Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen lapsen äiti kohtuuton?

Vierailija
18.04.2015 |

Miehen lapsi elää molemmissa kodeissa viikko viikko systeemillä. Meillä on miehen kanssa kaksi lasta. Oli meidän hoitoviikko, kun tämä toinen synnytykseni käynnistyi. Mies lähti viemään lasta äidilleen ja kysyi, voiko hän ottaa meidän esikoisen myös, kun lähdemme sairaalaan synnyttämään. Eksä kieltäytyi. Ei siis voinut hoitaa poikansa velipuolta synnytykseni ajan. Niinpä mies sitten sai kuskata esikoisemme ystävälleni hoitoon. Aivan käsittämätöntä! Pojat kuitenkin ovat yhdessä täällä meillä joka toinen viikko ja elävät sisaruksina. Hän ei kuulemma muiden äpäriä hoida. Mikä oli vitsikästä, sillä he eivät olleet koskaan naimisissa, mutta me olemme, ja olimme kun esikoinenkin syntyi.jotenkin uskomaton fiilis tuli.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:36"]Itse olisin kyllä yrittänyt saada ne pojat kummatkin YHDESSÄ sinne ystävälle hoitoon synnytyjsesi ajaksi.
[/quote]

Ystävä asuu kaupungin ulkopuolella, eksä samassa kaupunginosassa.

Vierailija
22/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"] Ei oltu vielä mietitty hoitokuviota, synnytys käynnistyi yli kuukauden etuajassa. Itsekin on otettu miehen poika meille aina, jos eksälle on tullut yllättävää menoa tai tarttenut ylimääräisiä vapaita viikonloppuja. [/quote]   Niin juuri, miehen poika. Teidän lapsenne ei ole miehesi eksän lapsi! [/quote] Joo, mutta meinasin, että ollaan joustettu tosi paljon aikatauluissa. Joku kun tuolla jo sanoi, että ei äidin olis ees tarvinnut ottaa omas lastaan meidän viikolla. Minusta olisi voinut olla aikuisempi ja ajatella niitä lapsia, että mikä heille olisi ollut parasta tuossa tilanteessa.

[/quote]

Ilmeisemmin lapsille olisi ollut parasta viedä heidät yhdessä jonnekin muualle hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:36"]Itse olisin kyllä yrittänyt saada ne pojat kummatkin YHDESSÄ sinne ystävälle hoitoon synnytyjsesi ajaksi. [/quote] Ystävä asuu kaupungin ulkopuolella, eksä samassa kaupunginosassa.

[/quote]

Naapuri olisi ollut vielä lähempänä?

Vierailija
24/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se teidän toinen lapsi oli hoidossa, jos esikoisen halusitten miehen lapsen kanssa samaan paikkaan, minne nuorempi vietiin, ja miksi?

Vierailija
25/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"] Ei oltu vielä mietitty hoitokuviota, synnytys käynnistyi yli kuukauden etuajassa. Itsekin on otettu miehen poika meille aina, jos eksälle on tullut yllättävää menoa tai tarttenut ylimääräisiä vapaita viikonloppuja. [/quote]   Niin juuri, miehen poika. Teidän lapsenne ei ole miehesi eksän lapsi! [/quote] Joo, mutta meinasin, että ollaan joustettu tosi paljon aikatauluissa. Joku kun tuolla jo sanoi, että ei äidin olis ees tarvinnut ottaa omas lastaan meidän viikolla. Minusta olisi voinut olla aikuisempi ja ajatella niitä lapsia, että mikä heille olisi ollut parasta tuossa tilanteessa.

[/quote]

No ei tarvi hoitaa vieraita lapsia! Eihän lapsesi ole hälle edes sukua!
[/quote]

Eipä ole miehen lapsikaan mulle sukua, mutta hoidan häntä silti. Niinäkin viikkoina, kun mies on iltavuorossa, eikä näe poikaansa, kuin vain aamulla herätessään. Koska lapsen äiti kaipaa omaa aikaa, ystävällisesti hoidan hänen lastaan, vaikka mies voisi tehdä sopimuksen, että lapsi ei tule meille ollenkaan iltavuoroviikkoisin, koska minä en ole velvoitettu toisen lasta hoitamaan. Mutta minusta on tärkeää, että meidän pojat saa viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä, kun siitä nauttivat.

