Mä en ala... yhyy...nyyh... v...u!"

Vierailija
2/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa ottaa inhokkiasi pois nimestäsi, odota 18vuotiaaksi asti, sitten sä saat tehdä nimenmuutoksen milloin tahansa (mutta se maksaa, kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi valitettavasti saada vanhempiasi vaihtamaan nimeä, jolla he kutsuvat sinua, mutta voit kahden vuoden kuluttua vaihtaa nimesi, ja toki käyttää valitsemaasi kutsumanimeä kaikissa yhteyksissä. Mutta kannattaa miettiä, palautuuko ensimmäistä nimeäsi kohtaan tuntemasi inho johonkin kokemukseen, esim. siihen, että joku on pilkannut sitä. Mä nimittäin hoksasin, että aloin tuntea inhoa omaa lempinimeäni kohtaan, kun jossain Sinäminän novellissa (ja tää on ihan totta!) sanottiin sen olevan maailman hirvein nimi. Tuosta se sitten lähti! Ja mut tunnettiin vain tuolla lempinimelläni, yläasteella otin oikean etunimeni käyttöön ja häpesin ihan hirveästi, kun joku kutsui mua sillä lempinimellä. Ihan naurettavaa, mutta tuosta se mun pitkälle aikuisikään lempinimeeni liittämä inho on peräisin. Tietenkin mulla oli muutenkin huono itsetunto, mutta noin yksittäiset tapahtumat voivat vaikuttaa.

Vierailija
4/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:50"]

Jos et saa ottaa inhokkiasi pois nimestäsi, odota 18vuotiaaksi asti, sitten sä saat tehdä nimenmuutoksen milloin tahansa (mutta se maksaa, kai)

[/quote]

Ei se ole kallista. Mä muutin naimisiin mennessäni etunimeäni vähän, ja se maksoi silloin (2010) 25 euroa.

Vierailija
5/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:47"]

No, mitä tollanen teini nyt sanoo? "V...u, tää on epistä! Mä en ala... yhyy...nyyh... v...u!"

[/quote]

no hehheh eiku oikesti muutkin ihmiset tekevät pilkkaa siitä nimsetä, joten se ei oo hirveen kivaa. Ja mä en kyllä ole mikään vittu ku epistä-tyyppinen teini. Mutta mun mielestä mulla pitäis olla oikeus käyttä sitä nimeä jota mun ei tartte hävetä

Vierailija
6/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:51"]

Et voi valitettavasti saada vanhempiasi vaihtamaan nimeä, jolla he kutsuvat sinua, mutta voit kahden vuoden kuluttua vaihtaa nimesi, ja toki käyttää valitsemaasi kutsumanimeä kaikissa yhteyksissä. Mutta kannattaa miettiä, palautuuko ensimmäistä nimeäsi kohtaan tuntemasi inho johonkin kokemukseen, esim. siihen, että joku on pilkannut sitä. Mä nimittäin hoksasin, että aloin tuntea inhoa omaa lempinimeäni kohtaan, kun jossainSinäminän novellissa (ja tää on ihan totta!) sanottiin sen olevan maailman hirvein nimi. Tuosta se sitten lähti! Ja mut tunnettiin vain tuolla lempinimelläni, yläasteella otin oikean etunimeni käyttöön ja häpesin ihan hirveästi, kun joku kutsui mua sillä lempinimellä. Ihan naurettavaa, mutta tuosta se mun pitkälle aikuisikään lempinimeeni liittämä inho on peräisin. Tietenkin mulla oli muutenkin huono itsetunto, mutta noin yksittäiset

tapahtumat voivat vaikuttaa.

Ei vaan se nyt vaan on nimi joka ei sovi suomalaiselle, ja kuullostaa suomeksi tosi rumalta :/

[/quote]

Vierailija
7/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:47"]

[/quote]

no hehheh eiku oikesti muutkin ihmiset tekevät pilkkaa siitä nimsetä, joten se ei oo hirveen kivaa. Ja mä en kyllä ole mikään vittu ku epistä-tyyppinen teini. Mutta mun mielestä mulla pitäis olla oikeus käyttä sitä nimeä jota mun ei tartte hävetä

[/quote]

Sulla on oikeus käyttää itsestäsi ihan mitä kutsumanimeä haluat, ja kohta voit muuttaa nimesi virallsestikin.

Vierailija
8/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että 15 vuotta täytttänyt henkilö voi itse päättää etunimensä muuttamisesta. Ohjeet ja lomake löytyy sivulta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk_1_43a/index.html

Jotain se maksaa, se ei yhdellä vilkaisulla selvinnyt, mutta en usko että kovin montaa kymppiä.

Tartu rohkeasti asiaan. Tai ainakin ilmoita vanhemmillesi, että jos he eivät suostu pyyntöösi käyttää ensimmäistä nimeäsi, aiot ja voit vaihtaa sen. Jo uhkaus voi riittää. Tsemppiä, nimesi on sinun henkilökohtainen asiasi!

Vierailija
9/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessika ?

Vierailija
10/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:04"]

Tiesitkö, että 15 vuotta täytttänyt henkilö voi itse päättää etunimensä muuttamisesta. Ohjeet ja lomake löytyy sivulta http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk_1_43a/index.html

Jotain se maksaa, se ei yhdellä vilkaisulla selvinnyt, mutta en usko että kovin montaa kymppiä.

Kiitos paljon sinulle tiedosta ja tsempeistä :) :)

Tartu rohkeasti asiaan. Tai ainakin ilmoita vanhemmillesi, että jos he eivät suostu pyyntöösi käyttää ensimmäistä nimeäsi, aiot ja voit vaihtaa sen. Jo uhkaus voi riittää. Tsemppiä, nimesi on sinun henkilökohtainen asiasi!

[/quote]

Vierailija
11/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:09"]

Jessika ?

[/quote]

no ei oo vaan Cecilia, vihaan sitä!!!! Jessika on mun mielest ihan ok

Vierailija
12/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilia on nätti nimi mutta tottakai se on sinun päätöksesi mitä teet. Jes sika nimestä saa varmaan paljon kuittailuja ala-asteella ja se vasta tekeekin hyvää lapsen itsetunnolle ja varmasti alkaa vihaamaan nimeään jo nuorena.

Vierailija
13/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se mahdottomam ruma ulkomaalaisperäinen nimi on? Muna, Mulki, Kamala? Tai kenties Yasmine, Yolanda, Carita?

Vierailija
14/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulikin tuolla jo ilmi. Cecilia on aika nolo jos sukunimi on vaikka Löppönen tai Pärnänen

Vierailija
15/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun pitäis sanoo mun vanhemmille???

Vierailija
16/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihasin mun toista etunimeä varmaan 25 vuotta, kunnes yhtäkkiä kolmekymppisenä rupesinkin tykkäämään siitä :p

Vierailija
17/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten auta kuin odottaa että täytät 18 ja tehdä sitten virallinen nimenmuutos.

Vierailija
18/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö suklaata

Vierailija
19/19 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii kait..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän