mitä syödä uutenavuotena?
onko ehdotuksia? mitä normisti kuuluu syödä? oon lähdössä kohta kauppaan!
Kommentit (20)
Teen jauheliha crepsejä juustoraastetta päälle. Jauhelihaa, punasipulia ja creme fraishea täytteeksi. Alku illasta vielä höyrytän lihapiirakan parilla nakilla. Ruoan kanssa kokista.
Tein lihakukon ja karjalanpaistia!
Yksin vietän uutta vuotta!
Leivitettyjä pakastekalafilettä ja ranskiksia uunissa, chilimajoneesin kera. Sipsejä ja karkkeja. Mättöjuhla, siis. En jaksa mitään, en niin yhtään mitään. Onneks oon ihan yksin.
Kanakebab ja smetana pitsa. Kyytipojaksi 10 kaljaa ja pari grammaa kannabista
Teen itse pitsan :)
Juurihan jouluntuli mätettyä kaikkea, joten pienemmän kaavan mukaan.
Maksamakkarakeitto sopii hienosti tämän vaihtelevan ja jännittävän vuoden päättäjäisateriaksi.
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.
Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Vierailija kirjoitti:
Maksamakkarakeitto sopii hienosti tämän vaihtelevan ja jännittävän vuoden päättäjäisateriaksi.
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
yök ällötys
Kaupasta löytyi eilen kilon porkkanasosepötkö hintaan 0,49. Ostin kaksi. Nyt tein toisen pötkylän (sose, kuohukerma, koskenlaskijan jämät, inkivääri, mustapippuri, persiljanjämät).
Ei mitään gurmeeta, mutta yksinään kotona olen, joten tällä kertaa tämmöistä.
F
Pekoniin käärittyjä nakkeja tupataan syömään metsäsienisalaatin kanssa.
Päädyttiin tilaa mäkkäristä ruuat kotiin.
Meillä on tapana syödä tortilloja tai tilata pizzat tai kebabit
Kanatortillat just syötiin.
Illaksi ostin sipsejä ja kuoharia. Hyvä yhdistelmä 😁
Taas uusi aloitus samasta aiheesta,lue entisistä vinkit.