Vierailija
26/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:33"] Ei oltu vielä mietitty hoitokuviota, synnytys käynnistyi yli kuukauden etuajassa. Itsekin on otettu miehen poika meille aina, jos eksälle on tullut yllättävää menoa tai tarttenut ylimääräisiä vapaita viikonloppuja. [/quote]   Niin juuri, miehen poika. Teidän lapsenne ei ole miehesi eksän lapsi! [/quote] Joo, mutta meinasin, että ollaan joustettu tosi paljon aikatauluissa. Joku kun tuolla jo sanoi, että ei äidin olis ees tarvinnut ottaa omas lastaan meidän viikolla. Minusta olisi voinut olla aikuisempi ja ajatella niitä lapsia, että mikä heille olisi ollut parasta tuossa tilanteessa. [/quote]   No ei tarvi hoitaa vieraita lapsia! Eihän lapsesi ole hälle edes sukua! [/quote] Eipä ole miehen lapsikaan mulle sukua, mutta hoidan häntä silti. Niinäkin viikkoina, kun mies on iltavuorossa, eikä näe poikaansa, kuin vain aamulla herätessään. Koska lapsen äiti kaipaa omaa aikaa, ystävällisesti hoidan hänen lastaan, vaikka mies voisi tehdä sopimuksen, että lapsi ei tule meille ollenkaan iltavuoroviikkoisin, koska minä en ole velvoitettu toisen lasta hoitamaan. Mutta minusta on tärkeää, että meidän pojat saa viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä, kun siitä nauttivat.

[/quote]

Tämä valinta on SINUN, tuskin olette tehneet siitä kolmikantasopimusta? Älä oleta, että sitä minkä sinä teet, niin muut haluavat myös tehdä. Et ole maailman napa. Unohda tämä "välikohtaus" ja ala elää.

Vierailija
27/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, ap, että puhut miehen lapsesta ja miehen lapsen äidistä eli tämä lapsi ei selvästi ole saumaton osa perhettäsi mutta oletat silti, että miehen lapsen äiti pitää sinun lastasi osana perhettä. Ehkäpä hän on yrittänyt käyttäytyä kypsästi ja fiksusti vaikeassa tilanteessa lapsensa tähden mutta nyt tuli raja vastaan. Selvästi hän kokee, että yritätte hyötyä ja vääntää veistä haavassa ettekä osaa olla hienotunteisia ja ymmärtäväisiä. Ettekä osaakaan. Sen sijaan että olisit tajunnut oikeasti loukanneesi ja pahoittelisit ja yrittäisit miehen kanssa hienovaraisesti keskustella rajoista, kailotat täällä tunteettomasti, että kaikkien exien pitäisi hoitaa nyxien lapsia varoittamatta, koska muuten sisarussuhde kärsii.

Sinun ja miehen exän ero on se, että sinä olet valinnut miehen, jolla on lapsi ja olet valinnut perhesuhteen, jossa miehen lapsi on läsnä ja olet tehnyt miehen kanssa omat työnjakosi, johon kuuluu, että hoidat myös miehen lasta omasi ohella.

Ex ei ole valinnut sinua elämäänsä. Hän ei ole tiennyt, mitä tulee paketin mukana. Ei ole voinut vaikuttaa siihen, että lisäännytte ja näin kavennatte ehkä hänen mielestään lapsen aikaa isän kanssa. Hän saattaa tuntea surua lapsensa puolesta ja kokee ehkä, että toimillanne koko ajan vaikeutatte hänen lapsensa elämää. Sen sijaan että yrittäisitte tulla vastaan ja ymmärtää, että tilanne saattaa olla hänelle vaikea, oikein tuputatte elämäänne hänen nenänsä eteen.

Koetapa kehittää itsellesi ripaus hienotunteisuutta. Vähintäänkin tällaisista asioista keskustellaan ensin. Puolin ja toisin joustaminen ei tarkoita, että ex muuttuisi lastenhoitoautomaatiksi lapsillenne. Se tarkoittaa vain sitä, että hän joustaa sen oman lapsensa suhteen. Niin kuin on hienosti tehnytkin.

