Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui, kun yritin kertoa ongelmistani

Vierailija
18.04.2015 |

Pari viikkoa sitten yritin avautua uudelle poikaystävälleni menneisyyden kipeistä kokemuksista. Olen kokenut monenlaista kiusaamista lapsena ja nuorena ja pari vuotta sitten erittäin traumaattisen tapahtumasarjan, johon liittyi mm. häiriköintiä ja vainoamista erään henkilön taholta. Nykyiselle poikaystävälleni tästä vähän kerroin, ja hän kivahti, ettei voi sietää heikkoja ja valittavia ihmisiä. Säikähdin ja aloin itkeä. Sanoin hänelle, että ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri tavoin. Hän pyysi kyllä anteeksi, mutta nyt olen todella varuillani. Miten uskallan kertoa hänelle mitään, jos hänen reaktionsa on tuollainen? Yhteisestä tulevaisuudesta on vähän puhuttu, joten mielestäni näistäkin asioista olisi hyvä puhua. 

Olen todella varautunut ja myös ahdistunut tämän asian takia. En oikein saanut kerrottua asiaa loppuun, koska hämmennyin hänen reaktiostaan. Tuolloin pari vuotta sitten jouduin olemaan yhteydessä poliisiin häiriköinnin takia, ja nyt kärsin unettomuudesta ja ahdistustiloista. Poikaystävän reaktio ei ainakaan helpottanut oloani.

Kommentoikaa joku. En kaipaa mitään inhottavia kommentteja vaan neuvoja ja vinkkejä. Miten puhua vaikeista asioista?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon tuo mies.

Vierailija
2/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan te olette olleet yhdessä? Ei tuo hyvältä kuulosta, jos poikaystäväsi tuolla tavalla käyttäytyy. Älä jää tuollaiseen jos vain ikinä mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Vierailija
4/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta hyvältä, tärkeintä parisuhteessa on että saa puhua kaikista asioista, myös ongelmista.

Vierailija
5/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä omia selvittämättömiä ongelmia.

Vierailija
6/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sillä itsellään on takana käsittelemättömiä asioita, ja kotona on ehkä sanottu, että mies (poika) ei itke. Eli ei osaa käsitellä sitä, että nainenkaan itkee ja on avuton, kun kotona heikkous, itku yms oli kiellettyjä. Ongelma on siis hänellä.

Itse en jaksais tollasta miestä, enkä varsinkaan perustaisi sen kanssa perhettä. Mitä sitten, kun vauva itkee? Jaksaisko kuunnella?

Vierailija
7/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:50"]

Miehellä omia selvittämättömiä ongelmia.

[/quote]

Niin on... ja paljon stressiä erinäisistä asioista. 

Ihana ihminen muuten, mutta kaipa tämä homma kuivuu kokoon kohtapuoliin. Yhdessä olemme olleet vasta pari kuukautta.

ap

Vierailija
8/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään ja terveeseen parisuhteeseen kuuluu, että sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Että saat olla heikko ilman että sinut tuomitaan ja sinulle käännetään selkä. Intiimiys tulee juuri asioiden, vaikeidenkin, jakamisesta. Mulla on ollut samanlaisia kokemuksia exän kanssa. Rakkauteni häneen yksinkertaisesti kuoli. Olen onnellisempi nyt sinkkuna. En enää ikinä ota miestä, jolla ei ole juuri nimeksikään empatiakykyä. 

Tsemppiä, löydät jonkun paremman!

Vierailija
9/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:05"]

Hyvään ja terveeseen parisuhteeseen kuuluu, että sinut hyväksytään sellaisena kuin olet. Että saat olla heikko ilman että sinut tuomitaan ja sinulle käännetään selkä. Intiimiys tulee juuri asioiden, vaikeidenkin, jakamisesta. Mulla on ollut samanlaisia kokemuksia exän kanssa. Rakkauteni häneen yksinkertaisesti kuoli. Olen onnellisempi nyt sinkkuna. En enää ikinä ota miestä, jolla ei ole juuri nimeksikään empatiakykyä. 

Tsemppiä, löydät jonkun paremman!

[/quote]

Kiitos. Katselen vähän aikaa, saanko kerrottua asiasta loputkin. Jos tilaisuutta ei tule tai minulle käännetään selkä, tämä suhde saa jäädä sikseen. 

Kun vain en olisi niin hermona koko ajan. Olen ahdistunut ja säikky. 

ap

Vierailija
10/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ollenkaan hyvältä tuomiehen kivahdus. Sulla on kipeitä tapahtumia takana ja tarve puhua niistä, mies torjuu sut todella tylysti ja sattuttaa sua rähähdyksellään.

Sinuna ottaisin seuraavaksi keskusteluun ton miehen tavan suhtautua sun avautumisyritykseen. On ihan selvää ettette voi jatkaa yhdessä jos mies on empatiakyvytön. Empatiakyvytön puoliso on surkea kohtalo kenelle tahansa, mutta sun tapauksessa sanoisin että se on aivan ehdoton nounou.

Itse en ikinä, ikinä voisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka sanoo ettei voi sietää heikkoja.

