***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (25)
saatte teiän vauvat nukkumaan omassa sängyssä?? siis ei mitään järkee (kait) että tissille nukahtaa ja 5min päästä herää.. nyttekin luputti n.30min tissii ja mulla tulee maitoo kunnolla. mä haluisin ton omaan sänkyyn yölläkin nukkuu mut kait se on turha toive?! meiän välissä on nukkunu nytte tähän asti.. heti kun laittaa omaan sänkyyn ni alkaa hetken päästä huuto..eikä auta vaikka tutin laittaa suuhun,siitä se vetää pinnaa mut sitten syliin ku ottaa ni kelpuuttaa tutin ja nukahtaa syliin..ja sama ralli jatkuu ja jatkuu.. auttakee :D
En tiedä onks tästä apua, mutta mie syötän vauvan yöllä ja illalla niin että kääräsen tytön peittoon. Siinä annan lussuttaa tissiä niin pitkään kunnes on kunnolla nukahtanu ja imut harvassa. Sitten työnnän sormen suupielestä suuhun jotta alipaine purkautuu ja tissi pullahtaa ulos (jos ei ole jo ite päästäny tissii irti). Tässä peittopaketissa onki sit suht helppo siirtää omaan sänkyyn huomaamatta kun on lämmin eikä mikään raaja retkahtele mihkään suuntaan... Mutta jos kyse on vaan siitä imuttelun tarpeesta ni en kyl siihen osaa auttaa, tuttia tuttia...... Toinen vois olla et irrotat tissistä ja laitat vauvalle sen oman nyrkin huulille jos sitä sitten vähän lussuttas... Mutta voiskohan siitä sit jäädä semmonen tapa et on kohta peukku suussa, en tiedä.
Oletko kokeillu et pidät syöttöjen ajan yhtä ja samaa " syöttörättiä" mukana ja sen sit siirrät kans sinne sänkyyn. Siinä ois siun hajua ja maidon hajua ja vois tuoda turvaa vauvalle... Ilmeisesti kaveri kaipaa siun läheisyyttä. (mikä pidemmän päälle on varmasti raskasta)
KHP:lle: Meillä on ollut sama juttu. Että vauva ei saa nukuttua. Se jatkuu edelleen, mutta ei yhtä pahana. Vauva on oppinut syömään tuttia ja saattaakin nukahtaa tutin avulla. Tänään ei ole nukkunut kuin vartin - puolen tunnin pätkissä. Yks kahden tunnin sessio oli aamusella. Nyt sain sen nukahtamaan mun jalkojen päälle poikittain vatsalleen. Mutta heti jos siirrän sänkyyn niin heräilee. Kerran sain sen tänään sänkyyn tässä iltasella, mutta sitten tuli ihan kauheat kakat ja tietty se heräsi sitten niihin :( Muutamina öinä kävelin tuntikausia vauvan kanssa. Heti kun tultiin sänkyyn niin heräsi ja alkoi ensin ähistä sitten itkeä. Kerran olin jo niin väsy, että annoin vauvan vaan huutaa, ajattelin, että jos se luovuttaa ja alkaa nukkua lopulta. Mutta en jaksanut kuunnella kun 10 minsaa, sitten otin sen syliin ja kas kummaa, itku loppui kuin seinään. Jos vauva nukkuu vaunuissa hyvin, ne voi koettaa rahdata sisälle ja heijata vauvaa niissä yöllä. NIistä ei sitten tartte ottaa pois, jolloin vauva ei herää siihen asennon muutokseen. Tai sitten se Pumpulin ehdottama riippumattosänkykin vois auttaa. Ja Hanneliko kertoi siitä peittokääreestä? Mä olen myös käyttänyt samaa, välillä ihan suht hyvällä menestyksellä. Mutta joo, enpä osaa oikeasti auttaa, kun samasta vaivasta kärsitään (tosin meillä siis tutti hieman helpottaa). Sen olen huomannut, että päivät jolloin vauva ei saa nukuttua pitkiä unia, niin ne ovat kamalimpia tän jutun osalta. Tänään esimerkiksi kun olin reissussa vauvan kanssa, niin sehän otti siitä tosi pahasti nokkiinsa ja ei sitten ole nukkunut paljon mitään. Mennyt ihan yliväsyneeksi riepuparka.
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta niin se vaan katosi sekin ajatus...
Jamssa kera tytsyn (1kk)
[b] Hanneli: [/b]meillä on emmaljungan tuplikset hankittu eri-ikäisiä sisaruksia varten. Meillä erilliset selkänojat, joten helppo käyttää myös vauvalla ja 2 v. Vauvalla makuupussi/lämpöpussi ja hyvin on mennyt vaikka noi on avorattaat. Noi menee n. 4v. asti. Tuossa kuva:
http://i21.photobucket.com/albums/b268/Lauris77/sekalaista/19092006451…
Tämän löysin googlettamalla noista minior edgestä kuvan kanssa: http://produkt.dooyoo.de/produkt-archiv/y_2003m_9/280
Noi on korkeamman näköiset.
[b]RÖYHTÄYTYS:[/b] mä joudun röyhtäyttämään yöllä tai puklaa/ saa hillittömän hikkakohatuksen ja sitten ei pysty nukkumaan.
[b]NÄPPYLÄT:[/b]meidän keskimmäinen(poika) sai hormoninäppyjä niin kauan kuin imetin, tosin ei yhtä hurjasti kuin alussa. Niitä tuli useimmiten menkkojen aikaan. Tyttö ei saanut. Pari ekaa kk niitä oli enemmän. Riippuu myös onko vauvalla herkkä iho. Oscarilla on jonkin verran, mutta vaan naamassa enää,eikä niin punaisia.
[b]IMETYSVÄLI[/b]: Täällä tuntuu olen sama linja useimmilla tuon 1 ja 3 h tauoilla. Alkuun annoin rintaa aina kun halusi, mutta nyt kun maitoa tulee kunnolla, niin pidän väh. 1 h syttövälin, miel. 3, että vauvan vatsa saa levätä. Joskus vauvat haluaa rintaa myös masuvaivoihin ja kierre vaan pahenee. Jos tuntuu, että paino nousee hyvin ja maitoa tulee hyvin niin anna tuttia. Minä vietin keskimmäisen lapsen tuttina 11 kk ja nyt olen opettanut vauvan syömään tuttia. Samoin rauhoittuivat illat ja kitinä loppui. Mutta tämä siis on tosi yksilöllistä. Jos tuntuu, että vauvalla ei nälkä niin suosittelen tuttia.
[b]Kerttukasperi:[/b]meillä on samana viikonloppuna ristiäiset :) Yritin saada myös tuon 30.9, mutta täällä ristitään kuulemma vain sunnuntaisin? Nyt ne on sitten 1.10.Se on vähän harmi kun sukulaiset tulevat kaukaa. Meillä on ekaa kertaa kahvitus seurakuntatalolla. Aika kivaa kun ei tarvitse siivota ja sieltä tulee talon puolesta pöytäliinat ja astiat ja kakkulapiot ym. eikä maksa mitään!
ON:Me oltiin tänään nla:ssa ja Oscar painoi nyt 4720 g ja oli 57.2 cm pitkä. Kotiinlähtö paino oli 3700 g, joten hyvin on painoa tullut vaikka pelkäsin, että kireän kielijänteen takia ei jaksanut alkuun syödä.
T:Lauris ja " Oscar" tänään tasan 1kk!