Miksi miehen penistä kutsutaan MUNAKSI?
Eihän se edes muistuta munaa ollenkaan. Olen tätä pohtinut jo pitkään.
Kommentit (26)
Samasta syystä, kuin vaginaa yleisesti nimitetään römpsäksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:09"]
[/quote]
ei jumalauta
[/quote]
Naiskiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksiin niin saataisiin tämäkin maa taas nousu-uralle.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:13"]
Samasta syystä, kuin vaginaa yleisesti nimitetään römpsäksi.
[/quote]
Kyllähän naisen alapää näyttää ihan römpsältä, sellaiselta römpsäiseltä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:16"]
[/quote]
Naiskiintiöt pörssiyhtiöiden hallituksiin niin saataisiin tämäkin maa taas nousu-uralle.
[/quote]
Ja sinä oletat automaattisesti että aloittaja oli nainen ja sitten yleistät kaikki naiset samanlaisiksi. Way to go!
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
Ja sinä oletat automaattisesti että aloittaja oli nainen ja sitten yleistät kaikki naiset samanlaisiksi. Way to go!
[/quote]
Ei kukaan mies tuollaista pohdi pitkään.
[/quote]
[/quote]
Koneen hallituksen kokous vuonna 2050:
"hei raksut, tervetuloo! *halailua* Tänään pitäs miettiä, ihihihi, miksi miehen - siis omg, miehen - penistä kutsutaan ihihi munaksi :DD "
"Onx sulla Jannica joku näkemus?"
"Hä, ihihi, en kuullu ku zoomasin just mun perseeseen sorry"
"Siis voikko laittaa sen puhelimen pois (vittu sillä on parempi perse ku mulla)... tai anna olla: Jannica, sä saat potkut"
"Hä? Oota päivitän mun instaa... tää niin menee seiskaan"
:((
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kukaan mies tuollaista pohdi pitkään.
[/quote]
Oletko vähän tosikko? Minut tuo olen pohtinut jo pitkään sai hyvälle tuulelle ja kertoo ap:n leikkisyydestä.
Munat on ne kivekset. Myös espanjankieliset sanoo "huevos". Penis on kulli, kyrpä, jorma jne. En ole ikinä sanonut sitä munaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:27"]
Munat = kivekset.
[/quote]
Aivan. Ja tästä joku pöljä on keksinyt alkaa kutsua penistä munaksi. Kertoo paljon munasta puhuvan älynlahjoista. Ah, ja kohta tulee tietenkin joku tuplatohtori ja Mensan jäsen kertomaan, kuinka hänellä on äo niinjaniinpaljon ja kutsuu miehensä penistä munaksi.
Kyseessä on viittaus kiveksiin, jotka muistuttavat tavallaan kahta munaa. Syy sille, miksi myös penis on päässyt muna-kategoriaan ei ole tarkkaan tiedossa. Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii-teoksen mukaan penistä on kuitenkin kutsuttu munaksi 1940-luvulta lähtien ja kivestä on nimitetty munaksi 1900-luvun alusta.
Lähteet:Paunonen: Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii
(WSOY, 2000)http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx06.05.201021:40Helsingin kaupunginkirjasto
Mutta kyllähän se joillain on sellainen pieni palleroinen sekin.
Kananmunaallergikko ei koskaan kutsuisi penistä munaksi. Eihän kukaan nainen siinä tapauksessa haluaisi munaa "pannulleen" (if u kno wut im sayin')
Niin, naisellahan se muna tavallaan on, kun ajattelee termin alkuperäistä merkitystä.
Olen pohtinut tuota munamysteeriä joskus itsekin. :) Tulin sellaiseen lopputulemaan, että se miesten rykelmä nahkaisia ulokkeita on saanut nimityksen "munat". Jotkut eivät ole tajunneet munien viittaavan etenkin kiveksiin ja päätynyt (alunperin virheellisesti) kutsumaan nimenomaan pippeliä munaksi.
Koska nainen on se kana, joka kotkottaa jatkuvasti.