Onko absolutistin/entisen alkoholistin mahotonta olla Alkossa töissä? Viimein saisin mahdollisesti työpaikan
Käytin termiä entisen alkoholistin, sillä olen ollut neljä vuotta juomatta pisaraakaan (tiedän siis, ettei sairaus silti mihinkään katoa)
Onko siellä jotain pakollisia viininmaisteluita tms. joista ei voi kieltäytyä? Pelkään, että ratkean, jos tällaisia tulee.
Kommentit (7)
Alkoholisti on alkoholisti vaikka olisi lopettanut juomisen. Absolutisti on eri asia.
Tuotteita tulisi myös voida esitellä asiantuntevasti.
Itse olen ollut useita vuosia juomatta. En tykkää alkoholin mausta. Riippuu varmaan ihmisestä ja luonteesta voiko olla töissä Alkossa. Itselläni ei tee edes mieli enää alkoholia ja voisin olla töissä Alkossa. En miettisi juomina niitä pulloja, vaan olisin asiakaspalvelussa.
No jotkut kyselevät suosituksia mikä sopii minkäkin ruuan kanssa ja jos olet aikoinasi juonut vaan jotain valdemaria, et varmaan kykene vastaamaan asiantuntevasti.
Riippuu varmaan ihmisestä. Tunnen jo pari vuosikymmentä raittiina olleen baarimestarin. Hän on nykyisin ravintolapäällikkönä, mutta tarvittaessa tuuraa edelleen anniskelussa.
Tuotekoulutuksia missä tutustutaan uutuustuotteisiin tai johonkin tuoteryhmään on säännöllisesti. Ei niissä kukaan ole pakottanut maistamaan ja tarkoitus on muutenkin sylkeä juomat pois. Niistä koulutuksista saa kyllä paljon irti vaikkei maistaisikaan mitään tuotteita. Maistelu on vain pieni osa sitä tuotekoulutusta.
Ei ole pakollisia viinimaisteluita. Se, pystyykö olemaan samassa tilassa avaamattoman alkoholin kanssa, on sitten eri asia.