Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on alkoholissa se positiivinen ja järkevä asia

Vierailija
18.04.2015 |

jonka vuoksi sitä myydään niin laajalti kaupoissa ja Alkossa? Mikä siinä on se pointti, että sitä on oltava käytettävissä?

Ja miksi sitten ei hyväksytä kaikkia humalassa tehtyjä asioita, eihän ihminen voi hallita täysin itseään juotuaan alkoholia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:05"]

Alkoholia myydään kaupassa laajalti siksi että sitä ostetaan paljon. Kapitalismiksi kutsutaan.

[/quote]

No niinpä, mutta kiinnostavampaa minusta onkin se, miksi ihmiset sitä ostavat.
[/quote]
Se maistuu hyvälle ja siitä tulee kiva olo. Parin jälkeen on mukavampaa melkeinpä missä tilanteessa vain. Millä muulla elintarvikkeella on yhtä hyvät vaikutukset?

Vierailija
22/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:09"]

Alkoholijuomissa parasta on etanoli. Joka muuta väittää, valehtellee!

[/quote]

Ei ole vaan herkulliset aromit. Etanoli on kyllä niidenkin muodostamisessa tärkeä. -6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
24/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:37"]

Kun katsoo elämäänsä taaksepäin, niin varmaan puolet parhaista muistoista liittyy aikaan, jolloin on ollut ainakin vähän humalassa.

[/quote]

kukaan ei koskaan etukäteen tiedä, tuleeko siitä ongelma vai ei.

[/quote]

Höpö höpö. -6

[/quote]

Älä höpöttele, jos et tiedä, mitä tarkoitin.

Vierailija
25/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on jostain hämärästä syystä ainoa laillinen päihde/huume. Itsekkin olen sen vaikutuksen alaisena sekoillut. Onneksi vain noloja juttuja. En sentään ole vakavasti sekoilevaa tyyppiä. Joskus kieltämättä on hävettänyt mitä on tullut tehtyä.

Miedompi kannabis on mun mielestä parempi päihde. Sen kanssa ainakin mulla on pysynyt ns. järki päässä. Porttiteorialla heittäisin vesilintua mutta kun ei kuulu tapoihin kiusata eläimiä. No tajuatte pointin. Kuitenkin satunnaaisesti olen pajautellut reilusti yli 20 vuotta enkä ole vielä kovempia kokeillut.

Vuosia sitten varsinkin piriä tyrkytettiin muutamasta paikasta mistä hain polttoa. Sitten kun huomasivat etten edes kännissä kokeile niin loppui se tyrkyttäminen. Semmoistakin ehdotettiin että alkaisin myymään niin saisin halvemmalla. Kieltäydyin koska mulla on periaatteet ja aika korkea moraalin taju.

Jos pilveä eli hassista tai maria myisin niin sen pitäisi olla laillista. Nyt jos mulla olisi niin korkeintaan tarjoan niille joita on paikalla kun itse käytän. Tarjosin haluaville silloinkin kun kasvatin. Siitä mun tavasta sain rangaistuksen silloin vuosia sitten paikallisilta pikku diilereiltä. Ne käräytti mut poliiselle kun en tanssinut niiden pillin mukaan.

Olin tosiaan naivi ja liian avoin. Nämä pikku paskiaiset ehdotti että ala myymään ja vain heille. Joo ehdotus jota painotettin näyttämällä käsiasetta. Ei sillä sentään osoitettu. Jostakin mulla kuitenkin riitti rohkeutta ja sanoin suoraan että en ala myymään. Siitä pari päivää niin sheriffit tuli paikalle, tiesin heti kenen toimesta mutta jätin kertomatta ettei käy vielä huonommin.

Satunnaisesti käytän edelleen mutta en kasvata. Riskit on liian suuret, enkä tarkoita pelkästään lakia ja poliiseja. Siinä on sitä muutakin vaaraa. Poliiseista mulla ei ole pahaa sanottavaa, ne tekee vain työtään. Siinä kun mut ratsasivat olivat ihan asiallisia. Varmasti asiaan vaikutti sekin että olin itse ihan kunnolla vaikka vitutti.

Tuomio oli lopulta sakot. Pikkusen yli 3 sataa euroa. Sehän oli vähän kuin satanen veroja per vuosi. Sen aikaa kasvatin ja sen tiesi poliisikin. Mitenkään en koe olevani rikollinen. Itselleni kasvatin, käytin ja kavereille jotka halusi tarjosin. Jos kyseessä olisi ollut toinen päihde, esim. kotiviini niin mitään seurauksia ei olisi tullut vaikka aineena alkoholi aiheuttaa kaikin tavoin pahempia seurauksia.

Vierailija
26/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=13660/type=1

Terveydenhuollon alkoholikustannukset aiheutuvat 80-85 % työssäkäyvien käyttäjien hoidosta. Ei asunnottomien rapajuoppojen, kuten monet "kohtuukäyttäjät" virheellisesti haluavat kuvitella. Miten saataisiin riippuvaiset juomaan vähemmän? Lapsilleenkin antavat huonon mallin.

