Henkisen väkivallan jälkeen ”normaalien” miesten tapailu, niin outoa
Erosin suhteesta, jossa oli paljon henkistä väkivaltaa. Olen nyt deittailut miehiä ja saanut jopa yhden ihanan ystävän yhdestä miehestä. Ekaa kertaa minulla on ”miehen malli”, joka kohtelee kunnioittavasti, kykenee keskusteluun, ottaa huomioon tunteeni ja tarpeeni… Tulen nähdyksi ja kuulluksi kaikin tavoin. Todella outoa. Tätäkö on normaali kanssakäyminen? Huomaan välillä ihmetteleväni, että miksi hän ei nyt suutu, että jossain tilanteessa ”kuuluisi” suuttua vain koska eksäni olisi suuttunut kyseisessä tilanteessa. Haluaisin takoa nyt jollain keinolla päähäni että tuo käytös on normaalia, niin että en aina ihmettelisi että miksi hän ei nyt raivoa, hauku tms. Vinkkejä? :)
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella vastaajalla ei selkeästikään ole hajuakaan siitä, mitä henkinen väkivalta on. Ei se ole mitään tavallista kireyttä, ärtymystä ja tiuskimista todellakaan.
Se on esim. systemaattista alistamista, vähättelyä, pelottelua, sairaanloista mustasukkaisuutta, manipulointia, raivokohtauksia, toisen itsetunnon tuhoamista jne. jne.
Joku heti sanoikin, että kyllä naisetkin tekevät plaa plaa. -- Nii-in. Toki tekevätkin. Mitä se tähän aloitukseen liittyy?
Tiesittekö, että pitkään henkiselle väkivallalle alistettu voi kärsiä esim. traumanjälkeisestä stressihäiriöstä. Tuolla joku pilkkasi, että mene terapiaan nyt tästäkin. Itseasiassa olisi ihan hyvä idea käydä juttelemassa asiasta ammattilaisen kanssa. Oksettaa tuollaiset tietämättömät vähättelijät.
Terv. Henkisen väkivallan alla kasvatettu.Puhut asiaa.
Saattaa olla että henkisesti väkivaltaiset ihmiset tulevat tällaiseen ketjuun vähättelemään, koska asia on heille vaikea.
Voitot juuri ”Vuoden paskin defenssi” -palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minun tarpeet ja toiveet, minun näkyvyys ja kuuluvuus.... minä minä minä....
Et selvästi tiedä henkisestä väkivallasta.
Toivon ettet koskaan saa tietääkään.
-ohis
En itsekään ymmärrä, että ap:n aloitusta miinustetaan. Hän on ollut alisteisessa suhteessa, ja nyt löytänyt tasa-arvoisen suhteen. Mitä vikaa siinä on? Ootteko kaikki vaan provoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella vastaajalla ei selkeästikään ole hajuakaan siitä, mitä henkinen väkivalta on. Ei se ole mitään tavallista kireyttä, ärtymystä ja tiuskimista todellakaan.
Se on esim. systemaattista alistamista, vähättelyä, pelottelua, sairaanloista mustasukkaisuutta, manipulointia, raivokohtauksia, toisen itsetunnon tuhoamista jne. jne.
Joku heti sanoikin, että kyllä naisetkin tekevät plaa plaa. -- Nii-in. Toki tekevätkin. Mitä se tähän aloitukseen liittyy?
Tiesittekö, että pitkään henkiselle väkivallalle alistettu voi kärsiä esim. traumanjälkeisestä stressihäiriöstä. Tuolla joku pilkkasi, että mene terapiaan nyt tästäkin. Itseasiassa olisi ihan hyvä idea käydä juttelemassa asiasta ammattilaisen kanssa. Oksettaa tuollaiset tietämättömät vähättelijät.
Saattaa olla että henkisesti väkivaltaiset ihmiset tulevat tällaiseen ketjuun vähättelemään, koska asia on heille vaikea.
Näin näyttäisi olevan. Puhuin omakohtaisesta kokemuksesta ja sain 10 alapeukkua. Aika sairasta, miten paljon halutaan toisen kokemusta vähätellä. Kaipa kokevat jonkinlaisen huonon omantunnon pistoksen sydämessä? Miksi muuten haluaisi kieltää jonkun toisen kokemuksen?