Vierailija
11/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Löydät ehkä psykiatrin ,joka voi analysoida ongelmiasi paremmin.

Vierailija
12/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Mieti millaisen mallin se mahdollisille lapsille antais: tunteiden näyttäminen = heikkous ja halveksittava asia. Tosi terveellinen malli...

Vierailija
13/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:12"]

Ei kuulosta ollenkaan hyvältä tuomiehen kivahdus. Sulla on kipeitä tapahtumia takana ja tarve puhua niistä, mies torjuu sut todella tylysti ja sattuttaa sua rähähdyksellään.

Sinuna ottaisin seuraavaksi keskusteluun ton miehen tavan suhtautua sun avautumisyritykseen. On ihan selvää ettette voi jatkaa yhdessä jos mies on empatiakyvytön. Empatiakyvytön puoliso on surkea kohtalo kenelle tahansa, mutta sun tapauksessa sanoisin että se on aivan ehdoton nounou.

Itse en ikinä, ikinä voisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka sanoo ettei voi sietää heikkoja.

[/quote]

Miehen kivahdus tuli yllätyksenä ja järkytyksenä, koska aiemmin hän oli osoittanut empatiaa ja hyväksyntää minua kohtaan, mm. joskus kysyi varovasti, miksi olen niin hermostuneen oloinen. Kerran sanoi, että ansaitsen elämältä hyviä asioita, ansaitsen olla onnellinen jne. Siksi tuo kivahdus tuntui niin pahalta, kun olin ajatellut, että hänelle voisi kertoa. Sen jälkeen tuli vähän sellainen walking on eggshells -olo. 

ap

Vierailija
14/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuitenkin joku raja pitää niillä vuodatuksilla ja avautumisilla koska poikaystävä ei ole terapeutti.

Tarvitse selvästi jotain ammattiapua jotta selviät menneisyydestäsi. 

Vierailija
15/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:12"]

[/quote]

Miehen kivahdus tuli yllätyksenä ja järkytyksenä, koska aiemmin hän oli osoittanut empatiaa ja hyväksyntää minua kohtaan, mm. joskus kysyi varovasti, miksi olen niin hermostuneen oloinen. Kerran sanoi, että ansaitsen elämältä hyviä asioita, ansaitsen olla onnellinen jne. Siksi tuo kivahdus tuntui niin pahalta, kun olin ajatellut, että hänelle voisi kertoa. Sen jälkeen tuli vähän sellainen walking on eggshells -olo. 

ap
[/quote]

Mies voi myös paljastua manipuloivaksi ja ties mitä tekee myöhemmin kun kivahtelee. Jos sinusta nyt jo tuntuu tuolta niin en lähtis leikkimään ja kokeilemaan....(ei edellinen vastaaja)

Vierailija
16/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:28"]

Pitää kuitenkin joku raja pitää niillä vuodatuksilla ja avautumisilla koska poikaystävä ei ole terapeutti.

Tarvitse selvästi jotain ammattiapua jotta selviät menneisyydestäsi. 

[/quote]

En ole hirveästi vuodattanut, ehkä jopa päinvastoin. Kuitenkin mielestäni parisuhteeseen kuuluu sekin, että tällaisistakin asioista puhutaan. Ja juu olen ollut ammattiavun piirissä aiemminkin, ja aion käydä kohta lääkärissä mm. unettomuuden takia.

ap

Vierailija
17/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk vasta takana? EI noin aikaisin pidä sylkeä pahaa olo esiin, vasta kun suhde alkaa vakiintumaan.

Vierailija
18/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:32"]

Pari kk vasta takana? EI noin aikaisin pidä sylkeä pahaa olo esiin, vasta kun suhde alkaa vakiintumaan.

[/quote]

Ahaa, no minun mielestäni hankalista asioista voi ja pitää puhua jo suht aikaisessa vaiheessa. Enpä tiennytkään, että tuollainen parisuhdesääntö on olemassa. Kuka noita sääntöjä laatii ja löytyisikö jostain kattava lista, mitä seurustelukumppanille voi sanoa missäkin vaiheessa?

ap

Vierailija
19/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:32"]

[/quote]

Ahaa, no minun mielestäni hankalista asioista voi ja pitää puhua jo suht aikaisessa vaiheessa. Enpä tiennytkään, että tuollainen parisuhdesääntö on olemassa. Kuka noita sääntöjä laatii ja löytyisikö jostain kattava lista, mitä seurustelukumppanille voi sanoa missäkin vaiheessa?

ap

[/quote]

Ihmistuntemusta siinä vain  tarvitaan, ei kaikille voi heti purkaa menneisyyden taakkojaan, joillekin voi. Ihatumisen vaiheessa ei yleensä heti ajattele, että pitää kertoa menneisyydestään heti, etenkään kun ei tiedä, jatkuuko suhde pidemmälle vai ei. Vai oletko ajatellut, että jokaisen mahdollisen suhteen alussa jaat tuskallisen menneisyytesi kaikille?

Vierailija
20/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen haluaisi tuollaisen ongelmapesän kanssa suhteeseen? Turhaan miestä syyllistätte tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi