*~*~*Enskattaret Maanantaina*~*~*
Tässä vielä linkki viikonlopun keskusteluihin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8360939&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (44)
[color=FF00FF]Eipä vielä uutta pinoa ollut kukaan aamuvirkku ehtinyt aloittaa joten minä nyt sitten taasen pääsin pinoa perustamaan=)
Juuri tulin yö vuorosta kotiin ja kas kummaa taas ei väsytä yhtään, vaikka tuossa kolmen neljän aikaan yöllä olisin antanut melkein mitä vaan, että olisin omaan sänkyyn päässyt nukkumaan.. Noh, eiköhän se uni pian tule kun menee tuonne peittojen alle kiltisti nukkumattia odottamaan.
Vielä olisi yksi yö vuoro ja sitten ah, kolmen päivän vapaat=)
Neuvola onkin sitten torstaina, tuntuu, että on iäisyys kun on siellä viimeksi käynyt. Nyt saan sitten ne kelan paprut ja otetaan ekaa kertaa tuo sf-mitta, saa nähdä, missä käyrillä tämän mamman massu menee=)
Kyllä muuten huomaa olevansa raskaana.. töissä alkaa kumartelu tuottaa jo jonkin asteisia ongelmia.. minun pikku masu meinaa olla tiellä joissain tilanteissa. Aamuyöstä otti kovastikkin selkään, kun koko yön sai ravata potilaitten luona.. niin ja ihan uutena juttuna oli, että lonkkiin otti jotenkin hassusti. Ei niin varsinaisesti kipeetä tehnyt, mutta tuntui, että vaapun kuin ankka XD
Työkaveritkin huomautti, että olen aikas kankeaksi käynyt jo.. joopa joo.. kai minun pitäisi mennä tämän oman napani kanssa tuonne sängyn puolelle, kun en mitään kovin kehittävää näköjään saa aikaiseksi=)
Hyvää yötä=)
t.siru ja tiiti rv 22+6
Ai niin, uusi raskausoire on tullut:u7mmatus ja peräpukamat=( Että tälläistä täälä!![/color]
En tiedä mikä meillä on ollut tässä koneessa mut en ole päässy vauva lehen sivuille 3 viikkoon, ei vaan ole antanu aikasta näitä sivuja. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Ihme juttu. Oon tipahtanu ihan kärryiltä...
Jokohan Ull-maij on saanu nyytin? Entä pepsis? Minä edelleen yhessä koossa, viime yönä supisteluja tuli montakin ja kipeitä mutta nehän loppu tietty, ettei sitten vieläkään päässy nyyttiä noutamaan!!
En tiedä mitä kommentoida kun en kerenny lukemaan yhtäkään pinoa, mut käynpä nyt kuiten niitä ensin lukemassa niin tietää missä mennään..:-)
-Annika Rv 39+4
Täällä on viikonloppu yritetty ottaa rauhassa ja lepäillä jalat kohti kattoa, josko tuo turvotus laskisi ja onhan se vähän helpottanut. Tänä aamuna kävin vielä labrassa ja keksiviikkona olis sitten käynti siellä äippäpolilla uudemman kerran. Vaavi liikkuu hyvin ja olo on muutenkin ihan hyvä, vaikka edelleen väsyttää.
Eilinen oli aikas hauska päivä. Meillä ei ollut mitään suunnitelmia ja ajateltiin, että lähdetään ajelemaan Tuusulan rantatielle ja katsomaan Halosenniemeä ym. Mutta, mutta... Kesken matkan keksittiinkin, että ajetaanpas Hankoon (mies on ollut siellä töissä aikanaan). Ja niinpä me teimme päiväretken Hankoon katsomaan merta ja ihania vanhoja puuhuviloita. Ei mitään järkeä, mutta oikein mukavaa! =)
Viikonloppuna oli ollut miesgalluppeja. Meidän tuleva isukki on tietoliikenneinsinööri ja toimii atk-suunnittelijana lähialueen ammattikorkeakoulla. Ja ekassa neuvolassa hän on ollut mukana ja sitten ultrissa, mutta ei muuten neuvolassa. Mä en ole kokenut sitä mitenkään tarpeellisena, sillä aika rutiinijuttuja ne on olleet. Perhevalmennuksessa hän oli mukana ja synnäriin tutustumassa myös. Ja ainakin vielä on tulossa mukaan synnytykseen. Saa nähdä alkaako jossain vaiheessa jänistää... ;o)
Nea, ei tuon sun lomautuksen pitäis vaikuttaa sun ä-päivärahaan, sillä se lasketaan viime vuoden verotuksen perusteella. Tai siis onhan siinä se toinen vaihtoehto, että haluat lähiajan palkoista sen laskettavan, mutta ei lomautus haittaa, jos pistät hakemukset ennen sitä lomautusta. Ikävää tuo lomautus on kuitenkin!
