Millainen laatta mielestäsi sopii vanhan talon keittiön lattiaan?
Millainen sopisi parhaiten, itse keittiö ja sisustus muutenkin on hyvin perinteinen tyyliltään. Tarkoittaen enimmäkseen antiikkisia tai sen tyylisiä kalusteita ja sisustusesineitä. Mustavalkoruudullista en halua, on jotenkin liian iso kontrastinen.
Kommentit (47)
Keitttiössä seistään aika paljon, ainakin, jos on inostunut ruuanlaitosta ja leivonnasta - tai on suuri perhe:)
Laattalattia ei ole spaljon keittiössä hääräävälle kovinkaan ystävällinen, joten ainakin itse harkitsin ja tutkin muita vaihtoehtoja.
Päädyin keittiössä vinyylilankkuun; se on vedenkestävä, hiljainen ja kokkaajan selälle ystävällisempi vaihtoehto. Toinen vaihtoehto olisi ollut linoleum, samoista syistä, mutta kalliimpi.
Korkki oli myös listallani, mutta totesin vinyylilankun palvelevan paremmin.
Olen tyytyväinen valintaani näin vuoden kokemusten perusteella. Suuri perhe+lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Keitttiössä seistään aika paljon, ainakin, jos on inostunut ruuanlaitosta ja leivonnasta - tai on suuri perhe:)
Laattalattia ei ole spaljon keittiössä hääräävälle kovinkaan ystävällinen, joten ainakin itse harkitsin ja tutkin muita vaihtoehtoja.
Päädyin keittiössä vinyylilankkuun; se on vedenkestävä, hiljainen ja kokkaajan selälle ystävällisempi vaihtoehto. Toinen vaihtoehto olisi ollut linoleum, samoista syistä, mutta kalliimpi.
Olen tyytyväinen valintaani näin vuoden kokemusten perusteella. Suuri perhe+lemmikkejä.
Me ollaan kahdestaan, ei lapsia. Ruokaa kyllä tehdään mutta emme ole mitään intohimoisia sen suhteen että tuntikausia menisi keittiössä. Puoliso haluaa keittiöön laattalattian, itse olisin kelpuuttanut mieluiten sen lautalattian mitä muuallakin on.
Inhoan laattalattiaa. Saumat aina likaiset.
joku harmaa kivilaatta sopii monenlaiseen tyyliin,jos laittaa sellaisena tiiviinä tyylinä jossa ei isoja saumoja.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan laattalattiaa. Saumat aina likaiset.
En ole kokenut saumoja ongelmallisina, ne kannattaa laittaa tummasävyisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haalean oranssi, kebablastuja mukana
No itse asiassa olen vähän silmäillyt terrakotyalaattoja, tämän tyylistä https://payload.cargocollective.com/1/22/729537/12375473/mehilisterrako…
Tuon vaihtoehdon hintaa vaan en ole uskaltanut edes katsoa, ovat jotain käsin tehtyjä…
Tulee joku laitos mieleen, ei jatkoon.
Miten olisi isolaattainen valkoharmaa neliö, joka on kaappeihin nähden ns. väärinpäin, jos ajatellaan perinteistä neliölaattalattiaa.
Toi on aika rouhea kyllä, myös tällainen sileämpi miellyttää https://i.pinimg.com/originals/15/4d/41/154d419f99cb74b5942960e9b5d98ef…
Kaappeihin nähden väärinpäin? Olisiko kuvaa linkata millaista tarkoitat?
Heh, olinpas minä hupsu, kun hassusti kirjoitin. :) Sattumoisin löysin kuvan vielä sinisillä kaapeilla https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUXn-t1c83JrWy1mo…
Nää on hienot! Tai sitten sellaiset neliölaatat vinottain aseteltuna, tai pitkulaiset laatat tiililadontana vinoon....
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen.Lankkulattia paras.
Tämä, vanhan talon keittiön lattiaan ei ole muuta vaihtoehtoa. Ja pintakäsittely vahaus mehiläisvahalla. Monta kertaa vahalla käsitelty lankkulattia hylkii likaa ja on helppo pitää puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaappien oven väriin stemmaava 30x 30
Tarkoitatko kaappien väriset tai sävyiset? Niistä tulee tumnansiniset tai tummanvihreät, en ehkä halua samaa väriä lattiaan.
No, ei todellakaan sitten tummaa väriä, tulee muuten synkkä. En laittaisi myöskään seiniin mitään tummaa, em.syystä
Vierailija kirjoitti:
kuinka vanhasta talosta on kyse?
