Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen onnellinen köyhä

Vierailija
18.04.2015 |

Olen virallisesti työtön, mutta teen kaikenlaista mielekästä päivät pitkät. Kehittelen mm liikeideaani ja selvittelen siihen liittyviä juttuja. Mieheni on taitelija joten ei häenkään tulonsa päätä huimaa. Meillä on ihanan kodikas koti ja aivan mahtavat lapset. Rahaa on tosi vähän, mutta se ei oikeastan näy missään. Olemme tosi onnellinen perhe ja meille riittää lauantai iltana sauna ja yhdessä olo rentoutumiseen. Käydään usein pyörälenkillä, puistossa tai metsäretkillä ne riittää meille. Ei tartte thaimaaseen asti mennä jotta saisimme lomafiiliksen. Olemme monien mielestä outoja kun emme stressaa koko ajan kaikesta. Onnellinen ihminen taitaa olla nykyään todellinen vähemmistön edustaja?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:37"]

Miten lapset kokee köyhyyden ?

minun vanhemmat hankkivat 2 asunnon Virosta, tällä hetkellä vietämme vkonloput aina heidän luona. Asumme sataman lähellä, omistamme laivayhtiön osakkeita joten ylitys on vielä ilmaista kun lapset ovat alle 12 v.

isovanhempien luona on iso piha, naapurustossa kavereita, uima-allas ja tietty tuplasti enemmän sylejä. Tyttären, 5 v paras kaveri on nyt alkanut olemaan kateellinen, vaikka jäämme plussalle aina käynnistä, mm tankki täyteen, paljon ruokaa, kukkia, varsinkin taimia. 

Ei lapset tyydy ikuisesti metsässä pyöräilemiseen ja ilmaisiin harrastuksiin. Mitä jos joku saa vakavemman sairauden ? 

[/quote]

Meillä on laaja ystäväpiiri että kyllä lapsilla on muutakin elämää kuin oma perhe elämämme. Lapsilla on myös paljon ihania kavereita ja hyvä mielikuvitus. Metsäretket ei tosiaan ole ainoa asia mitä teemme, vaikka se meille rakas paikka onkin. Mihin lapset sitten mielestäsi tyytyy? Harrastusmahdollisuuksiakin on erilaisia. Viron matkasi ovat varmasti tosi ihania, mutta kyllä kateus voi syntyä ihan vaan toisen onnellisuudesta ja jopa hymystäkin. Ei siihen uima-altaita tarvita. Lähinnä varmaan naapurin tyttönne ei ole itse kovin onnellinen, voisitteko kenties jotenkin olla hänelle avuksi mielummin kuin puhua omista viikonlopuistanne.. Vakava sairaus ei varmaan omaakaan tilannettasi tekisi kovinkaan helpoksi (niinkuin ei kenenkään). Meillä tosin ei talouteen tulisi mitään suuria muutoksia ja koska sydän onkin jo aika paikallaan niin uskon että selviäme elämän karikoista vähintäänkin kohtuullisesti. Yhtä ja toista kun on jo tullut nähtyäkin..

Vierailija
2/21 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä ihan rehellisesti onnea tuo lomien suunnittelu, ihanat ravintolat ja hyvät viinit. Samppanja ja mansikat, kauniit vaatteet, ihana koti, vapaus. Rakastan myös lahjojen ostelua ja lasten pukemista kauniisti. Tuoreet kukat maljakossa, siivooja.. Mitään näistä en pikkutuloilla saisi. Onneksi olen perinyt omaisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olette onnellisia. pienituloisuus taitaa monesti olla ihmistä jalostava kokemus, koska silloin joutuu hakemaan elämän nautinnot muualta kuin merkkilaukuista ja thaimaanlomista. toki kohtuus kaikessa, eli ilman tuloja on monesti vaikea hankkia sellaisia juttuja, jotka vaikuttaa esim. terveyteen pitemmällä aikavälillä. tai sitten lapset jäävät paitsi kaverisuhteista, koska heillä ei ole varaa harrastaa mitään.