Makkaralle onnea uuteen kotiin ja jaksuja miehen odotteluun!
Burdelle myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Mitäs teitte?
Aikas monella alkaa tosiaan olla jo ihan h-hetket käsillä... Jokohan pepsis ja ull-maij ovat kotosalla nyyttien kanssa? Pääsikö icepipari tositoimiin? Ei Annikallakaan enää kauan mene. Esittelylistaa katselin ja mietin, että, mitähän kristallille kuuluu? Entäpä ansku_83 ja helmi_75(joita en ole kyllä täällä juuri nähnyt...)?
Jaapa-jaa. Meniskös tuohon soffalle katsomaan taas kerran Elämä käsissä ja jatkamaan noita neuloksia... Valmiina on nyt myssy ja lapaset. Myssyn piti olla kypärämyssy, mutta se näyttää kyllä enemmän grungepipolta. Mies haluis kuulemma samanlaisen... ;o)
Voikaahan hyvin kaikki!
-Amy ja EkaVekara, rv 34+4
[color=HotPink]ps. Kukas muuten ottais tuon esittelylistan päivityksen hoitaakseen? Se on helppoa ja mukavaa! Ja ois reilua, että vastuu siirtyis ajoissa aina seuraavalle... Rohkeasti vaan ilmoittautumaan!!![/color]
onpa tullut taas tekstiä viikonlopunkin aikana :) kiva kun sai vähän rauhoittua, olitte kommenteerannut juustoista. Kyl mäkin yritän vähän jatkossa välttää niitä syömästä, ihan varmuudelta. Kun sitä ei osaa syödä sillai hallitusti, vaa sit tulee syötyyn koko paketti :))
Kokeilitko Poppis voileipäkakkuu? Mä värkkäsin sellaisen sit vasta lauantaina aamusta, onneks ukko auttoi....ja ihan hyvä siitä tuli.
Siru vaaputtelee ankkana, tossa just yks päivä työkaverit naureskeli, et kohta miekin vaaputtelen ankkana. Sanoin vaa, et en usko :)) eihän sitä usko ennen ku maha kunnolla kasvaa.
Amy jaksaa tehdä käsitöitä....mikäs siinä ollessa, ku nostaa ne jalat kattoon...muutenhan siinä ei millää jaksais vaan olla :))
G: avosiippani on joku tietokone-ekspertti, jotain se värkkää koneiden kaa päivät pitkät :) se oli mukana ekassa neuvolassa ja ultrissa. En ole sitä pyytänyt enää neuvolaan, ku ei niin siellä jaksa istua. Sain sen kuitenkin lupautuu synnytykseen ja valmennukseen, joten aattelin et siinä sillä on ihan riittävästi osan ottoa :) se oli aluksi vähän " kauhuissaan" synnytyksestä, mut tossa ku yks päivä kysäsin, et kait on tulossa, niin vastasi niin topakasti et tottakai tulen :))
ON:Mulla on kans tullut tollasta närästyksen poikasta, varsinkin noista juustoista, höh. Eilen vedin ison pussin irtokarkkeja ja masu tuli oikein kipiäksi, höh. Ai nii ja turvotus on sitten rantautunut.....tosin liikunta ja veden juominen aina vähän jelppii.
Kyllä tääl on kiva käydä teidän juttuja lukemassa. Jännityksellä oottelen, kuka on taas jakautunut ja koska saadaan uusia synnärikokemuksia tänne :))
ihanaa maanantaita toivotteleepi
Mykis ja Hippis 20+2
Voi miten ihanalta se tuntuu, vaikka olen aivan rätti poikki väsynyt. Ajattelin, että jaksaisin tänne töihin leipoa jotain läksiäisjuttua, mutta taidan mennä vain karkkikauppaan ostamaan tutti-karkkeja pari laatikkoa. :O)
Siru: kaikki sympatia halaukset noiden pukamien ja ummetuksen takia. (omia karmivia kokemuksia) Kannattaa syödä paljon luumuja ja pukamiin tunge bepanthenia. Sen avulla ainakin perus toiminnot helpottuu ja muutenkin mulla pukamat lähti noin 2 viikossa pois. Muistaa vaan pestä joka välissä ja huolehtia hygieniasta niin ei toivottavasti muutu pahemmiksi.
Amy: teillä on ollut mukavan kuuloinen viikonloppu :o) varmaan rentouttavaa matkustaa jonnekin vain päiväksi ja tehdä jotian muuta kuin olla kotona. Muuten ottaisin tuon listan hoitamisen niskoilleni, mutta olen itsekin niin loppusuoralla, ettei taida olla mitään järkeä muutamaaa kuukautta sitä hoitaa ja sit lopettaa.