Jaa a miten tuohon vastaisi, vanhin osa jossa keittiöksi tuleva huone on siinä osassa taloa joka on alkuperäistä hirsikehikkoa joka siirretty paikalleen joskus 1900-l alussa. En tiedä itse kehikon ikää. Taloa on laajennettu sittemmin joskus 20-luvulla, ehkä myös sotien jälkeen tehty yläkertaan huoneet.
Laatat hajoaa myös helposti.Kaverilla putosi kattilankansi laatalle,niin heti laatta rikki.
Tarvitsee tietty myös lattialämmistyksen,muuten järkyn kylmä.
Jos et halua värikylläistä keittiötä, ehkä vaalean harmaat laatat olisi hyvä valinta lattiaan. Se on väri joka käy oikeastaan kaikkien värien kanssa yhteen, myös tummansinisen tai - vihreän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haalean oranssi, kebablastuja mukana
No itse asiassa olen vähän silmäillyt terrakotyalaattoja, tämän tyylistä https://payload.cargocollective.com/1/22/729537/12375473/mehilisterrako…
Tuon vaihtoehdon hintaa vaan en ole uskaltanut edes katsoa, ovat jotain käsin tehtyjä…
Tulee joku laitos mieleen, ei jatkoon.
Miten olisi isolaattainen valkoharmaa neliö, joka on kaappeihin nähden ns. väärinpäin, jos ajatellaan perinteistä neliölaattalattiaa.
Toi on aika rouhea kyllä, myös tällainen sileämpi miellyttää https://i.pinimg.com/originals/15/4d/41/154d419f99cb74b5942960e9b5d98ef…
Kaappeihin nähden väärinpäin? Olisiko kuvaa linkata millaista tarkoitat?
Heh, olinpas minä hupsu, kun hassusti kirjoitin. :) Sattumoisin löysin kuvan vielä sinisillä kaapeilla https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUXn-t1c83JrWy1mo…
Ok, eli tuollein vinottain laitetut, nyt tajuan. Kiitos esimerkkikuvasta!
Vierailija kirjoitti:
Laatat hajoaa myös helposti.Kaverilla putosi kattilankansi laatalle,niin heti laatta rikki.
Tarvitsee tietty myös lattialämmistyksen,muuten järkyn kylmä.
Lattialämmitys tulee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua värikylläistä keittiötä, ehkä vaalean harmaat laatat olisi hyvä valinta lattiaan. Se on väri joka käy oikeastaan kaikkien värien kanssa yhteen, myös tummansinisen tai - vihreän kanssa.
Mä kyllä pidän väreistä, mutta ehkä lattia on hyvä pitää suht neutraalina kun on värikkäät kaapit ja tulee myös tapettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kahdestaan, ei lapsia. Ruokaa kyllä tehdään mutta emme ole mitään intohimoisia sen suhteen että tuntikausia menisi keittiössä. Puoliso haluaa keittiöön laattalattian, itse olisin kelpuuttanut mieluiten sen lautalattian mitä muuallakin on.
Meillä keittiössä on harmaa, betonilaattaa muistuttava laminaatti. Kuulostaa kauhealta, mutta näyttää ihan aidolta jättilaatalta. Oli helppo asentaa ja laattaa mukavampi arjessa. Tosin sopii parhaiten moderniin tyyliin. Meillä on 70-luvun talo, joka rempattu modernisti.
Milloin talonne on rakennettu? Noudattaisin rakennusajan tyyliä modernilla twistillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keittiössä on harmaa, betonilaattaa muistuttava laminaatti. Kuulostaa kauhealta, mutta näyttää ihan aidolta jättilaatalta. Oli helppo asentaa ja laattaa mukavampi arjessa. Tosin sopii parhaiten moderniin tyyliin. Meillä on 70-luvun talo, joka rempattu modernisti.
Milloin talonne on rakennettu? Noudattaisin rakennusajan tyyliä modernilla twistillä.
Tuolla aiemmin kommentoin rakennusajankohtaa, siihen aikaan on ollut luultavammin lauta/lankkulattiat mutta puoliso haluaa keittiöön laattaa tai kiveä ja sillä mennään.
Ikinä ei enää laattalattiaa. Itselläni oli tummaa, isoa laattaa keittiön lattialla ja se oli hengenvaarallinen. Pienikin tippa nestettä päällä niin taivuit aina pakosti spagaattiin ellet ollut selälläsi, aivan sairaan liukas. Myös laatta imee kivasti pienimmätkin tahrat ellei heti huomaa pyyhkiä.
Ei ole mikään suuri keittiö, ihan peruskokoinen. Olisiko joku 14-15 neliötä. Kuvassa on aika iso alue, paljon vähemmän olisi meillä näkyvissä kun tulee kaapisto ja saareke keskelle joka vähän rikkoo sitä pinta-alaa. Hyvä pointti kumminkin toi koko, pitää sekin miettiä.