Voiko olla niin, että joillekin sopii silmälasit kuin nenä päähän mutta toisille taas ei?
Olen saanut paljon kehuja ulkonäöstäni lasien kanssa, mutta en ole koskaan saanut niitä ilman laseja kulkiessani. Moni on myös sanonut että ne (monenlaiset kehystyylit) sopii naamaani niin, että niitä ei edes noteeraa kunnolla kun ne ikään kuin kuuluvat naamaani. Joillekin toisille taas ei tunnu sopivan oikein minkäänlaiset kehykset.
Käytän myös piilareita melko usein ja pidän itseäni ihan suht ok näköisenä myös ilman laseja, mutta tuli vain mieleen että voiko yksinkertaisesti joillekin sopia lasit paremmin kuin lasiton pärstä?
Kommentit (25)
Totta, ja sangoistahan se paljolti riippuu, tietenkin. Ehkä sangat jotenkin korostavat silmiäsi/silmän ympäristöä niinkuin meikit jolloin näyttää paremmalta. Ja lisäksi linssit jos suurentaa silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ja sangoistahan se paljolti riippuu, tietenkin. Ehkä sangat jotenkin korostavat silmiäsi/silmän ympäristöä niinkuin meikit jolloin näyttää paremmalta. Ja lisäksi linssit jos suurentaa silmiä.
Sen verran vielä tarkennan, että olen nuorehko mies, ja lasini ovat miinuslasit jotka pienentävät silmiä.
ap
Joo, mun tyttö on sellainen, jolle tuntuu sopivan lasit kuin lasit ja saa vain valita parhaalta näyttävän tyylin. Mulle taas on hankala löytää sopivia.
Kyllä ne joillekin sopivat todellakin ihmeen hyvin, paljon riippuu juuri kehysten muodosta, samoin kasvojen muodosta ja luuston rakenteesta, nenän koosta jne.
Minulla lasit vie huomion jäätävistä silmäpusseista.
Meillä toinen lapsista on sen näköinen että sille kuuluisi lasit. Näkö on siis normaali, eli ei ole. Mutta mummolassa saa leikkiä vanhoilla kehyksillä ja näyttää aina enemmän itseltään niiden kanssa.
Mullakaan ei luojan kiitos ole laseja. Lukulasit tarvitsen niin niitä pidän jos on pakko. Mutta näytän ihan kaikkien kehysten kanssa tyhmälle. Ja sama hatuissa. En ole hattuihminenkään (näytän mikä tahansa hattu päässä tyhmältä), mikä on sääli koska hatut on kivoja.
Mullekin on sanottu et lasit sopii ja tekevät fiksumman näköseksi. Käytän silti piilareita. Epäilen et ehkä ne lasit jotenkin tasapainottavat kasvoja, mulla on mm. aika pitkä nenä ja korkea otsa, vaikea sanoa. :)
Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat käyneet laserleikkauksessa ja sen vuoksi myöhemmin harmitelleet kun tajusivat vasta jälkikäteen miten hyvin rillit heille oikeasti sopivat. Muuten ovat tyytyväisiä hyvään näköön ja leikkaukseen mutta kokivat juuri että naama muuttui vähän vaisuksi.
Sitten taas heitäkin on jotka puhkeavat kukkaan kun luopuvat kakkuloista, yhtä hyvin. Se on todella yksilöllistä.
Olisinpa tollainen jolle sopii lasit. Lähdin viimeeksi melkein itkien pois liikkeestä, kun kymmenien testailujen jälkeen mitkään ei sopineet :D en haluaisi piilareitakaan käyttää. Toivottavasti ensi kerralla löytyy jotkut hyvät. Mun mies taas löytää aina ensisovituksella uudet hyvät, ja näyttää paremmalta laseilla kuin ilman.
Minulle myös sopii lasit paremmin kuin olla ilman. Mene ja tiedä. Itselle tulee todella alaston olo jos olen ilman laseja, siksi luovuin piilareistakin. Lasit ehkä korostaa kasvojen piirteitä paremmin, en tiedä.
Minä kokeilen aina noin kahdeksat tai kymmenet lasit, ja niistä sitten löydän ne oikeat. Ei se niin vaikeaa ole.
WTF, jos pitää olla lasit näön takia, niin tottakai valitaan sellaiset lasit, mitkä sopivat. Eli optikon ja rehellisen ystävän kanssa kannattaa valita sellaiset kehykset, jotka sopivat. Pitää olla pari mielipidettä, ei riitä oma.
Vierailija kirjoitti:
WTF, jos pitää olla lasit näön takia, niin tottakai valitaan sellaiset lasit, mitkä sopivat. Eli optikon ja rehellisen ystävän kanssa kannattaa valita sellaiset kehykset, jotka sopivat. Pitää olla pari mielipidettä, ei riitä oma.
Ei tässä kai nyt siitä ollut kyse, etteikö tilanteen tullen valittaisi sopivia kehyksiä, vaan se että miten toisille tuntuu sopivan melkein mitkä vaan kehykset ja näyttävät paremmille lasien kanssa kuin ilman kun taas toisille niitä vaihtoehtoja on paljon vähemmän.
Lasit tuovat kasvoihin symmetrisyyttä, ja voivat peittää tiettyjä epäkohtia jotka korostuvat muuten jos naamalla ei ylimääräisiä härpäkkeitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä kai nyt siitä ollut kyse, etteikö tilanteen tullen valittaisi sopivia kehyksiä, vaan se että miten toisille tuntuu sopivan melkein mitkä vaan kehykset ja näyttävät paremmille lasien kanssa kuin ilman kun taas toisille niitä vaihtoehtoja on paljon vähemmän.
No sun mielestä se voi olla niin, tai sitten voi olla myös niin, että se toinen osaa valita oikeanlaisia kehyksiä naamalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun mielestä se voi olla niin, tai sitten voi olla myös niin, että se toinen osaa valita oikeanlaisia kehyksiä naamalleen.
Ei välttämättä kaikkiin kasvoihin sovi minkäänlaiset kehykset niin että olisi paremman näköinen kuin ilman. Tosin kauneushan on katsojan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oma mielipide riittää vallan hyvin, optikkojen mielipiteistä en välitä, heille on tärkeintä vaan myydä niitä laseja ja pahimmat hutit on tullut jos olen optikon mielipidettä kuunnellut, joka kerta. Kannattaa muistaa myös että vaikka se ystävä olisi vaikka kuinka rehellinen niin hänellä on omat mielipiteensä eikä ne välttämättä sovi yhteen omien kanssa.
Parhaimmat kehykset olen löytänyt silloin kun itse valitsen eikä kukaan muu puutu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasit tuovat kasvoihin symmetrisyyttä, ja voivat peittää tiettyjä epäkohtia jotka korostuvat muuten jos naamalla ei ylimääräisiä härpäkkeitä ole.
Voi olla, en ole pahannäköinen ilman laseja mutta tunnen oloni paremmaksi kun käytän laseja. Ovat osa identiteettiäni enkä viihdy ilman niitä.
Jos kasvot on pliisut ja mitäänsanomattomat, lasit tuo särmää.
Jos on vahvat kasvonpiirteet, lasit on helposti "liikaa".
Kai itsekin ymmärrät, ettei noin voi kysyä?