ON: täällä möngitään ja hikotellaan. Se hikotus on aivan ihanaa :) Eipä oikein muuta. Tällä viikolla siis torstaina synnytysvalmennusta Kättärillä ja perjantaina aamulla neuvolaa... ELi paljon kaikkea kivaa vauva-ohjelmaa.
Mukavaa alkavaa viikkoa
Heidi <3 Toukka 32+1
Meidän kone kun sanoi itsensä irti silloin viime viikolla, niin enpä viikonloppuna päässyt sitten kurkkimaan kuulumisia:( Saisi mies ehtiä sen jossain vaiheessa laittamaan kuntoon, orpo olo kun ei kotona kone toimi!!
Siru, nyt nukkumaan jos et jo peiton alla ole!
Nea, tosiaan viime vuoden tulojen mukaanhan nuo päivärahat lasketaan, joten ei pitäis olla mitään merkitystä tolla sun lomauttamisella.
Galluppia oli ollut viikonloppuna, meillä mies tietoliikenneinssi ja tuotepäällikkönä toimii. Neuvolaan en ole ottanut kertaakaan mukaan, kun mun mielestä ne muutenkin niin " turhia" käyntejä. Itse en ainakaan sieltä mitään saa irti. Ultrissa AINA mukana ollut ja tulee olemaan. yritetään sovittaa niin ettei satu duunimatkoja samaan aikaan:=)
Amylle jatkajaa minäkin kyselen!!??!!?? Nyt joku alkusuoralla oleva näppäräsorminen ottakoon pestin, vaihetaan taas sit jossain vaiheessa. Ei sitä yhden ja saman tartte laskettuun aikaan saakka jatkaa=)
Mietin samaan kuin amy, eli missä kristall, ansku, helmi ym?? Jos laskettuaika menee kunnolla ohi niin poistetaanko vain listasta vai odotetaanko ilmoittautumista? Eli jos näette tämän, tulkaahan ilmoittamaan missä mennään!
Ja missä on kaimani mun?? Ei ole näkynyt piiiiitkäääään aikaan, ikävä jo täällä:)
Mulla ois to tentti, johon pitäis lukea:( Olen jo kerran tenttinyt sen muttei mennyt läpi, joten nyt ois paras onnistaa... kääks! Mut nyt töiden pariin kun asiakas tulee klo 10.00...
Aurora + törriäinen rv 17+2
Ketutuksen kourissa edelleen =)
Lasketutan äippärahan viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan, joten taitaa tuo jotenkin vaikuttaa. Täytyy tosiaan viedä ennen tota lomautusta paperit kelaan..
Johan täällä on oltu vallan aktiivisia aamusta alkaen :) Kävinkin jo kurkaamassa alkupinon, mut sit piti mennä ripustamaan pyykkejä, siellä oli vino pino pikkuisia vaatteita odottamassa :))
Tänään sit alkoi virallisesti äippäloma! Ja iltapäivällä on eka synnytysvalmennus, saapa nähdä mitä tuleman pitää!
Iltasella on vielä kaverilla Lingon&Blåbär lastenvaatekutsut, mahtaakohan niillä olla ihan pikkuisille vaatteita... Meillä ei vielä toistaiseksi ole mitenkään läjäpäin vaatteita, tosin mun äiti on ollut viimeiset kolme viikkoa lomalla Keski- ja Etelä-Euroopassa ja on kuulemma ostellut vauvanvaatteita, joten saapa nähdä millanen kasa sieltä on tulossa :) Ja kaupastahan saa vaatteita vielä sit syntymän jälkeenkin tiettävästi ;))
Jokos me pian saatais vauvauutisia?! Ei millään malttais odottaa :))
Missä muuten luuraa Kesämorsian, Ladie, AinoAurora??? Muitakin, loppusuorilla menijöitä tosiaan on " hukassa" Hihkaiskaas nyt, mitä kuuluu!
Ja joku vois tosiaan Amyn seuraajana ruveta esittelylistaa päivittämään! Jos kukaan ei ilmoittaudu ite vapaaehtoiseksi, mä alan kohta tehdä suoria ehdotuksia ;)) (muutama sopiva " uhri" oli mielessä...) ;))
t. Ope + Ahaa rv 35+0
miten paljon viestejä ja kommentoitavaa ja niin vähän aivokapasiteettia kaikkeen tähän... :)
Ihan alkuun omaa napaa (se on lähinnä) (vaikkakin joka päivä vähän kauempana, outoa...). Ikean reissu meni ihan mainiosti heti, kun löydettiin perille. Onnistuttiin taas ajamaan kehä 3:lla sen oikean liittymän ohi... no, kivahan se oli käydä Kirkkonummella kääntymässä! :) 1,5 tunnissa saatiin tuhlattua iso kasa rahaa ja melkoinen kasa laatikoita autoon. Loppuviikonloppu onki sit leikitty aikuisten legopalikoilla ja saatu koottua hoitopöytä, lipasto, kenkäpenkki ja dvd-kaappi. Oikein kivaa... ja mies ja veli rakensivat vielä kiinteän kirjahyllynkin tuosta vaan, tuli oikein hieno! Nyt pitäis vielä jaksaa siivota kämppä kertaalleen ja hankkiutua eroon noista vanhoista tavaroista ja pestä vauvan vaatteet ja ja ja... mut taidan mennä lenkille, kun on niin kiva keli! (You wish!) Lenkkeilyä puolustaa myös mun lisääntynyt tunne, et oon läskistymässä lisää. Ainahan mä oon tällanen pehmeä ollut, mutta nyt on parin viime viikon aikana tuntunut, et pikemminkin lihon kuin kasvatan lasta. Kädet on turvoksissa, kengät ei meinaa mahtua jalkaan ja lisäksi vatsa tuntuu vaan ihan hötölle (paitsi ku supistaa, niin sit ollaan kivikovana..) Narinari, valivali... Ai niin, närästääkin.
No se siitä ja nyt gallupeihin:
1) mulla ei ole tatuointeja eikä lävistyksiä. Korvissa oli kolme, mutta nekin taitaa olla jo ummessa tai ainakin märkivät heti, jos laitan korvikset.
2) meillä mies seuraa jääkiekkoa, seuraa NHL:ää ja SM-liigaa lähinnä tekstitv:n kautta ja katsoo kaikki maaottelut. Mä seuraan lähinnä MM-kisat ja olympialaiset. Mutta mä nyt katson mitä tahansa isoja kisoja, vaikka sit curlingia tai esteratsastuksia vaikken koskaan oo muuten niistä mitään kuullutkaan.
3) mies on insinööri ja räplää puhelimia päivät pitkän, myös kotona. Mäkään en muuten ole ope enkä hoitsu, vaan tylsä tutkija. Opeksi kyllä haluaisin...
4) mies oli mukana neuvolassa alussa aina, kunnes yks kerta ilmoitti, että siellä on tylsää ja annoin luvan olla tulematta. Alussa halusi itsekin mukaan, enkä olis mennyt yksin, kun pelkäsin aina, et sydänääniä ei kuulukaan tai et oon muuten vaan kuvitellut koko raskauden... mies tottu meidän lapsettomuushoitojen aikana olemaan mukana kaikenlaisilla lääkärikäynneillä, joten aika luontevasti tuli sit neuvolaankin. Ja tietysti synnytykseen, enhän mä sinne yksin lähde!
Ja muutama kommentti...
MiaMik, meinaat siis ihan tosissaan käydä siellä tanssikurssilla koko syksyn? Sä oot kyllä rautanen mimmi... Mä en pystyis tanssimaan millään enää, kesän häissäkin pystyin tanssimaan vissiin molemmissa pari valssia tai humppaa ja sit oli pakko istua alas.
amy oli joutunut äippäpolille, hyvä et kaikki oli ok. Onhan tuo senkka aika korkea, mutta joskushan niihin ei löydy syytä. Tuo HAngon reissu kuulosti kyllä kivalta, vaikka musta autossa (ainakaan meidän) istuminen ei oo enää kovin kivaa.
Nean oli tylsä työnantaja laittamassa pakkolomalle... harmi!
Heidillä taas oli työt just loppumassa, aika nopeestihan niistäkin päästiin!
siru, mä koin viikonloppuna olevani melkoisen kankea, kun yritin koota noita huonekaluja. Ei taivu ei, tai vaikka taipuukin, niin tosi ikävälle sellainen taittunut asento tuntuu...
burdella ja miehellä oli papruhäät, onnea! Mäkään en tiedä, mikä TENS-laite on, vaikka mulla on hämärä kuva, et joku jo kerran sen mulle selitti. Ei menny jakeluun... mut vispipuuro (meillä päin marjapuuro) on megahyvää, ainut muoto, jossa pienenä suostuin syömään puolukkaa. Nyt menee jo hillonakin ja piirakkana. Mut ei raakana vieläkään... sokeria siinä olla pitää!
kandin kommentti poppiksen mieheen ei ollut musta mitenkään asiaton, mulle tuli ihan sama mieleen... mistä se johtuu, et joku ammattisukeltaja kuulostaa ihan älyttömän seksikkäältä, vaikkei oo ikinä sellasta elävänä jos nyt ees kuvissa nähnyt??
Icelle suppareita, synnyttämään mars!
Ja muille nautinnnollista maanantaipäivää! On ehkä ihanaa, ettei tarttenu mennä taaskaan töihin.. :D
-Osse ja Santeri rv 32+5
Kylläpä sitä aina kestää tuota otsikko miettiä ja kuitenkaan ei mitään järkevää saa kirjoitettua :)
Ykkösope: Eiks oo hieno tunne jäädä äippälomalle ihan virallisesti? Pois saikulta ;) No ei vais, ei minusta ainakaan tuntunut yhtään erilaiselta kun olin jo kuukauden ollut saikulla ennen äippälomaa :)
Amy:Ihana reissu teillä varmasti ollut. Tuollaiset extempore-reissut onkin niitä kaikkein parhaimpia :)
Nea: Aiot siis laskea äippärahan puolen vuoden tulojen mukaan? Minulle annettiin ohjeeksi, että se puoli vuotta lasketaan äitiysloman ekasta päivästä puoli vuotta taaksepäin. Eli kun äitiyslomani alkoi 23.8, niin palkkalaskelmat oli lähetettävä ajalta 23.2-22.8! En sitten tiedä voiko niitä jo aikaisemmalta ajalta lähettää? Saatteko muuten lomautuksen ajalta palkkaa vai liitolta??
Nyt on kyllä jo Pepsiksellä ja Ull-Maijlla vauvat kainalossa.. Jahka vain kotiutuvat niin päästään kuulemaan uutisia!
Tervetuloa Annika takaisin vauva-lehden sivuille :) Sinullakin jo viimeistä viedään :)
Mulla onkin tänään taas neuvola. Onneksi flunssa alkaa jo helpottaa, kävinkin eilen anopin ja miehen kanssa taas lenkkeilemässä. Aion neuvolaankin kävellä (3km/suunta). On se anoppi vaan semmoinen tättähäärä, ihan innoissaan vauvelista :) Eilenkin vain tuijotti koko ajan mun masua kun käppäiltiin :)
Gallup: Miehellä ei ole ammattia, mutta on tehnyt jo viitisen vuotta hitsaajan hommia ja erilaisia purkuhommia. Eli pätkätöitä ollut ja minähän teille pari kuukautta sitten kerroinkin kuin huono työtilanne miehellä on. Hän on ollut koko ajan melkein töissä, mutta palkansaanti onkin sitten ollut eri luokkaa, kun miehen isukki pimittää rahoja :( No, nyt tänään mies aloitti uudessa paikassa ja toiveet on taas korkealla joskos sitä vakipaikkaakin irtoaisi :) Ja minähän siis olen lähihoitaja (alaa kylläkin vaihtamassa palkan takia, heti kun mahdollisuus) :)
Niin ja edelleenkään tällä hetkellä ei millään lailla tunnu, että synnytys tapahtuisi lähipäivinä...
MiaMik rv 38+5
Eli tatskoja ei ole, eikä tule. Miehellä on kyllä molemmissa käsivarsissa. Korvikset löytyy ja napakorukin on ollut. Reikä vain meni umpeen vuorokaudessa, kun jouduin ottamaan sen laparoskopian takia pois...
Ja unohdinkin jo viikonloppuna vastata Poppikselle tuosta tanssikurssista (ja ossekin sitä jo ihmetteli ;)). Eli se on semmoinen työväenopiston kurssi aina lauantaisin joulukuun alkuun asti. Siellä saa käydä 3 kertaa ilmaiseksi ja jos musta esim synnytyksen jälkeen tuntuu etten kykyne herran aikaa menemään, niin sitten jätetään väliin :) Ja toinen mikä voi tulla on se, että miten mä raaskin jättää mun vauvan hoitoon pariksi tunniksi lauantaisin??? Hoitajia on kyllä jo vino pino jonossa ja onneksi tuo tanssipaikkakin on vain ½kilsan päässä :) Mutta tosiaan en olisi tanssiessa muistanut raskaana olleenikaan ellei mun ja miehen masut olisi ottaneet koko ajan yhteen :D
Ossenkin Ikean reissu kuulosti kivalta. Siis minä en ole vieläkään sinne päässyt eksymään. No joskos tuossa parin kk:n päästä mentäisi, kun pitää kuitenkin Hesaan suunnistaa vaavia esittelemään mun mummulle ja serkulle :)
Lomautuksen ajalta en saa yyyyyhtään mitään rahaa mistään. Liiton päivät tulee täyteen vasta joulukuun puolessa välissä. Snniiiif..
Koitan nyt karistaa tän itsesäälin jonnekki kauas pois, ja palailen iltapäivällä kommentoimaan muutakin kun omaa napasta =)
Pääsinpäs taas pitkästä aikaa kirjoittamaan. Pinot kyllä tullut luettua, mutta kirjoittamaan asti ei ole ennättänyt.
Hmm..tuossa mietin, että uskaltautuisikohan sen pinon päivittäjäksi. Kaiken sujuessa päivitysaikaa on ainakin vielä jäljellä muutama kuukausi ;-) Tosin noiden värien kanssa saattaa tulla kyllä ongelmia..
Gallupeista: 1)Tatuointeja löytyy kaksin kappalein ja harkinnassa kolmas, tosin menee tuonne ensi kesän puolella tai pidemmällekin. Lävistyksiä ei löydy muuta kuin korvista.
2) Mies työskentee myöskin hoitoalalla. Eli molemmat ollaan siten vuorotöissä. Tosin oppiipahan mieskin hoitamaan vauvaa ;-)
3) Alussa mennään, mutta miehellä on ollut aikomus lähteä sekä neuvölaan, ultriin, lääkärikäynteihin ja synnytykseen mukaan. Saa nähdä kuinka paljon sit toteutuu
Omaa napaa: Viime viikolla vielä oireettomuutta ihmettelin ja oikeastaan edelleen ilman isompia oireita eteenpäin mennään. Nännit on kyllä kipeytyneet, vaikuttamatta nukkuma-asentoon. Välillä meinaa olla huono oloa, muttei kuitenkaan niin ett olisi pitänyt oksentaa. Tänään tosin työpaikkaruokalan menu ei oikein haissut kovin herkulliselta... Väsymys puuttuu. Herään oikeastaan normaalia aikaisemmin päivittäin. Vilunväristyksiä taasen on aika ajoittain. Tosin yksi yö kyllä tärisin peittojen alla kuin horkassa. Liekö tauti ollut tuloillaan vai kuuluikohan ihan oireisiin.
Mutta nyt takas hommiin..
se loppuhan se jäi kirjoittamatta
eli
- Ninca - rv5+6
[color=#8B008B]Voi arjen ihanuutta taas! Pitkä viikko taas edessä..huoh.
Tuntuu, että oon pelkästään syönyt koko viikonlopun..Yök. Keskiviikkona on neuvola ja puntari kummittelee taas mielessä. Äh...=/
Valtavasti olette jo kirjoitelleet! Mä en jaksanutkaan herätä normaaliin aikaan tänään ja siitäkin tuli vähän huono omatunto, vaikka ei oo mitään menoakaan nyt..Typerää..Päikkäritkin aiheuttaa mulle huonoa omatuntoa...Kun pitäis vaan olla aina oma energinen itseni..Vaikkei kukaan ole edes näkemässä! =D
Sirulle jaksamista pukamien kanssa. Pitääpä koputtaa puuta kun mulle ne ovat täysi mysteeri...
Amy: hyvä, että turvotus on vähän helpottanut ja toivottavasti labrat on sitten ok. Ihanalta kuulosti teidän eilinen =)
Mykis: väsäsin pienen ja matalan voikeipäkakun. Näytti typerältä, mutta maistu tosi hyvältä! =) En keventänyt täytettä millään kermaviilillä =D
Opelle onnea äippälomasta! Muistin muuten sen ilotulituksenkin tasan klo 21 kun alkoi paukkua ja välähdellä. Näin pari rakettia ihan tohon parvekkeelle..Näytti paremmalta jopa kuin uutenavuotena! =)
Osse oli päässyt tuhlaan Ikeaan! =) Eikö oo ihanaa saada kaikkea uutta?! =)
Älytöntä, että MiaMik:in synnyttää pian! Huiii! =)
Nealle jaksuja lomautuksen ja rahojen kanssa. Kauheeta paperisotaa parin viikon takia ja typerä katko kyllä jos ei mistään tuu mitään..=/
Pari sanaa mun miehestä kun siitä oli ollut juttua: sen yläkroppa on kyllä kieltämättä hyvässä kunnossa ja hauikset on valtavat! =) Muuten se on vaan tosi laiheliini ja tuntuu, että sen energiantarve/kulutus on ihan älytöntä luokkaa..Se syö jotain 4 kertaa päivässä jos mahdollista ja snacksit päälle ja missään ei näy. Hitto kun olis itsekin sellanen..Ja sitäpaitsi sukeltajat haisee vauvatalkille kun ne laittaa sitä sinne puvun huppuun, että se luistais paremmin päälle..SE-XY =D Miun oma sammakkomies =)
Uih! Sellanen juttu, että eilen olin lukemassa sängyssä kun mies tuli paapiin ja räpsy potki jo niin lujaa, että mieskin tunsi sen käsi mahan päällä! Hieman sillä oli vaan typerä ilme naamalla..=) Sit se kysy, että eikö toi tunnu ihan oudolta sulle kun se on siellä sisällä? NO TUNTUU! =) Jopa pelottavalta..piuh. =)
Niin ja siihen toiseen galluppiin niin mies ei ole kerinnyt mukaan muuta kun siihen rakenneultraan. Ja yrittää kyllä sinne 4D:hen.
Nyt suihkuun ja touhuamaan..
Ihanaa alkavaa viikkoa!!!
t. poppis ja räpätti rv21+5
Niin että muista sit siellä neuvolan puntarilla se mun empiirinen tieteellinen tutkimus, että neuvolan vaaka näyttää _ainakin_ 1,5 kg liikaa :) TYKSin ja mun kotivaaka todisti sen mennä viikolla!
t. Ope + Ahaa edelleen rv 35+0
Mä oon taas lukenu teidän juttuja, mutten oo jaksanu ite kirjoitella ollenkaa. Aika on menny hirveän nopeesti, vaik toisaalta on VIELÄ reilu 2 viikkoa laskettuun aikaan. En jaksais enää odotella vaa..
Muistatteko ku kerroin silloin joskus et vauvalla on niitä rytmihäiriöitä ja olin viikon välein kontrollissa? No hyviä uutisia sen verran, et ne on lieventyny nyt aika hyvin, ja enää ei tarvi kontrolloida. Oon tosi iloinen kyl siitä.
Mulla oli viime perjantaina vika neuvolalääkäri, ja se laitto mulle lähetteen synnärille, ku vauva on kuulemma liian iso, ja ne selvittää sit et pitäiskö käynnistää tai jotain. Sf-mitta oli 37,5. Verenpaine oli korkeella, ja turvotusta on ihan hirveesti. Molemmista käsistä keski- ja nimetönsormet on koko ajan ihan puuduksissa ja tunnottomia. Lääkäri onneks sanoi et se on aika yleistä ja häviää synnytyksen jälkeen.
Tällaisia kuulumisia mulle. Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille enskoille! Ollaan onnellisia masuista, kyl ne vauvat kerkee sieltä aikanaan ulos (vaikka odottaminen jo kyllästyttäis..).
Ezzie 37+2
Heipsistä!
En sitten ehtinyt/jaksanut viikonlopun aikana kirjoitella, mutta nyt linjoilla jälleen ;)
Ykkösope oli päässyt eroon huolestaan Ahaan kasvamisen suhteen, hyvä niin. Oliko siinä ultrassa mitään puhetta lapsiveden määrästä? Kyllähän sekin vaikuttaa siihen sf-mittaan, kuten monet muutkin jutut (vartalon rakenne ym.). Hyvä myös, että tuota verenpainetta nyt tarkkaillaan, toivottavasti se pysyy kurissa.
Amyllakin oli ollut kremppaa, mutta onneksi tässä tosiaan loppusuoralla ollaan ja ei ole hätää, vaikka vauvan syntymistä jouduttaisiin vähän nopeuttamaan. Toivon kuitenkin sinulle ja vaaville parempia vointeja :)
Han_ :Joo, lastentarhanopettajan töitä tuli tehtyä ennen tätä äitiyslomaa sellaiset reilu kolme vuotta ja olen kyllä todennut olevani ihan haaveammatissani :) Mulla oli sivuaineena varhaiserityiskasvatus ja siitä on kyllä ollut työssä paljon apua. Mulla olisi vielä opinto-oikeus olemassa siihen maisterikoulutukseen varhaiskasvatuksen puolelta, mutta saattaa jäädä tekemättä tai sitten ainakin jää hamaan tulevaisuuteen.
Poppiksen otsis oli onnistunut, hyvä hyvä! :)
Nyt ei ole uusia vauvauutisia sadellut, mutta ehkä jo tällä viikolla bd Icepiparkakulla ainakin tuli 40 rv:n raja viikonloppuna täyteen.
Omat neuvolakuulumiset:
Rv 33+0
Paino: yht. +9kg, +800g/vko HUI!
