Miten sinut saisi ryhtymään yrittäjäksi?
Ja kysymys siis nille, jotka eivät vielä ole. Palkansaajille ja ennenkaikkea työttömille. Millaisia toimenpiteitä siis seuraavan hallituskauden aikana pitäisi tehdä, jotta perustaisit yrityksen, joka työllistää sinut itsesi? Entä sellaisen yrityksen, joka työllistäisi sinun lisäksesi 1-5 muutakin?
Kommentit (40)
Jos minulle annettaisiin valmis idea ja rahoitus ja uhattaisiin aseella, niin ehkä sitten. Mutta luultavasti ei sittenkään.
Luvat ja byrokratia helpommaksi. Ottaa virosta mallia. En kyllä uhraisi vapaa aikaani yrittämiseen.
Ei mitenkään.
Vanhempani olivat ravintolayrittäjiä sen 30 vuotta, kunnes ysäri lama vei kaiken. Mä olen itse elänyt siinä jaloissa. Se perhehelvetti. Rahaa ei ollut mihinkään ja pakko raataa aamusta yöhön, myös me lapset toisinaan. Alkoholilla myös osuutta asiaan, kun asiat meni huonosti ja rahat entistä tiukemmalla.
Olen käsityöihminen, paljon teen käsilläni. Moni ihmettelee, etten ole yrittäjä. Jäin puolivuotta sitten työttömäksi markkinointihommista. Muutto ulkomaille on todennäköisempää kuin Suomessa alkaisin yrittäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:35"]
Ei mitenkään. En ikinä ala ihmistä systemaattisesti hyväksikäyttäväksi riistjäksi.
[/quote]
Yritysten määrästä ja pärjäämisestä on koko maan työpaikkojen määrä kiinni.
[/quote]
Yritykset eivät kyllä ole edellitys työnteolle. Sen sijaan työntekijät on edellytys yrittäjille.
Eikä tämä sinällänsä liity mitenkään siihen, että ovat ihmisiä jotka ovat täysin valmiita törkeästi riistämään ja hyväksikäyttämään ihmisiä.
[/quote]
Et ilmeisesti tiedä, mitä sana "edellytys" tarkoittaa.
[/quote]
Jos yrittäminen olisi edellytys työnteolle julkista puolta ei olisi ollenkaan.
Aivojeni pelkokeskus pitäisi lamauttaa ja minulle pitäisi luoda hyvät sosiaaliset taidot, jolla myydä tuotteeni. Ei yritystoiminta sovi kaikille. Se vaatii kyvyn myydä ja halun tavoitella rikkautta riskillä. Yhden miehen toiminimet, jotka perustetaan siksi ettei joku kestä pomon komentelua, ovat säälittäviä ihmiskohtaloita.
Kokoajan vaikeammin ja vaikeammin Koen että yrittäjyyttäni on rajattu törkeillä veronkiristyksillä, minulla on jo kokemusta "asiakkaista" jotka pyyytelevät pelkkiä tarjouksia tilaamatta itse työtä. Minulle tuli myös selväksi "kilpailun" rehellisyys jossa toisenlaisia sääntöjä noudattava "kilpailee" samoista keikoista. Minulle on myös selvää että kimppaan tulisi ottaa osapuolia joilla ei ole mitään tekemistä työpanokseni kanssa, mutta vievät siitä osinkonsa.. Enpä enää taida jaksaa
Verotusta pienemmäksi. Ja alkuvuosien kuluja minimoiden. Mieluusti alkaisi monikin yrittäjäksi, mutta verotus kiskoo sen verran, että on tappiollista. Jää enemmän käteen per kk ihan perus päivärahalla. 1-2 ekaa vuotta pitäisi olla armollisempia. Sen aikaa, että saa yrityksen tunnetuksi ja jalansijaa, näkyvyyttä. Ne ekat ja varsinkin eka vuosi on kallein perustettavalle yritykselle.
Ei mitenkään.
Olen toivottoman huono suunnittelemaan omaa talouttani, miten ikinä osaisin pyörittää yritystä. Ehkä pakkotilanteessa voisin työllistää itse itseni, mutta en kyllä ketään toista. Minulla on oman alani yrittäjätutkinto suoritettuna, mutta onneksi tätä työtä voi tehdä ihan tavallisena palkansaajana ja parempi näin.
Perustulolla. Oli tarkoitus pistää firma pystyyn jo ajat sitten ja tilat ja vehkeet on valmiina. Homma on perheen sairauksien vuoksi jäissä, enkä uskalla irtisanoutua.
Puhtaat luottotiedot. Tyhmänä kun menin takaamaan exän lainaa.
Ei mitenkään. Olen korkeakoulutettu, mutta en ole koskaan työskennellyt koulutusta vastaavissa töissä, joten minulla ei ole hajuakaan miten tekisin yritykselläni rahaa. Lisäksi stressi olisi valtava. Nykyisen paskaduunin yrittäminen taas ei kiinnosta. Mielummin teen tätä silmät kiinni 8h päivässä ja iltaisin itken itseni uneen.
Ei enää mikään. Lopetin 9v:n yrittäjyyden jälkeen firman vuoden vaihteessa. Liian raskasta taistella lamassa pitääkseen firman toiminnassa kun kuitenkin kaikki maksut ja verot sun muut oli pakko maksaa joka kk. Nyt olen työtön, tosin käyn osa-aikatöissä siivoamassa. Pikkuhiljaa alkaa taas elämä voittaa ja se kaikki ahdistus ja paine on poissa. Johonkin kouluun olisi tarkoitus hakea. Mutta ei yrittäjäksi enää koskaan!
No, kunhan maksan tämän epäonnistuneen liikeidean aiheuttamat velat pois, niin enköhän minä taas puhtaalta pöydältä iske pääni seinään. Jääräpäisenä optimistina ja megalomaanikkona en opi ikinä, ja olen vielä nuori, joten ehdin luultavasti epäonnistua näyttävästi vielä monen monta kertaa :)
Ei mikään. Toinen vanhemmistano on ja voin sanoa et kauheeta hommaa. En kestäisi edes silmätikkuna olemista ja jakuvaa kumartelua joka taholle.
Saako petoksesta tuomittu lainaa yritystoimintaan??
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:04"]Puhtaat luottotiedot. Tyhmänä kun menin takaamaan exän lainaa.
[/quote]
Ei estä. Tiedän et neuvottelemalla on saanut luottotiedotonkin etlalta vai mistä kinuvat, lainaa.
Hyvän tiimin ja sen, että valtio sallisi yrittämisen ansiosidonnaisella päivärahalla. Niin kauan, kun yrittäjillä ei ole sosiaaliturvaa, on turha haaveilla, että pistäisin yrityksen pystyyn.
Ei niin mikään! Tietoa ja taitoa itse työhön riittää, mutta yrittäjyys ei vaan ole minun heiniäni. Se on aivan omanlaisensa luonne/lahjakkuusjuttu.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:35"]
Ei mitenkään. En ikinä ala ihmistä systemaattisesti hyväksikäyttäväksi riistjäksi.
[/quote]
Yritysten määrästä ja pärjäämisestä on koko maan työpaikkojen määrä kiinni.
[/quote]
Yritykset eivät kyllä ole edellitys työnteolle. Sen sijaan työntekijät on edellytys yrittäjille.
Eikä tämä sinällänsä liity mitenkään siihen, että ovat ihmisiä jotka ovat täysin valmiita törkeästi riistämään ja hyväksikäyttämään ihmisiä.
[/quote]
Et ilmeisesti tiedä, mitä sana "edellytys" tarkoittaa.