Siivoushullu poikaystävä
Onko tämä normaalia?
Muutin poikaystäväni kanssa yhteen 2v sitten. Aluksi olin hurmioitunut siitä että hän siivosi. Joka päivä petaa sängyn, aamupalan jälkeen tiskaa heti, imuroi melkein joka päivä ja lakaisee lattian ainakin kaksi kertaa, pyyhkii kaikki tasot ja pöydät, aina kun käytän hellaa (vaikka keittäisin vain vettä) hän pesee koko hellan. Pidin sitä erikoisena että hän siivoaa niin paljon,mutta ei se mua häirinnyt koska en joudu itse siivoomaan melkein ikinä(vaikka tykkään siivota). Nyt, kahden vuoden jälkeen asia häiritsee minua todella paljon. Emme voi lähteä esim ulos ennen kuin hän on siivonnut( 2tuntia yleensä menee), tuntuu että niin paljon aikaa menee hukkaan :D niiku haloo kylhä se vois imuroida vaikka joka toinen päivä, tai tiskata illalla kun on päivän astiat siinä, eikä joka vesihörpyn jälkeen aloittaa tiskaamaan. Tää mun onglma varmastaa kuullostaa ihan hullulta koska ei moni mies tykkää siivoamisesta, mutta tää "ocd" tyylinen siivoaminen häiritsee meidän yhteiseloa, aika minkä voisimme viettää yhdessä käytetään mielummin siivoamiseen, tai valitetaan kuinka on niin sotkusta vaikka ei edes ole sotkua. Jos petaan sängyn siinä mielessä että pääsisi nopeammin ulos, niin hän tekee sen uudelleen koska aina siinä on muka jotain vikaa :D mitä mun pitäis tehä? Oon kertonu hänelle jo näistä mun fiiliksist ja kui mus ärsyttää et koko ajan pitää olla siivoamas. Nytkin kello on 0.40 lauantai iltana ja herra hinkkaa hellaa tuolla keittiössä. (Olen 22 ja hän 21) onko muilla tällaisia siivoavia miehiä? :)
Kommentit (15)
En juo alkoholi mutta ymmärrän pointtisi :D rentoutuisin varmaan kylvyllä ja uuu mansikoita :) -ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:52"]Lähetä se meille siivoamaan ja juo sillä välin viiniä jalat pöydällä.
[/quote] Meille kans!
Pakkomielteeltähän tuo vaikuttaa, jos koko elämä menee siivoamiseen. Miehen olisi varmaan hyvä jutella ammattiauttajan kanssa.
On kokemusta vastaavasta, tosin lyhyemmältä ajalta. Ei se normaalia ole.
No hänen mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa, ja sanoo että häntä ei kiinnosta jos minä haluan elää "sikolätissä", mutta hän ei ainakaan halua ... -ap
Kiva etten ole ainoa jolla on tämä erikoinen ongelma. Tuntuu että ihmiset kenelle olen tästä kertonut vähättelevät tätä "ongelmaa" (eivät pidä tätä ongelmana, olisivat kuullema iloisia siivoavasta miehestä, olenhan minäkin mutta liikaa on aina liikaa.) miten sulla sit meni hänen kanssa? Erositteko? Onko hänellä mielestään ongelma?
Hauskaa tässä on että siis muuten täydellinen mies, ei mitään muita ongelmia meillä oikeastaan ole, hänellä ei ole fyysisiä eikä henkisiä (paitsi tämä jos tämä nyt on henkinen ongelma) mutta siis muuten, hän on paras mahdollinen kumppani minulle, enkä halua erota hänen kanssaan, mutta tähän on pakko tulla muutosta, en vain tiedä mitä tekisin... Onko kellään vinkkejä? Ammattiauttaja on itsellänikin pyörinyt mielessä mutta hän ei koe tarvitsevansa sitä koska ei tiedosta ongelmaa... -ap
Olen sinkkunainen ja itse täysin samanlainen. Imuroin joka päivä, pyyhin pölyt. Pesen ikkunat kahden viikon välein. Kuljen rätti kourassa koko ajan. 3 viikon kuluttua alkava kylpyhuoneremontti kauhistuttaa pölyn ja sotkun osalta. Joudun varmasti siivoamaan remontin jälkeen yötä päivää .Tiedän kyseessä olevan jonkun sortin häiriö, mutta koska elän yksin ja se ei häiritse muita, niin olen sujut asian kanssa.
TV:stä tuli keväällä engantilainen sarja, jossa sairaalloisesta hamstraamisesta ja sairaalloisesta siivoamisesta kärsivä kohtasivat. Oli omalla tavallaan mielenkiintoinen ohjelmasarja, vaikka olikin tosi-tv tyyppinen viritys.
Siivoaminen on akkamaista. Itse ainakin alkaisin tarkkailla onko sillä muitakin homomaisia piirteitä.
Mun mies on samanlainen. Tai oli kunnes meille syntyi kaksi lasta ja hän ei enää ehtinytkään siivota jokaista murua ja kulkea rätti kädessä meidän sottapyttyjen perässä. Vuosien kuluessa hän on siis antanut periksi. Keittiön siisteydestä hän ei tingi, mutta muualla ei ole enää niin nuukaa. Mielestäni tervettä kehitystä.
Lähetä se meille siivoamaan ja juo sillä välin viiniä jalat pöydällä.