Henkisen väkivallan jälkeen ”normaalien” miesten tapailu, niin outoa
Erosin suhteesta, jossa oli paljon henkistä väkivaltaa. Olen nyt deittailut miehiä ja saanut jopa yhden ihanan ystävän yhdestä miehestä. Ekaa kertaa minulla on ”miehen malli”, joka kohtelee kunnioittavasti, kykenee keskusteluun, ottaa huomioon tunteeni ja tarpeeni… Tulen nähdyksi ja kuulluksi kaikin tavoin. Todella outoa. Tätäkö on normaali kanssakäyminen? Huomaan välillä ihmetteleväni, että miksi hän ei nyt suutu, että jossain tilanteessa ”kuuluisi” suuttua vain koska eksäni olisi suuttunut kyseisessä tilanteessa. Haluaisin takoa nyt jollain keinolla päähäni että tuo käytös on normaalia, niin että en aina ihmettelisi että miksi hän ei nyt raivoa, hauku tms. Vinkkejä? :)
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies ihmettelee, että miksi te sitten olitte niin pitkään näiden miesten kanssa, jotka eivät teitä kohdelleet hyvin?
Voi pieni. Lukaisepa vaikka alkajaisiksi pari kirjaa tunnelukoista ja läheisriippuvuudesta.
Huomaatko, että tuo sinunkin käytös on henkistä väkivaltaa? Vielä aika vakavaa sellaista.
Ohis
Tuntuu muuten ihan mahtavalta huonosti kohtelevan "miehen" jäljiltä kohdata ja tutustua uusiin miehiin. Toki pitää olla tarkkana, ettei ajaudu toistamaan samaa kaavaa ja vietä jatkossakin aikaa huonossa seurassa. (Ylläri, että palstamiehet heti älähtivät...)
T. Kohtalotoveri
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole tietenkään naisten mielestä sama asia tai edes ongelma, mutta itse pelkään naisia enkä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä, koska ensimmäinen tyttöystävä oli väkivaltainen.
Henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisia ihmisiä on olemassa sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia deittailla kuin olla parisuhteessa. Kyllä sä tuohonkin kyllästyt ja moni asia tulee ärsyttämään tuossa ihmisessä. Ja se tulee suuttumaan sulle ja tekemään virheitä, kun olette intensiivisemmin tekemisissä.
Jos suuttuminenkin on sun mielestä henkistä väkivaltaa, niin aika hankalaks menee elämä.
Onpa typerä kommentti. Ei aloittaja varmasti oletakkaan, että mahdollinen tuleva suhde olisi täysin riidaton tai, että toinen ei alkaisi joissain tilanteissa ärsyttämään. Eikä aloittaja myöskään sanonut, että pelkkä suuttuminen olisi henkistä väkivaltaa.
Kommentistasi tulee ihan sellainen kuva, että mielestäsi on ihan sama millaisen ihmisen kanssa sitä seurustelee, kun riitoja ja ärsytystä kuitenkin tulee.
Hirveesti poistettu täältä viestejä? Kuka hullu tuollaista tekee? Eikö oikeasti osaa keskustella asioista, vai mikä on ongelma?
AP, ymmärrän ihan täysin. Olin kurjassa parisuhteessa pitkään, lähes 20 vuotta. Nyt olen tapaillut miestä, joka on aivan uskomattoman ihana. Kuuntelee, keskustelee, on kiinnostunut minun asioista, ei painosta, kohtelee minua kauniisti... Jne. Olen aivan ihmeissään että tälläistäkö se kunnollinen oikea parisuhde voi olla.
Ymmärrän AP. Pitkäaikainen altistus jättää jäljen. Mutta ehkä sitä nyt enemmän arvostaa tavallisen kivaa miestä suhteessa, jossa molemmat saa olla heikkoja ja vahvoja vuorotellen.
Toipumista voi seurata kukoistuskin. Katkaistaan kuivat oksat, käännetään sivua. Uutta kohti vaan.
Minä minä minun tarpeet ja toiveet, minun näkyvyys ja kuuluvuus.... minä minä minä....
Vierailija kirjoitti:
AP, ymmärrän ihan täysin. Olin kurjassa parisuhteessa pitkään, lähes 20 vuotta. Nyt olen tapaillut miestä, joka on aivan uskomattoman ihana. Kuuntelee, keskustelee, on kiinnostunut minun asioista, ei painosta, kohtelee minua kauniisti... Jne. Olen aivan ihmeissään että tälläistäkö se kunnollinen oikea parisuhde voi olla.
