Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötän 90-vuotiaalle syömishäiriöiselle?

Vierailija
20.04.2015 |

Syömishäiriöinen ja muistisairas. Tosiaan yrittää olla syömättä ja katsoo tarkasti, että hän saa taatusti vähemmän ruokaa kuin minä. Mikäli vetoan siihen, että minun täytyy laihtua niin hän sanoo, että hänenkin täytyy, vaikka on luuta ja nahkaa. Minulla on tässä laihdutusyritys meneillään. Olen huomattavasti ylipainoinen (BMI 36) ja yritän saada vähän läskiä pois ennen häämekon muutoksia. Häämekkoa on siis pienennettävä hiukan joka tapauksessa vartalomallilleni sopivaksi yhdestä kohdasta pituuden lisäksi. 

Tässä pitäisi siis älykkäästi yrittää puijata vanhusta lihomaan ja minua laihtumaan. Mikäli yritän korvata salaatilla hiilareita, vanhus kyllä tarttuu siihen, että syön "pelkkää" salaattia ja kieltäytyy syömästä. Ruokailut on tapahduttava samaan aikaan ja ruokaa on oltava suurinpiirtein saman verran.

Tulen olemaan vanhuksen kanssa useamman viikon yhteenputkeen ennen häitä, joten yhdestä tai kahdesta päivästä ei ole kysymys. Neuvoja?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna hänen vatsaansa ravitsemusletku ja siitä sitten ravinnelientä menemään ja jos vanhus yrittää repiä letkua pois, pue sille hygieniahaalari ettei pääse siihen käsiksi.

Oikeasti, noin osa omaisista tekee kun vanhus kieltäytyy syömästä (eivät toki itse sitä asenna;) ) ja aina löytyy lääkäreitä jotka eivät joko uskalla sanoa vastaan tai jotka eivät tajua vanhuksista mitään ja näin ollen suostuvat omaisten älyttömiin vaatimuksiin!!!
Minusta se on rääkkäämiseen verrattavaa.

Vierailija
22/24 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kuolee, ei tarvitse syöttää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:19"]

Hanki sopivankokoinen hääpuku ja ole stressaamatta.

[/quote]

Hääpuku ON sopivan kokoinen, mutta vaatii pieniä muutoksia. Ap

[/quote]

No eihän se ole jos sitä pitää muuttaa/sun pitää muuttua...

[/quote]

On sopivan kokoinen, mutta vyötäröltä pitää kaventaa hiukan. Jos saan kiloja pois, niin saadaan samalla kaventaa lisää, mikä on vielä parempi. Ap

[/quote]

Eli ihan itse sä tässä nyt ongelman teet.

Kavenna pukusi, mene naimisiin ja nauti elämästäsi, voi herranen aika. Ja huolehdi mummukasta (?), anna rakkautta ja ymmärrystä tämä viimeisiin vuosiin/kuukausiin/päiviin.

Vierailija
24/24 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:19"]

Hanki sopivankokoinen hääpuku ja ole stressaamatta.

[/quote]

Hääpuku ON sopivan kokoinen, mutta vaatii pieniä muutoksia. Ap

[/quote]

No eihän se ole jos sitä pitää muuttaa/sun pitää muuttua...

[/quote]

On sopivan kokoinen, mutta vyötäröltä pitää kaventaa hiukan. Jos saan kiloja pois, niin saadaan samalla kaventaa lisää, mikä on vielä parempi. Ap

[/quote]

Eli ihan itse sä tässä nyt ongelman teet.

Kavenna pukusi, mene naimisiin ja nauti elämästäsi, voi herranen aika. Ja huolehdi mummukasta (?), anna rakkautta ja ymmärrystä tämä viimeisiin vuosiin/kuukausiin/päiviin.

[/quote]

No sitten teen. Enkö saa näyttää hyvältä häissä, kun ei ole varaa pudottaa paria kolmea kiloa? On minulla terveydellisiäkin ongemia tuosta ylipainosta, joten ei ole varaa enää lihoa takaisin.  Ap