Vierailija
4/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaaseen? Millaista liikeideaa kehittelet?

Vierailija
5/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla. Ei onnea voi rahalla ostaa.

Vierailija
6/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittelen eettistä miljoonabusinesta josta hyötyisi mahdollisimman moni.

Vierailija
7/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:15"]

Samoilla linjoilla. Ei onnea voi rahalla ostaa.

[/quote]

No ei todellakaan voi! Amen.

Vierailija
8/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uskottele itsellesi että olet, koska köyhät ei voi olka onnellisia. T. Köyhien viereen pysäköivä rikas mies.

Vierailija
9/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, jos jäätte ihan kotiMAASEEN vain. 

Vierailija
10/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:17"]

Älä uskottele itsellesi että olet, koska köyhät ei voi olka onnellisia. T. Köyhien viereen pysäköivä rikas mies.

[/quote]

Köyhä voi joskus rikastua, mutta tyhmä pysyy tyhmänä..

Vierailija
11/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:19"]

Ihan hyvä, jos jäätte ihan kotiMAASEEN vain. 

[/quote]

toi oli olleellinen huomio!

Vierailija
12/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö minua köyhänä jos rahaa käytössä tällä hetkellä 100e ja viikon päästä tulee lisää. Säästötilillä on 1100e

Vierailija
13/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole köyhä mutta olen silti onnellinen. Ei köyhyys tee ihmisestä välttämättä onnellista, monesti vain katkeran. Merkkilaukuista en välitä enkä kalliista autoista, pidän ihan tavallisesta elämästä. Ehkä se on niin, että tavallisesta elämästä tykkäävät ovat niitä onnellisimpia :)

Vierailija
14/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:22"]

Pidättekö minua köyhänä jos rahaa käytössä tällä hetkellä 100e ja viikon päästä tulee lisää. Säästötilillä on 1100e

[/quote]

riippu varmaan paljonko tulee viikon päästä :)

Vierailija
15/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

Nettona 1250e

Ja siitä parin viikon sisällää vielä muutama satanen

Vierailija
16/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole köyhä mutta olen silti onnellinen. Ei köyhyys tee ihmisestä välttämättä onnellista, monesti vain katkeran. Merkkilaukuista en välitä enkä kalliista autoista, pidän ihan tavallisesta elämästä. Ehkä se on niin, että tavallisesta elämästä tykkäävät ovat niitä onnellisimpia :)

[/quote]

Yhden kansainvälisen tutkimuksen mukaan köyhien ja rikkaiden onnelisuus tulee samanlaisista asioista. Eli rahalla tai rahattomuudella ei tosiasissakaan olen tekemistä onnellisuuden kanssa.

Vierailija
17/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:24"]

Kyllä sä ainakin tietyillä yleisillä mittareilla taidat köyhä olla. Mutta mitä sitten?

[/quote]

[/quote]

Nettona 1250e

[/quote]

Vierailija
18/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:24"]

Eli taidat virallisesti olla köyhä. Mutta mitäs siitä!?

Kyllä sä ainakin tietyillä yleisillä mittareilla taidat köyhä olla. Mutta mitä sitten?

[/quote]

[/quote]

Nettona 1250e

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5e ja pino laskuja. Rahaa saan 4 päivän päästä ja maksan sit osan laskuista. Eikä stressaa yhtään :) Olen nytkin selaillut lenkkarimalleja netistä, jos lähikuukausina sais rahat kasaan :)

Vierailija
20/21 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös vähän rahaa, ollut jo kauan. Silti olen aika tyytyväinen. Luen paljon, tutkin netistä kaikkea mielenkiintoista, liikun luonnossa, opettelen uusia asioita, käyn erilaisissa tapahtumissa. Tiedän, etten koskaan tule olemaan hyvintoimeentuleva enää, mutta nyt se ei enää kiinnostakaan. Minulla oli menneisyydessä hyvät tulot, mutta taisin olla paljon stressaantuneempi silloin.