Voi elämä... 20 v ja tapailusuhde.
Tule 20 v päästä kertomaan miten ihanaa ja kunnollista on.
Ja sitten peilin eteen, mars!
Kiva kuulla. Vielä mukavampaa, jos nämä miehet viihtyvät selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin oli tarkoitettu hyvän mielen ketjuksi. Miksi te spämmäätte tämän täyteen negatiivisuutta?
Ihan samaa mietin tätä ketjua lukiessa. Miksi hyvä, positiivinen aloitus sai heti täyslaidallisen vihamielisiä tai henkistä väkivaltaa vähätteleviä kommentteja.
Ap, hyvä aloitus. Muuta vinkkiä ei ole mullakaan tarjota, kuin että olet oikealla tiellä. Jatka samaan malliin! Se vie aikansa että tottuu terveeseen suhteeseen.
Kannattaa muistaa et nuo normaalitkin ovat hyvin todennäköisesti jonkun exiä. Ja lähes kaikkien naisten exät on täysiä paskoja aina. Että sopii miettiä missä vika.
Monella vastaajalla ei selkeästikään ole hajuakaan siitä, mitä henkinen väkivalta on. Ei se ole mitään tavallista kireyttä, ärtymystä ja tiuskimista todellakaan.
Se on esim. systemaattista alistamista, vähättelyä, pelottelua, sairaanloista mustasukkaisuutta, manipulointia, raivokohtauksia, toisen itsetunnon tuhoamista jne. jne.
Joku heti sanoikin, että kyllä naisetkin tekevät plaa plaa. -- Nii-in. Toki tekevätkin. Mitä se tähän aloitukseen liittyy?
Tiesittekö, että pitkään henkiselle väkivallalle alistettu voi kärsiä esim. traumanjälkeisestä stressihäiriöstä. Tuolla joku pilkkasi, että mene terapiaan nyt tästäkin. Itseasiassa olisi ihan hyvä idea käydä juttelemassa asiasta ammattilaisen kanssa. Oksettaa tuollaiset tietämättömät vähättelijät.
Terv. Henkisen väkivallan alla kasvatettu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa et nuo normaalitkin ovat hyvin todennäköisesti jonkun exiä. Ja lähes kaikkien naisten exät on täysiä paskoja aina. Että sopii miettiä missä vika.
5/5
Mutta montakohan minuuttia tämä kommentti saa olla…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä... 20 v ja tapailusuhde.
Tule 20 v päästä kertomaan miten ihanaa ja kunnollista on.
Ja sitten peilin eteen, mars!
Huom. Luetun ymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Monella vastaajalla ei selkeästikään ole hajuakaan siitä, mitä henkinen väkivalta on. Ei se ole mitään tavallista kireyttä, ärtymystä ja tiuskimista todellakaan.
Se on esim. systemaattista alistamista, vähättelyä, pelottelua, sairaanloista mustasukkaisuutta, manipulointia, raivokohtauksia, toisen itsetunnon tuhoamista jne. jne.
Joku heti sanoikin, että kyllä naisetkin tekevät plaa plaa. -- Nii-in. Toki tekevätkin. Mitä se tähän aloitukseen liittyy?
Tiesittekö, että pitkään henkiselle väkivallalle alistettu voi kärsiä esim. traumanjälkeisestä stressihäiriöstä. Tuolla joku pilkkasi, että mene terapiaan nyt tästäkin. Itseasiassa olisi ihan hyvä idea käydä juttelemassa asiasta ammattilaisen kanssa. Oksettaa tuollaiset tietämättömät vähättelijät.
Terv. Henkisen väkivallan alla kasvatettu.
Puhut asiaa.
Saattaa olla että henkisesti väkivaltaiset ihmiset tulevat tällaiseen ketjuun vähättelemään, koska asia on heille vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minun tarpeet ja toiveet, minun näkyvyys ja kuuluvuus.... minä minä minä....
Sinunkin tarpeet ja toiveet ovat ihan yhtä tärkeitä! Olet tärkeä ihminen
Kaikki terapiassa ravaavat akat taas yhdessä ketjussa…
Tämäkin oli tarkoitettu hyvän mielen ketjuksi. Miksi te spämmäätte tämän täyteen negatiivisuutta?