Vierailija
28/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eksä jätti mieheni ihan itse, mies ei olisi halunnut erota. Tottakai miehen lapsi on osa meidän perhettä. Rakastan tuota lasta kuin omaani. Hän on valloittava persoona! En minä täällä nyt herneet nenässä vauhkoa sentään. Halusin vain kuulla toisten ihmisten näkemyksiä. Eksän kanssa ollaan aina oltu hyvissä väleissä ja tämä hänen reaktionsa tuli jotenkin kovin yllättävänä. Näin jälkeenpäin olisi varmasti ollut fiksumpaa viedä molemmat pojat ystävälleni. Tilanne oli vaan kovin kaoottinen. Synnytys käynnistyi niin vauhdilla ja aivan liian aikaisin. Olimme molemmat peloissamme ja minä kamalan kipeänä ja mies panikoi vieressä vauvan takia. Eksä tosiaan asuu kahden talon päässä, ystävälleni on matkaa 45min. Olin jo ponnistusvaiheessa, kun mies saapui sairaalaan.

Vierailija
29/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ehkä sen exän aikatauluihin tuli muutoksia yllättävän tapahtuman (eli ap:n synnytyksen alkamisen) takia, kun lapsi tuli hänelle kesken kaiken isäviikkoa.

Exä lienee suunnitellut omat menonsa, ja ns. tottakai (kuten jokainen normaali fiksu vanhempi tekee!) otti lapsensa hoitoon kun isä "ei pystynyt" pitämään häntä. Mutta tuo luultavasti aiheutti hänelle muutoksia suunnitelmiin, esim. kahvit kaverin kanssa peruuntuivat/ lapselle piti etsiä hoitaja kampaamokäynnin ajaksi/ piti vaihtaa iltavuoro aamuvuoroon/ tmv.

Mahdollisesti joutui ehkä hankkimaan lapselle hoitajan kotiin oman menonsa ajaksi, ehkäpä tilanne oli sellainen että esim. joku hänen tuttunsa (jota ap:n lapsi ei ikinä edes ole nähnyt) tuli hoitamaan lasta --> aika kohtuutonta ns. yllättäen järkätä joku kaveri hoitamaan omaa lasta ja siinä visussa vielä exän uutta lasta...

Vierailija
30/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:13"]Ohis, mutta ehkä sen exän aikatauluihin tuli muutoksia yllättävän tapahtuman (eli ap:n synnytyksen alkamisen) takia, kun lapsi tuli hänelle kesken kaiken isäviikkoa.

Exä lienee suunnitellut omat menonsa, ja ns. tottakai (kuten jokainen normaali fiksu vanhempi tekee!) otti lapsensa hoitoon kun isä "ei pystynyt" pitämään häntä. Mutta tuo luultavasti aiheutti hänelle muutoksia suunnitelmiin, esim. kahvit kaverin kanssa peruuntuivat/ lapselle piti etsiä hoitaja kampaamokäynnin ajaksi/ piti vaihtaa iltavuoro aamuvuoroon/ tmv.

Mahdollisesti joutui ehkä hankkimaan lapselle hoitajan kotiin oman menonsa ajaksi, ehkäpä tilanne oli sellainen että esim. joku hänen tuttunsa (jota ap:n lapsi ei ikinä edes ole nähnyt) tuli hoitamaan lasta --> aika kohtuutonta ns. yllättäen järkätä joku kaveri hoitamaan omaa lasta ja siinä visussa vielä exän uutta lasta...
[/quote]

Ei ollut mitään menoa, mies tätä tiedusteli, kun eksälleen soitti. Ihan kotona olivat. Mutta vihamieliseksi muuttui, kun mies kysyi voisiko katsoa velipuoltakin samalla. Pälle kolme tuntia oli äidillään ja mies haki sitten lapsen takaisin ja hakivat sitten meidän pojan kaveriltani.

Vierailija
31/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä sanoa että en ymmärrä miehesi exää. Mun miehellä on kaksi lasta edellisestä suhteesta, ja lasten äidillä yksi (nykyään siis kaksi) lasta uuden miehensä kanssa. Heilläkin synnytys käynnistyi runsaasti etuajassa, ja tietysti otettiin myös uusi lapsi hoitoon 20min varoitusajalla. Ja jos heillä tilanne vaatisi niin otettaisiin nyt kaikki neljä hoitoon vaikka ei meidän viikko olisikaan. 

Olettaisin myös että miehen lasten äiti ottaisi meidän lapsen hoitoon jos meillä lapsi olisi. En minäkään miehen exästä pidä, vielä vähemmän hänen uudesta miehestä (tunne on varmasti molemminpuoleinen) mutta tavallaan ollaan silti kaikki isoa perhettä ja paras tulos lasten kannalta saadaan kun vedetään yhtä köyttä niin paljon kuin mahdollista. Sitäpaitsi onhan sisaruksistakin kiva jännätä sitä uutta tulokasta yhdessä! :) 

Kyllä mä myös näen niin että jos minä ja mieheni joskus lapsi päätetään hankkia niin kyllä ne miehen exän uudetkin lapset olisi meidän lapsen sisarpuolia. 

Vierailija
32/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä miehesi exää mutta en kyllä ikinä toimisi samoin. Tosi lapsellista touhua. Mullakin exän kanssa kaksi yhteistä ja hällä avokkinsa kanssa yksi uusi ja ehdottomasti katsoisin perään vaikka yllättävän sairastapauksen yhteydessä. Mullakin uusia lapsia uudesta liitosta ja mun ex ja hänen avokki ovatkin mun lapsia katsoneet muutamaan kertaan ja ihan jopa pyytäneet heidän kanssa rannalle, puistoon yms. mukaan.

Aika pikkusieluista porukkaa täällä!!

Vierailija
33/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaanhan ex voi tehdä noin, mutta aika paskamaista käytöstä. Luulisi nyt aikuisen ihmisen ymmärtävän että kaikkea ei voi ennakoida. Taitaa olla teiniäiti..

Vierailija
34/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainoa kohtuuton teko oli lapsen äpäräksi nimittäminen.

Vierailija
35/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:30"]Tavallaanhan ex voi tehdä noin, mutta aika paskamaista käytöstä. Luulisi nyt aikuisen ihmisen ymmärtävän että kaikkea ei voi ennakoida. Taitaa olla teiniäiti..
[/quote]

Kyseessä on miestä ja minua 7-vuotta vanhempi kohta nelikymppinen nainen. Ei siis lähelläkään ollut teini-ikää, kun lapsensa sai.

Vierailija
36/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:30"]Tavallaanhan ex voi tehdä noin, mutta aika paskamaista käytöstä. Luulisi nyt aikuisen ihmisen ymmärtävän että kaikkea ei voi ennakoida. Taitaa olla teiniäiti..
[/quote]
Jos mulla nyt 40-vuotiaana tulisi tällainen tilanne, niin tekisin samoin kuin tämä exä. En alkais mitään nyxän lasta kaitsemaan, ite on sen hankkinut. Ja huomasin, että ap alkoi muuttamaan tarinaa itselleen edulliseen suuntaan, kun huomasi ettei monikaan ollut samaa mieltä. Ainahan näissä höpöjutuissa käy näin. Ap, nämä sun lisäykset eivät ole uskottavia, lakkaa vinkumasta ja elä nyt sen ihQun miehes kanssa unelma elämääsi....

Vierailija
37/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:30"]Tavallaanhan ex voi tehdä noin, mutta aika paskamaista käytöstä. Luulisi nyt aikuisen ihmisen ymmärtävän että kaikkea ei voi ennakoida. Taitaa olla teiniäiti..
[/quote]
Jos mulla nyt 40-vuotiaana tulisi tällainen tilanne, niin tekisin samoin kuin tämä exä. En alkais mitään nyxän lasta kaitsemaan, ite on sen hankkinut. Ja huomasin, että ap alkoi muuttamaan tarinaa itselleen edulliseen suuntaan, kun huomasi ettei monikaan ollut samaa mieltä. Ainahan näissä höpöjutuissa käy näin. Ap, nämä sun lisäykset eivät ole uskottavia, lakkaa vinkumasta ja elä nyt sen ihQun miehes kanssa unelma elämääsi....
[/quote]

Taidat olla jonkun katkera eksä? Lähtikö mies nuoremman matkaan vai miksi pikkarit persvaossa?

Vierailija
38/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin meinasin olla Ap:n kanssa samaa mieltä, mutta sitten aloin miettimään että pitäisi ottaa miehen exän 3 kauhukakaraa tuhoamaan meidän kotia ja rikkomaan tavaroita, kuten tekevät kotonaan, niin joo ei kiitos. Miehen poika on osa perhettämme ja käyttäytyy ja toimii normaalisti, toisin kuin veljensä kotonaan. 

Vierailija
39/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mistäs sen exä olisi etukäteen tiennyt olisivatko lapset olleet hänellä vain muutaman tunnin vai paljon pidempään.... Synnytyksissä voi sattua ja tapahtua kaikenlaista.

Vierailija
40/40 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin kipee, en viittinyt teille avautua. Oman lapseni vielä jaksoin hoitaa.

eksä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi