Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin mielestä makaronilaatikko on kunnon ruokaa, mutta pizza ja hampurilainen ei?

Vierailija
01.01.2022 |

Unohdetaan lisukkeet siitä makaronilaatikosta, kun näiden muidenkin kanssa voi ihan hyvin syödä salaattia ja kasviksia voi olla jo suoraan pizzan päällä. Vehnäjauho on kaikissa pääainesosa kuitenkin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikon voi tehdä täysjyväpastaan ja esim naudan 12% jauhelihaan jolloin se on kelpo ruokaa, jos toinen puoli lautasesta täytetään esim salaatilla.

Ja hampurilaisen voi tehdä vaikka ruisleipään ja salaattia sekä kasviksia saa jo hampurilaisen täytteeksi. Lisäksi sitten voi ottaa lisukesalaattia niin halutessaan.

Vierailija
22/25 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ruuaksi en miellä roskaruokaa. Esim makaroonilaatikossa on annoksessa noin puolet vähemmän kaloreita kuin hampurilaisessa. Rasvan määrässä ero on jo isompikin.

Toki itse tehtynä voi olla terveellisempikin, katsoin vrrtailuksi hesen kerroshampparin tiedot.

Riippuu ihan siitä, mitä se makaronilaatikko sisältää, ja mihin hampurilaiseen vertaat. Olisit ihan hyvin voinut verrata myös vegaanihampurilaiseen tai kaupan eineshampurilaiseen, jossa on sämpylä ja mustapapupihvi, ja johon voi itse laittaa täytteeksi vaikka kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanot syöneesi hampurilaista tai pitsaa niin kuinka monelle tulee ensimmäisenä mieleen kotitekoisina? Tuskin kellekkään. Niistä tulee mieleen pikaruoka ja niiden terveellisyys tiedetään.

Se, mitä suurimmalle osalle tulee mieleen, kertoo enemmän sen suurimman osan tottumuksista ja käsityksistä. Esim. minulle tulee pitsasta ensimmäisenä mieleen omatekemäni pitsa, ja hampurilaisesta tulee mieleen puolivalmis vegaanihampurilainen, jossa on sämpylä ja kasvispihvi, ja jonka voi itse täyttää millaiseksi haluaa.

Vierailija
24/25 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ruuaksi en miellä roskaruokaa. Esim makaroonilaatikossa on annoksessa noin puolet vähemmän kaloreita kuin hampurilaisessa. Rasvan määrässä ero on jo isompikin.

Toki itse tehtynä voi olla terveellisempikin, katsoin vrrtailuksi hesen kerroshampparin tiedot.

Riippuu ihan siitä, mitä se makaronilaatikko sisältää, ja mihin hampurilaiseen vertaat. Olisit ihan hyvin voinut verrata myös vegaanihampurilaiseen tai kaupan eineshampurilaiseen, jossa on sämpylä ja mustapapupihvi, ja johon voi itse laittaa täytteeksi vaikka kasviksia.

Niin tottakai, sitähän tuossa lopuksi sanoin. Vastasin vain kysymykseen että miksi miellän makaroonilaatikon kunnon ruuaksi mutta hamppareita en. Hesen kerroshampurilainen tuli ekana vastaan joten katsoin sen tiedot, itse syön vegeburgerin. Siinä näemmä kalorit ovat maltillisemmat mutta rasvan määrä edelleen huima.

Vierailija
25/25 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makaronolaatikko tarkoittaa makaronia ja jauhelihaa niin onhan se tosi köyhää ruokaa ravintona. Itse tykkään laittaa ilmakuivattuja tomaatteja, sipulia, paprikaa, yms vaihdellen mukaan. Saa paljon terveellisemmän laatikon tehtyä. Ihan hyvä perus arkiruoka.