Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko vastaan hyväpalkkaisen työn myyntiedustajana?

Vierailija
20.04.2015 |

Otsikossa siis suuri "ongelmani".

Olen 31 vuotias mies, ja minulla on kaksi pientä lasta ja vaimo niiden kanssa kotona. En kauheasti tykkää tämänhetkisestä työstäni, ja hain uuteen paikkaan jonka sain. Olen jo nyt myyntialalla, eli ihan puskista en tule.

Uudessa työssä olisi melko hyvä palkka (2750e pohja) + provikat + vapaa autoetu. Tämä olisi huomattavasti parempi kun tämänhetkinen. Myös autoetu kiehtoo todella paljon.

Mutta..

Työssä joutuisi tehdä todella pitkää päivää. Tiedän sen jo nyt. Käytännössä puhutaan n. 12 tunnin työpäivistä 3-4 päivänä viikossa (tämän päälle 1-2 "normipäivää"). Työpäivistä monta tuntia on ajamista.

Mitä ajatuksia herättää? Minulle elämässä tärkeintä on perhe. Todella tärkeää. Haluaisin viettää enemmän aikaa lasteni kanssa. Ja harmittaa kun en voi olla heidän kanssaan läsnä niin paljon kun haluaisin, kun ovat pieniäkin.

Kuitenkin, tällä hetkellä olemme melko vähävaraisia. Pärjäämme, mutta välillä joutuu maksella visalla. Käytämme rahaa melko hallitusti, emmekä esim. juhli, mutta silti. Eli itsestäänselvyytenä varmaan tajuattekin, että uusi työ helpottaisi taloudellista tilannettamme todella paljon. Ja kuten sanoin, tämänhetkinen työni on minulle epämieluisaa.

Kamalan vaikea tilanne. Toisaalta siellä töissäkin käydään perheen takia. Mutta silti olisi ihanaa viettää enemmän aikaa lasten ja vaimon kanssa. On ollut aika paha mieli nyt koko päivän, kun tätä on joutunut miettiä. Vaikka pitäisi vain olla kiitollinen, ettei tarvi olla työttömänä. Tuntuu niin epäreilulta laittaa lapset ja raha samalle viivalle vertailussa. :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin perheeni kanssa mitä mieltä puoliso olisi. Listaisin plussat ja miinukset.

Vierailija
22/22 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:59"]

Paha sanoa. Itse saan päivätöissä 3000 euroa/kk/brutto ja voin sanoa, että ei se iso palkka ole, mutta jää hiukan säästöön, kun tarkasti elelee. Autoetu olisi kiva.... Työaikani on liukuva, mutta kyllä minulle monesti tulee 10-12 tunnin päiviä. Meillä tämä on onnistunut, koska mieheni on säännöllisessä vuorotyössä ja pystyn sen mukaan vähän suunnittelemaan, iltavuoroviikoillaan tulen töihin klo 6. Loppuviikolla teen monesti kuuden tunnin päiviä. Mitä puolisosi sanoo, eikös se ole tärkeintä?

Voithan kokeilla. Tulee ainakin isompi eläke tulevaisuudessa ja parempi työttömyyspäiväraha.

[/quote]

Kiitos kokemuksista.

Mainittakoon vielä, että emme asu isossa kapungissa ja kulurakenteemme on muutenkin sellainen, että tuo palkka olisi meille iso raha.

Ajattelin myös tuota "kokeilemista", mutta se on aika huono lähtökohta duunin aloittamiseen, että voi lopettaa jos tuntuu pahalta. Koska tottakai työ tuntuu välillä pahalta, etenkin myynti. Eli jos lähtisin, niin haluaisin tehdä työni hyvin ja oppia siinä taitavaksi.

Vaimoni on varovaisesti kannustanut ottamaan työn vastaan. Toki hänkin tietää, että miten positiivisesti se vaikuttaisi talouteemme.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän