Jos sairauteen kuolemassa oleva ihminen nukutetaan ennen kuolemaa niin tunteeko hän sen kuolinhetken?
Vai onko se lääkeuni niin syvä ettei tunne eikä tajua yhtään mitään kuoleman hetkellä? Näkeekö siinä lääkeunessa unia? Voiko siitä lääkeunesta herätä vai annetaanko sitä lääkettä jatkuvalla syötöllä ja yhä enemmän? Kauanko se kuolemaan johtava lääkeunen vaihe kestää?
Kommentit (33)
Aivot vapauttaa DMT:tä ja unessa sitten näkee Jumalan kasvot ennen kuin tajunta sammuu ja sulautuu osaksi kosmoksen energioita.
Vierailija kirjoitti:
Aivot vapauttaa DMT:tä ja unessa sitten näkee Jumalan kasvot ennen kuin tajunta sammuu ja sulautuu osaksi kosmoksen energioita.
Ei ole jumalaa.
Ei ole kukaan tietääkseni tullut jälkeen päin kertomaan.Miltähän se tuntuu ootko pöhlö?
En tiedä kuolemasta, mutta sairaalassa tehtävä nukutus esim. leikkauksen yhteydessä on todella totaalinen ja nopea. Minut on nukutettu pari kertaa, ja toisella kerralla erityisesti yritin tutkiskella ja painaa mieleeni, miltä nukutus tuntuu. Turhaan, sillä filmi katkesi silmänräpäyksessä.
Ei nukutuksessa oleva ihminen mitään tunne ja tiedä. Minut on nukutettu monta kertaa eikä mitään muistikuvia siitä ajasta jonka olen ollut taju kankaalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jumalaa.
Jumalan siunausta sinullekin eksynyt karitsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nukutuksessa oleva ihminen mitään tunne ja tiedä. Minut on nukutettu monta kertaa eikä mitään muistikuvia siitä ajasta jonka olen ollut taju kankaalla
Ei se tarkoita ettei olisi kokemuksia, vaikka muistikuvia ei jää. Olihan Jungnerikin höpötellyt pitkät pätkät ambulanssissa vaikka ei muista tuosta mitään.
Höpö höpö olen käyny kuolemanraja kokemuksen autokolari paikalla ei tuu mitään huume aineita sun päähän sä näet et nyt on menoa. Joko lähdet tai jäät kituu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita ettei olisi kokemuksia, vaikka muistikuvia ei jää. Olihan Jungnerikin höpötellyt pitkät pätkät ambulanssissa vaikka ei muista tuosta mitään.
häntä ei oltu lääkkeellisesti nukutettu vaan menettänyt tajuntansa
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaisessa mytologiassa Nyks on yön jumalatar, jonka lapsia ovat mm. kaksoisveljekset Thanatos (kuolema) ja Hypnos (uni). Toisin sanoen antiikin kreikkalaisten mielestä uni ja kuolema olivat lähellä toisiaan.
Meilläkin on ilmaisut ”nukkua pois”, ”nukkua ikuista unta”, ”sulkea silmänsä viimeisen kerran” ”päästä ruusesenuneen” ja niin edelleen. Ihminen ei ole kovin luova otus.
"Nukutus" kuulostaa oudolta, kuin kevyt versio. Eikö se hlö pitäisi vaivuttaa silloin syväkoomaan ja kipulääkkeet, ettei se henkilö tunne mitään. Sekin on eettisesti arveluttavaa kun ei tiedä miten lääkkeet vaikuttavat ja kuivuuko henkilö vain, koska pitäisi olla sitten eutanasia, jolloin hän pääsee heti pois – mikäli valmiste on tehokas, eikä väärä. Jonkun pitäisi tutkia näitä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häntä ei oltu lääkkeellisesti nukutettu vaan menettänyt tajuntansa
Tietänet että leikkauksen jälkeen usein herätetään mutta tästä ei jää muistikuvia. Muistikuvat alkaa vasta heräämöstä. Näin itselläkin umpisuolileikkauksessa.
Jos luet sen palstan perusteellisesti, kuolemanpelkosi katoaa kokonaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sie...
https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg
Jälleensyntyminen. Samsara. Sielu. Elämästä elämään. Kuolemasta kuolemaan
Tämä upea kuva kuvaa täydellisesti elämän ja kuoleman kiertokulkua.
Tämän kuvan maalannut henkilö tunsi todella syvällisesti filosofiaa, muuten hän ei olisi osannut maalata sitä niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos luet sen palstan perusteellisesti, kuolemanpelkosi katoaa kokonaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sie...
Kiitos tästä linkistä. Vaikeasti ymmärrettävä teksti, mutta mielenkiintoinen. Minun on tutkittava sitä tarkemmin. Mutta kiitos, se on todella mielenkiintoista, ajan kanssa tutustun siihen.
Ei pelkkä nukutus vie kipuja tai esrä tuntemasta. Esim.leikkauksissa nukutusaineen liaäksi annetaan kipulääkeyyä sekä lihasrelaksanttia.
Vaikea keskustella. Näin rakkaan veljeni kuoemankamppailun. Lisää lääkettä lisää kipuihin. Kamalaa.
Olen kuolematon, koska:
kun kehoni kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä keho. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.
Kreikkalaisessa mytologiassa Nyks on yön jumalatar, jonka lapsia ovat mm. kaksoisveljekset Thanatos (kuolema) ja Hypnos (uni). Toisin sanoen antiikin kreikkalaisten mielestä uni ja kuolema olivat lähellä toisiaan.
https://www.theoi.com/Daimon/Hypnos.html
https://www.theoi.com/Daimon/Thanatos.html