Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oranssi LassieTec??? LassieTec käytössä? Kuomat?

29.02.2008 |

Oliko nyt niin että joku oli tuon väriseen törmännyt joskus jossain??

Olen tässä miettinyt kun välikausikamppeita pitäisi ruveta keräileen ja josko jotkut halvemmat puvut hankkisin kun pitää useammalle ostaa.

Millainen on lassietec laadullisesti välikausiasuna?

Kannattaako sitä hankkia? Pitääkö veden? kesto?

Oranssi olisi ihana väri pojalleni, tosin olen sen lassietecin savi-turkoosi puvun nähnyt ja kaunis on sekin!! Jonathania hankkisin muuten mut ällöttää ne pastellisävyt, väriä elämään tahtoo tämä äippä :))

Reimatecillä taitaa se oranssi takki myös löytyä mutta hinta taas on hurja. Ja ehkä mieluummin haalarin ostaisin.

Lisäksi tiedustelisin noista kuoman kävelykengistä. Ovatko hyvät? Ajattelin niitä tähän välikausiaikaan ettei tarvisi aina kumppareilla olla...

Huhhuh, tulipa taas....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kivan pirtsakka! Olisin voinut meidänkin pojalle miettiä, mutta päädyin kuitenkin haalariin vielä.

Viivi

Vierailija
2/13 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kauniin näköinen, tosin vähän jäin miettimään takin leikkauksia ja koristepalleroita. Vähän yksinkertaisempi malli olisi miellyttänyt mua enemmän.

Huomasin, että tuosta puvusta ei oltu teipattu kaikkia saumoja esim. housujen lahkeiden sisäsaumaa ja takista hihan alasaumaa. Aika outoa mielestäni. Eikös Lassietecia ole mainostettu täysin vedenpitävänä? Teippauksien puute huomioon ottaen puvun hinta on aika kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tosiaan näin? Eihän sellaisella vedenpitävällä puvulla mitään tee...

Harmi, itse katsoin sitä turkoosi-savi lassietecin pukua, ja tuo oranssikin kiinnostaisi. Mutta ei kyllä sitten, jos noin tärkeitä saumoja on teippaamatta.

Vierailija
4/13 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuolta Lassien sivuilta että lassietecissä tärkeimmät saumat teipattu... Pakko käydä huomenna tsekkaan ne ryntteet kunnolla. Laitan kyllä palautetta jos tämä on tosi.

Eihän sitä oranssia ole missään haalarina?

Vierailija
5/13 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut joskus Lassietec, jossa oli sisäsaumat teipattu ja jee, kun oli reikää reiän vieressä kohta eli samaa ongelmaa siellä mitä on ollut Ticketeissä, Didriksonsissa ja TähtiJonathanissa. Eli minä en ainakaan enää edes halua lahkeen sisäsaumaan teippauksia. Paras on se, että sisäsaumaa ei ole tai sitten reippaasti vaan jätetään ne teippaukset tekemättä. Ainakin minä valitsen 100x mieluummin sauman, joka vuotaa kuin sauman, joka ei vuoda, mutta 100 reikää vieressä, joita saa sitten paikata paikkaamisen perään.

Lassietecin välikausivaatteista meillä on oikein hyvää kokemusta, joten voin suositella. Hintaeroja en ymmärrä. Prismassa:ssä joku Lassietec oli 55 ja Anttilassa 59. Ja noi siis haalareita. Ja sitten Prismassa kaksiosainen 65 ja CM:ssä 85. Oranssia oli tietty just CM:ssä ja sitten Anttilassa taisi olla ruskea haalari, jossa oli oranssia somisteena.

Kuomat voi unohtaa kenkinä ja keskittyä joihinkin muihin IMHO.

Vierailija
6/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vinkeistä! Katsastan tänään nuo cittarin ja prisman puvut, oulussa.

Mikä kuoman kävelykengissä? Oletko omistanut?

Minulla on itselläni semmoset ja olen tykännyt. Tosin nuo pienten kengät tuntuvat tooosi jäykiltä. Mikä olisi hyvä välikausikenkä? Pikkupoijjaat 3 ja 4 v ja päiväkodissa... Ei viitsisi kumppareita pitää koko kevättä.

Joo, nyt hokaan tuon sauman teippauksen. Isommilla pojilla toisella tuo kys. toppatakki ja olkasaumat ovat RUMAT kun lamganpätkiä tursuilee yms... En tykkää yhtään! Siis jonathanilta. Jos ostaisin jonathanin niin perus tai motionsin. Tuolla 4v:lla ollut tän talven perusjonathanin toppahaalari ja vaikka on kulunut(huonon talven vuoksi) saumat ehjät ja muutoinkin ok. Mutta nuo värit eivät nyt nappaa!

Toisaalta jokatapauksessa hoidossa puetaan kurikset, joka ei haittaa mua. Säilyypähän puvut parempina. Joten miksi ostaa joku kallis puku kuriksien alle piiloon? Halpa peruspuku ja kurikset ovat ok! Jääpähän rahaa niihin kenkiin ja ihaniin asusteisiin :)

Vierailija
7/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalaatusuhde on ok varsinkin jos saa 65¿ tuo 85¿ on mielestäni aika paljon. Sain alesta Reimatecin takin ja housut 86¿ mutta nyt ei paljon alevaatteita oo tietty liikkeellä.

Onko kukaan nähnyt noita Anttilan LAssietecceja paitsi siis tuo ruskea haalari oransseilla somisteilla. Meidän Anttilassa ei ollut vielä mitään.

Miinusta tälle vuodelle on että pukuja tehdään vaan kokooon 134 asti ja itse olisi halunnut juuri tuon koon 140 oranssin puvun.