Aloittajan mainitsemat asiat tuntuvat hyvin tutuilta. Muistan esimerkiksi äitini "ihmetelleen", kun naapuriperheen isä toimikin eri tilanteissa niin kuin normaali ihminen. Henkistä väkivaltaa alkaa usein itse normalisoimaan. Pitkään manipuloitu syyttää kaikesta myös itseään. Puoliso huusi ja heitti ruuan pitkin seiniä? No, tokihan syy oli minussa, kun laitoin tahallani liian vähän suolaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki terapiassa ravaavat akat taas yhdessä ketjussa…
Kommenteista ja peukutuksista päätellen täällä ravaavat päinvastoin ne väkivaltaiset kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että tuo aloitus on saanut yhtä paljon plussia ja miinuksia. Täällä on sekopäiden kokoontumisajot selvästi! Kuka tuota aloitusta miinustelee ja millä perusteella?
Tämä sivustohan on nykyään täynnä äärioikeisto incelmiehiä. Ja nimenomaan miehiä, koska alapeukuttajien ongelma nimenomaan on ainoastaan se, että uhri ei nyt ollutkaan mies. Kukaan ei ole millään tavalla perustellut alapeukkujaan ja vähättelyjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että tuo aloitus on saanut yhtä paljon plussia ja miinuksia. Täällä on sekopäiden kokoontumisajot selvästi! Kuka tuota aloitusta miinustelee ja millä perusteella?
Tämä sivustohan on nykyään täynnä äärioikeisto incelmiehiä. Ja nimenomaan miehiä, koska alapeukuttajien ongelma nimenomaan on ainoastaan se, että uhri ei nyt ollutkaan mies. Kukaan ei ole millään tavalla perustellut alapeukkujaan ja vähättelyjään.
Kuulen jo piipaa-auton lähestyvän asuntoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin näyttäisi olevan. Puhuin omakohtaisesta kokemuksesta ja sain 10 alapeukkua. Aika sairasta, miten paljon halutaan toisen kokemusta vähätellä. Kaipa kokevat jonkinlaisen huonon omantunnon pistoksen sydämessä? Miksi muuten haluaisi kieltää jonkun toisen kokemuksen?
Aloittajan mainitsemat asiat tuntuvat hyvin tutuilta. Muistan esimerkiksi äitini "ihmetelleen", kun naapuriperheen isä toimikin eri tilanteissa niin kuin normaali ihminen. Henkistä väkivaltaa alkaa usein itse normalisoimaan. Pitkään manipuloitu syyttää kaikesta myös itseään. Puoliso huusi ja heitti ruuan pitkin seiniä? No, tokihan syy oli minussa, kun laitoin tahallani liian vähän suolaa jne.
Minullakin samanlaisia kokemuksia. Itsekin aloin mielessäni normalisoimaan henkistä väkivaltaa. En oikeastaan uskonut ansaitsevani hyvää kohtelua tai edes uskonut sellaista olevan olemassa. Lopulta terapiassa opin onneksi arvostamaan itseäni niin paljon, että enää en suostu tuollaiseen. Pitkään se vei, eikä ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa et nuo normaalitkin ovat hyvin todennäköisesti jonkun exiä. Ja lähes kaikkien naisten exät on täysiä paskoja aina. Että sopii miettiä missä vika.
Tässä yksi aivan selvä parisuhdeväkivallan tekijä. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Miksi muuten on tarve vähätellä toisen kokemusta, josta sinulla ei ole hajuakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa et nuo normaalitkin ovat hyvin todennäköisesti jonkun exiä. Ja lähes kaikkien naisten exät on täysiä paskoja aina. Että sopii miettiä missä vika.
Tässä yksi aivan selvä parisuhdeväkivallan tekijä. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Miksi muuten on tarve vähätellä toisen kokemusta, josta sinulla ei ole hajuakaan?
Ei. Et voi kääntää joka ikistä asiaa omien harhojesi todisteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan mainitsemat asiat tuntuvat hyvin tutuilta. Muistan esimerkiksi äitini "ihmetelleen", kun naapuriperheen isä toimikin eri tilanteissa niin kuin normaali ihminen. Henkistä väkivaltaa alkaa usein itse normalisoimaan. Pitkään manipuloitu syyttää kaikesta myös itseään. Puoliso huusi ja heitti ruuan pitkin seiniä? No, tokihan syy oli minussa, kun laitoin tahallani liian vähän suolaa jne.Minullakin samanlaisia kokemuksia. Itsekin aloin mielessäni normalisoimaan henkistä väkivaltaa. En oikeastaan uskonut ansaitsevani hyvää kohtelua tai edes uskonut sellaista olevan olemassa. Lopulta terapiassa opin onneksi arvostamaan itseäni niin paljon, että enää en suostu tuollaiseen. Pitkään se vei, eikä ollut helppoa.
Samanlaista minullakin. Luulin, että kaikki isät ovat samanlaisia. Kohtelu on tavallista. Muistan, että minulle vielä aina sanottiin, että onhan kaikilla huolia. Onnellisuus on sellaista Hollywood -elokuvien harjaa.
Niin ajattelin sitten vuosia, että Kaikillahan on huolia. Normaalia arkea. Kaikki pelkäävät läheisiään joskus. Eihän se ole mitään, koska isä ei koskaan lyönyt. Kaikilla on ahdistus -ja paniikkohtauksia. Kaikki harkitsevat itsemurhaa joskus. Se on vain elämää. Ei sellaiseen nyt mitään apua ainakaan haeta. Naurettava ajatus.
Näyttää olevan yleinen mielipide palstalla myös....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti tuli vastaukseksi esimerkki gaslihtingista. 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulen jo piipaa-auton lähestyvän asuntoasi.
Meneppä kysymään josko äippä tekisi voikkarin. Muista kiittää tällä kertaa. Älä heitä seinään, jos ei ole oikean merkkistä juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa tuo ensimmäinen kommentti uudestaan. Siinä ei ole päätä eikä häntää.
Ei kaikki miehet ole paskoja. Harva sellaista edes väittää. Aloitushan oli hyvistä miehistä.
Huvittavia oikeastaan nämä palstan vähättelijät. No, tietääpä ainakin millaista heidän yksinäinen elämänsä on. Melkein jopa säälittää.
Moni nainen ei halua muuttaa enää miehen kanssa samaan asuntoon. Jos mies vähättelee ja kohtelee huonosti niin siitä pääsee heti eroon.
Itse en halua enää miestä, joka hermostuu helposti, jonka kanssa ei voi keskustella jne.
Vähättelijöiden olisi hyvä nyt katsoa peiliin. Kysy itseltäsi, miksi koet tarpeelliseksi muiden kärsimyksen vähättelyn? Voisiko tämä olla syy omaan yksinäisyyteesi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole tietenkään naisten mielestä sama asia tai edes ongelma, mutta itse pelkään naisia enkä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä, koska ensimmäinen tyttöystävä oli väkivaltainen.
Ei sama asia vaan päinvastainen. Mutta sitäkin suurempi ongelma se on. Ap ilahtuu hämmästyttyään myönteisistä uusista kokemuksistaan, että kaikki miehet eivät olekaan x. Sinä taas olet kieltäytynyt edes kokeilemasta uudelleen, koska yksi nainen oli y.
Toivottavasti sinäkin jossain vaiheessa pääset hänen tilanteeseensa.
Minulla kävi toisinpäin.Jäin leskeksi ja puolisoni oli hyvä mies.Tapasin miehen joka aluksi vaikutti oikein sopivalta.Lopulta käytös muuttui jyrkästi noin max vuoden seurustelun jälkeen.Minulla oli onneksi pohjalla hyvät muistot miehestäni, joten en pystynyt hyväksymään tämän uuden miehen käytöstä,kas kun olin jo vuosien ajan tottunut toisenlaiseen kohteluun.Neuvoisin ,että älkää jääkö suhteeseen jos muutamienkin kuukausien jälkeen alkaa ilmetä miehestä aivan toisenlaisia puolia.Todennäköisesti esittänyt muuta kuin on ,jotta saa teidät ihastumaan ja rakastumaan.Sekin kertoo paljon jos ei mies ole pysyvää parisuhdetta pystynyt elämänsä aikana luomaan vaan naiset on vaihtunut useasti,silloin kannatta lopettaa suhde jo alkuunsa heti.