RR 109/67
Hb 107 (ei ollut noussut yhtään rautalääkityksestä huolimatta)
sf 30
RT
sykkeet 132
liikkeet ++
Eli aikalailla kaikki mallillaan, tuo hemppa vaan saisi nousta. Vauva kuulema jo tosi alhaalla, mutta pää mahtuu vielä vähän liikkumaan, joten ei ole kiinnittynyt. Juttua oli taas supisteluista ja selkään tuli joku ihme jumitus, kun nousin ylös siitä tutkimuspöydältä, enkä hetkeen saanut itseäni oikaistua suoraksi. Terkka hätäilemään kun ähkin kaksikerroin, että nytkö se supistaa! ;) Ilmeisesti pääsin liitoskivuistakin osalliseksi viikonloppuna, kun yhden yön särki ihan mielettömästi lonkkia. Eikä se sf-mitan ottaminenkaan tunnu erityisen kivalle kun sitä häpyluuta painellaan, AUTS. Tuo painon nousu minua vähän nolotti, kun sitä ei voinut edes minkään turvotuksen piikkiin laittaa vaan ihan vaan syöpöttelyn ;) Terkka sitten lohdutteli, että ei se ainakaan kokonaisuudessaan ole liikaa noussut. Aion nyt kuitenkin rajoittaa tuota suklaan syömistä, etten tässä lopussa keräisi itseeni turhia kiloja. Seuraava neuvola onkin sitten vajaan kahden viikon päästä ja sitten rv36+5 on lääkärineuvola, jossa tehdään synnytystapa-arvio.
Nyt aion kuitenkin pukea ulkovaatteet päälle ja lähteä kävelemään. Sellaista vaappumista se meikäläisenkin kävely on jo reilun kuukauden ollut, mutta kyllä sillä eteenpäin pääsee ;)
Terkuin,
Mörötin ja Otso rv33+3
Sitä body-juttua saa muuten ihan vapaasti matkia. Vinkiksi annan vielä sellaisen, että jos ei luota ihan vapaan käden tuotokseen niin kannattaa tehdä se teksti ensin leivinpaperille lyijykynällä (vahva viiva) ja sitten silittää se bodyyn (lyijykynän jäljentyy haaleasti kankaaseen). Sitten on helppo tehdä siihen päälle sillä kangastussilla. Niin ja tätä konstia käytettäessä kannattaa muistaa tarkistaa, että teksti tulee oikeinpäin siihen bodyyn eikä peilikuvana (kuten ensimmäisellä kerralla allekirjoittaneella) ;). Lopuksi vielä kangastussin kiinnitys silittäen niin pysyy tekstit pesussakin. Askarteluiloa! :)
Uusi viikkoa alussa ja kasassa ollaan vielä. Toivoin, että tässä vaiheessa olisi jo ollut vauva kainalossa, mutta eihän laskettu aikakaan ole vasta kuin torstaina, että voi mennä hyvinkin vielä parikin viikkoa...
Tänä aamuna supisteli kyllä niin vimmatusti, että luulin jo lähdön koittaneen, mutta ei... Nukahdin uudelleen ja herätessä oli supistukset poissa.
NEA Äippäraha lasketaan kuten MiaMik edellä jo selitti. Eli äitiysloman alkamista edeltävästä päivästä 6 kk taaksepäi. Eli vaikka nyt veisit paperit, ei se auta asiaa valitettavasti millään tavalla. Kelahan vaatii työnantajalta palkkatodistuksen, jota et voi etukäteen toimittaa. Kannattaa kuitenkin Kelasta tarkistaa miten lomautus asiaan vaikuttaa. Nimittäin itse jäin sairaslomalle jo toukokuussa, vaikka äitiysloma olisi alkanut vasta elokuussa, ja nuo 6 kuukautta laskettiin sitten ajalle toukokuu-joulukuu, sillä työnantaja ei maksanut sairasloman ajalta palkkaa. Eli älä vielä menetä toivoasi, asia saattaa ratketa parhain päin vielä. :)
ANNIKA Tervetuloa takaisin, mennään näköjään samoissa viikoissa ja ihan jännä nähdä kumpi pääsee ensiksi nyyttiänsä hakemaan. :)
AMYn ja miehen retki kuulosti tosi kivalta! Ja sääkin suosi retkeläisiä!
Ihanaa kun YKKÖSOPE ja HEIDI pääsee äippälomalle, onnea! Sitten saatte virallisesti täysillä uppoutua odotuksen täyteisiin päiviin ja vauvahuumaan! :D Tosin saikun päälle äippäloma ei niin erilaiselta tunnu, mutta kuitenkin.
EZZIE
Avaudun nyt tännekkin pinoon niinkuin helmikuisiin..
Ei alkanu hyvin tää viikko!! Pomo tuossa ilmotti, että meidät kaikki lomautetaan ainakin 2 viikoksi. Voi olla että pidemmäksikin aikaa.. Mitenkähän tämä vaikuttaa äitiyspäivärahaan? Pitää varmaan kiireen vilkkaan hakea paperit neuvolasta kelaa varten. Kohta onneksi se 22 viikkoa täynnä, että saan ne. Äitiysloman aloitan varmaan jo 30.11 jos rupeaa näyttämään että lomautukset jatkuu. Voi että voi ottaa päähän!!!!
Nyt ei oikeen muuta kirjotusta irtoo, taian lähtee jäähylle pihalle.
Parempaa päivää muille helmille
toivottaa Nea ja toukka rv 20+4