Vierailija
8/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiAnttilassa oli liikennemerkin värisiä haalareita ja sitten niitä ruskeita. Olisiko ollut niin, että tuossa oli painotus että liikennemerkin väriset oli pienempiä kokoja ja ne ruskeat isompia. Tyttöjen puolella en käynyt, kun olivat ihan eri paikassa siellä.

Vierailija
9/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt tuosta perus-lassiesta mikä cittarissa oli. Tummansininen jossa sitä turkoosia vain vähän. Toinen vaalea/lime. Lassietecciin törmäsin vain siihen takki+housuun.

Joten haalari vielä ostamatta. Pitäisi jaksaa tuonne anttilaan vilauttaa joku päivä ja käydä myös läpi toiset prismat.

Jännä tuo hintaero cittarin ja prisman välillä noissa 2 osaisissa. Mut luulen että cittarin kalliimmat ovat myös isompien kokoja, nousiskohan hinta siksi.

Harmi kun lassien sivuilla ei ole vielä kevätvaatetta näytillä.

Anttilasta: mitä väriä ruskeaan oli yhdistetty? Oliko tec vaiko tavis? Hinta? Minkävärinen on " liikennemerkin" värinen :)) Se kirkas sininenkö? Samat kyssärit siitä.

Meillä täällä oulun seutuvilla on kylläkin täys talvi ja lähes metri luntakin... joten ei niin hätiä näiden ryntteiden kanssa... Tosin kun se kevät alkaa tekeen tuloaan niin se kans tuloo joten olisi kiva jos kerrankin olisi kamppeet valmiina!!

Vierailija
10/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli täysi vesi/räntäkeli, oltiin pihassa parisen tuntia, tästä ajasta molemmat lapset oli maassa rähmällään suurimman osan, ja nuorempi kävi vielä istumassa vesilammikossakin monta kertaa. Sisään tullessa kumpainenkin oli ihan kuiva =) Eli vaikka housun sisäsaumaa ei ilmeisesti ole teipattu, niin hyvin tuo puku silti vettä pitää.

Kevääksi on jo valmiina Reimateciä, Reimaa, Ticketiä ja perus-Lassieta, mutta ensi talveksi on taas Lassieteciä. Siinä on mielestäni paras hinta-laatu suhde. Ovat kaiken lisäksi tosi kestäviä: meidän rymyeetut eivät ole saaneet pukuihinsa naarmun naarmua. Toisaalta, eivät he ole saaneet rikottua Remua, Jonathania, Reimateciä tai mitään muutakaan pukua vielä :)

Se oranssi Lassietecin asu on tosi nätti, suorastaan harmittaa että meillä on jo molemmille useampi vk-puku eikä tarvetta sille. Ellei sitten alesta ensi vuoden kevääksi...

Vierailija
11/13 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilan molemmat haalarit oli Lassieteceja. Ruskeassa oli somisteena oranssia ja olisiko ollut valkoista. Ja se liikennemerkin sininen oli siis sellainen kirkkaansininen, olisiko taittunut hieman turkoosiin. Olisiko siinä ollut valkoista somisteena ja jotain harmaata tai ruskeaa.

Niin ja jos ihan vaan hinta-laatua mietin, niin minusta ehkä tämän kevään mallistosta minut on eniten vakuuttanut Lassien Supratech Prisman mallistosta. Koko haalari erittäin hyvän tuntuista kangasta ja hintaa vain 35. Ei se toki vettä pidä, joten jos vettä pitävää hakee, niin se vaikeuttaa asiaa potenssiin äks, niin monta varteenotettavaa vaihtoehtoa iskee silloin, tosin hinnat alkaa sitten ihan muulla numerolla.

Niin ja Kuomista en ole koskaan vielä tavannut kenkiä, jotka olisi täyttäneet hyvän kengän kriteereitä, niin siksi en niitä hankkisi. Tiedän kyllä että moni on toista mieltä, päiväkodin eteisestähän sen on nähnyt, että olen ollut ainut outolintu monena talvena esikoisen kenkien hankinnankin suhteen.

Vierailija
12/13 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä noista vaihtoehdoista on toki parempi ettei ole teipattu, jos teippaus rikkoo saumat.

Mutta KUVITTELIN ettei sisäsaumaa ole ollenkaan vedenpitäväksi mainostetussa puvussa. Meillä ei ole aiemmin lassieteciä ollut ja missään muussa vedenpitävässä puvussa ei ole saumaa meillä sisällä ollut.

Tämä kyllä valaisi aika lailla ;) Taitaa jäädä lassietec kauppaan. Kyllä haluan että koulumatkoilla käytetty puku on oikeasti vedenpitävä...

Vierailija
13/13 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä onnistunut löytämään teippauksia siitä oranssista 2-osaisesta puvusta yläosasta alkuunkaan, ja alaosista ei ainakaan lahkeitten saumat tuntuneet teipatuilta myöskään:/ Eli, oiskohan siitä häthätäseen sitten se peppusauma teipattu vaan, jos sekään:/ Harmi, sillä muutoin Lassietec on ollut kestävyytensä ansiosta hankintalistalla, mutta kaipaisin kyllä teipattuja välikausitamineita. Lassietecin haalaria en ole onnistunut bongaamaan mistään kaupasta.

Että pitääkin olla ulkoiluvaatteiden hankinta AINA yhtä hankalaa!!! Olin jo päättänyt, että ostan Jonathanin cordurahaalarin kokeeksi tälle vuodelle, mutta eihän niiltä sitten tullut edes koko haalaria, plaah.

No, sitten ihastuin Legon, ah, niin ruskeaan haalariin, ja saumatkin teipattuja kaikki, mutta helkkari, sitähän ei sit vissiinkään ole 104 kokoa isompana?