Onneksi on olemassa vielä ihmisiä, jotka eivät anna alkoholinkäytön ohjailla elämäänsä. Alkoholi on tätsi turha myrkky. Terveellisestä ravinnosta saa parhaimmat hyödyt terveyttä ajatellen, alkoholin haitat kumoavat ne pienet hyödyt, joita niin tahdotaan korostaa (kätevä tapa puilustella käyttöää. Alkoholi on luusereille. Onneksi maksavat sentään lisäveroa tyhmyydestään.

Vierailija
27/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:14"]No niinpä, mutta kiinnostavampaa minusta onkin se, miksi ihmiset sitä ostavat.

[/quote]

Ruoanlaittoon, ruokajuomaksi ja pieninä annoksina käytettynä esim. verenkierron ja flunssan parantamiseen.

Vierailija
28/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.

(Kuka tunnistaa?)

Vierailija
29/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajatus juoksee pienessä humalassa tosi jännällä tavalla. Olin suuressa opiskelijatapahtumassa tällä viikolla ja olin Whatsappissa kertoillut kaverille illasta ja ne viestit on paljon nokkelampia, kuin mun normaali ajatuksenjuoksu. Oon kuulemma hauskaa seuraa 1 viiniannoksen jälkeen. Varmasti kaverini pitävät musta selvänäkin, mutta oon just nokkelampi pikkuhiprakassa. Varmasti jos haluaisin esimerkiksi kirjoittaa kirjan, kirjoittaisin sitä osittain päihteiden vaikutuksen alaisena (kuten HYVIN MONET kirjailijat).

Alkoholi rentouttaa ja sen avulla juhliminen piristää arkea. Alkoholi saa ruuan maistumaan paremmalta, musiikin menemään syvemmälle, maailman tuntumaan kauniimmalta ja seksin tuntumaan jännemmältä.

Mulle, 22-vuotiaalle opiskelijalle, elämä on selvänä ihanaa, mutta 1-6 alkoholiannosta siloin tällöin nautittuna maustaa elämää lisää. Perseiden vetämstä en arvosta, enkä päivittäistä juomista.

Vierailija
30/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, alkoholiannos ja viinilasillinen muuttuivat viiniannokseksi.

Vierailija
31/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Suomessa juotiin kerran viikossa kossupullo. Haaveiltiin Eurooppalaista tapaa ottaa monta kertaa viikossa. Nyt suomalainen juo seitsemän kertaa viikossa kossupullollisen (vaikka hienosti eurooppalaisittan viininä ja oluena)

Nuoruudessani 70-luvulla 100% alkoholia käytettiin 7 litraa per nokka. Nykyään se on 12 litraa per nokka

Vierailija
32/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:46"]

Tuossa esimerkiksi tutkimus viskin polyfenoleiden estovaikutuksesta melanogeneesiin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22146709

[/quote]

Miksi tätä on alapeukutettu?

Tuossa tutkimuksessahan on havaittu kypsytetyn viskin estävän melanooman kehittymistä.

Vierailija
33/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:57"]

Ennen Suomessa juotiin kerran viikossa kossupullo. Haaveiltiin Eurooppalaista tapaa ottaa monta kertaa viikossa. Nyt suomalainen juo seitsemän kertaa viikossa kossupullollisen (vaikka hienosti eurooppalaisittan viininä ja oluena)

Nuoruudessani 70-luvulla 100% alkoholia käytettiin 7 litraa per nokka. Nykyään se on 12 litraa per nokka

[/quote]

Väärin arvioitu. Jos juominen on 7-kertaistunut 40 vuoden aikana, pitäisi kulutuksen olla 49 litraa puhdasta alkoholia vuodessa per henkilö. Ei 12 litraa.

Ja vaikka itse kulutuksen kasvu on negatiivinen asia, se ei muuta sitä tosiasiaa että on haitallisempaa juoda 7 annosta yhtenä iltana viikossa kuin juoda 1 annos per ilta.

Vierailija
34/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:57"]

[/quote]

Väärin arvioitu. Jos juominen on 7-kertaistunut 40 vuoden aikana, pitäisi kulutuksen olla 49 litraa puhdasta alkoholia vuodessa per henkilö. Ei 12 litraa.

Ja vaikka itse kulutuksen kasvu on negatiivinen asia, se ei muuta sitä tosiasiaa että on haitallisempaa juoda 7 annosta yhtenä iltana viikossa kuin juoda 1 annos per ilta.

[/quote]

Seitsenkertaistunut ? Minä ymmärrän tämän niin, että se on noussut 7 litrasta kahteentoista per nokka

https://www.thl.fi/fi/tilastot/tilastot-aiheittain/paihteet-ja-riippuvuudet/alkoholi/alkoholijuomien-kulutus

Vierailija
35/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kyllä todella paljon juoda, että lähtee harkinta. Ehkä ihmiset pitävät alkoholia vain tekosyynä sekoilulleen? Alkoholi on joskus hyvä tapata nollata tilanne. Ainakin itselläni toimii megavitutukseen. Krapulan myötä katoaa myös mielipaha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi