Onko normaalia että mies vakuuttelee toisilla treffeillä ihan aiheen vierestä, että hän ei sitten lyö naisia?
Juttelimme illallisen ohessa ihan eri asiasta, tyyliin hänen kissoistaan. Sitten pamautti yhtäkkiä "mä en sitten muuten lyö naisia" Tuli kyllä semmoinen wtf-olo. Vastasin hämmentyneenä jotain, että no sehän on hyvä jos ei ole väkivaltainen. Hän ei ollut edes humalassa, pari olutta ottanut.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi tulkitsemaan yhden tyhmän kommentin takia vielä miestä väkivaltaiseksi.
Ne oikeat hälyttävät merkit ovat, jos mies alkaa kontrolloida esim. vaatetustasi, tsekata puhelintasi tai tivata ketä näit ja mitä puhuit.
Tutustu ensin paremmin.
Niin, no eihän se tietenkään aivan ehdotonta ole, että tällainen mies on väkivaltainen. Viime kädessä oikeastaan mikään merkki ei ole täysin ehdoton, ennen kuin onkin jo nyrkki silmässä. Riski on vain korkea, eikä ottamisen arvoinen. Väkivallan välttäminen perustuu aina riskiarvioon, ja ainoa tapa välttää sitä on välttää korkean riskin tilanteita.
Ja jos on väkivaltaisen miehen kerran saanut, niistä ei aina pääse eroon eroamallakaan. Tai ensimmäinen isku voi osua arkaan paikkaan ja olla kohtalokas. Eli en todellakaan suosittelisi mitään "istutaan ja katsellaan"-lähestymistapaa.
Tiedä häntä, ihmiset on välillä outoja ja epäloogisia.
Ex-vaimo sai yhtä äkkiä päähänsä, että pelkää minun pahoinpitelevän hänet.
Ikinä ei ollut tapahtunut mitään siihen vivahtavaakaan. Mitkään puheet tai vakuuttelut eivät auttaneet
ja tämä johti suhteen päättymiseen.
Mainosti vielä kylillä pelkäävänsä minun väkivaltaisuutta.
Myöhemmin selvisi; kun oli mennyt terapiaan; että kaiken oli todennäköisesti aiheuttanut jonkinlainen takauma nuoruuden poikaystävästä, joka oli aikanaan mätkinyt häntä.
Minä jouduin pienellä paikkakunnalla kyllä vakuuttelemaan, että minä en lyö enkä ole lyönyt naista,
(vaikka pahimmalla hetkellä kyllä kävi joskus mielessä, että miksei antaisi mennä kun kumminkin on tuomittu syylliseksi ilman oikeudenkäyntiä).
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ollut tapahtunut mitään siihen vivahtavaakaan. Mitkään puheet tai vakuuttelut eivät auttaneet
Myöhemmin selvisi; kun oli mennyt terapiaan; että kaiken oli todennäköisesti aiheuttanut jonkinlainen takauma nuoruuden poikaystävästä, joka oli aikanaan mätkinyt häntä.
Minä jouduin pienellä paikkakunnalla kyllä vakuuttelemaan, että minä en lyö enkä ole lyönyt naista,
(vaikka pahimmalla hetkellä kyllä kävi joskus mielessä, että miksei antaisi mennä kun kumminkin on tuomittu syylliseksi ilman oikeudenkäyntiä).
Tuo viimeinen kappale kertoikin kaiken tarpeellisen. Ja kertoi myös miksi kaikki uskoivat mitä sinusta kuulivat.
"Mä en muuten sitten pure miehiä pilistä". Miltähän tämä kuulostaisi, jos joku nainen asian vierestä sanoisi tämän tapailemalleen miehelle? Jos vastasit, että oudolle, pahalle tai vähintääkin tärähtäneeltä - jep. Ei kenelläkään ihmisellä ole tapana vakuutella tollaisia itsestäänselvyyksiä ellei itse juurikin tee tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeinen kappale kertoikin kaiken tarpeellisen. Ja kertoi myös miksi kaikki uskoivat mitä sinusta kuulivat.
Kokeile ite miltä tuntuu, kun et voi kunnolla ulos mennä ilman että joku puoli tuttu vastaantulija syyllistää ja arvostelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ite miltä tuntuu, kun et voi kunnolla ulos mennä ilman että joku puoli tuttu vastaantulija syyllistää ja arvostelee.
Minulle ei käy niin. Johtuukohan siitä että en fantasioi väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi tulkitsemaan yhden tyhmän kommentin takia vielä miestä väkivaltaiseksi.
Ne oikeat hälyttävät merkit ovat, jos mies alkaa kontrolloida esim. vaatetustasi, tsekata puhelintasi tai tivata ketä näit ja mitä puhuit.
Tutustu ensin paremmin.
Tämä kommentti on käsittämätön. Mutta toisaalta: ihmiset päätyvät koko ajan väkivaltaisiin suhteisiin. Heidän täytyy olla sellaisia että eivät ymmärrä selkeitä varoitusmerkkejä vaan kuittaavat ne "tyhmiksi kommenteiksi".
Kirjoitun tuon ensimmäisen kommentin. En ole koskaan ollut väkivaltaisessa suhteessa, en edes uhkailun kohteena.
Jotenkin tuntuu, että nämä etukäteen-tuomarit ovat olleet ja projisoivat niitä pelkojaan tänne tuntematta juuri tätä miestä.
Itse en lähde tuomitsemaan ennenkuin on jotain mitä tuomita, sitä tarkoitin oikeilla hälytysmerkeillä.
Olen ymmärtänyt, että väkivalta suhteissa alkaa juuri kontrollilla eikä niinkään heti nyrkillä silmään.
Kun kontrolli tai pelko ilmaantuu suhteeseen, on aika lähteä heti pois suhteesta, koska tilanne vain huononee, jos iskun jälkeen antaa anteeksi eli toisin sanoen hyväksyy väkivallan.
Mies voi olla sarjamurhaaja tai sitten ei ole, mutta yksi lause ei vielä hänestä sitä tee.
Juokse ja lujaa.
Naistenhakkaajat tunnistaa juuri tuosta pakkomielteestään kertoa, etteivät hakkaa naisia.
Tervepäiselle miehelle ei aihe välähtäisi edes mieleen.
Moni nainen haluaa SM-seksiä, joten kyllähän se on hyvä kertoa ennakolta, että sitä ei tipu vaikka anelisi.
Jos mulle treffeillä mies alkaisi selittää, ettei ole väkivaltainen, juoksisin karkuun. Miksi mies ottaa edes puheeksi tuollaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu ensin paremmin.
Tämä kommentti on käsittämätön. Mutta toisaalta: ihmiset päätyvät koko ajan väkivaltaisiin suhteisiin. Heidän täytyy olla sellaisia että eivät ymmärrä selkeitä varoitusmerkkejä vaan kuittaavat ne "tyhmiksi kommenteiksi".
Kirjoitun tuon ensimmäisen kommentin. En ole koskaan ollut väkivaltaisessa suhteessa, en edes uhkailun kohteena.
Jotenkin tuntuu, että nämä etukäteen-tuomarit ovat olleet ja projisoivat niitä pelkojaan tänne tuntematta juuri tätä miestä.
Itse en lähde tuomitsemaan ennenkuin on jotain mitä tuomita, sitä tarkoitin oikeilla hälytysmerkeillä.
Olen ymmärtänyt, että väkivalta suhteissa alkaa juuri kontrollilla eikä niinkään heti nyrkillä silmään.
Kun kontrolli tai pelko ilmaantuu suhteeseen, on aika lähteä heti pois suhteesta, koska tilanne vain huononee, jos iskun jälkeen antaa anteeksi eli toisin sanoen hyväksyy väkivallan.
Mies voi olla sarjamurhaaja tai sitten ei ole, mutta yksi lause ei vielä hänestä sitä tee.
No täällä suurin osa on sitä mieltä että tuo on varoitusmerkki (totta kai nimität sitä tuomitsemiseksi) enkä usko hetkeäkään että kaikki olisivat olleet väkivaltaisessa suhteessa. Kyllä se on terve järki eikä pelko, mikä varoittaa.
Eikä se että olet itse välttynyt väkivaltaisista suhteista, tarkoita että on fiksua olla piittaamatta varoitusmerkeistä. Se tarkoittaa vain että et sattumalta ole törmännyt vaarallisiin ihmisiin. Jos törmäisit, hyväuskoisuus toisi ongelmia.
Mä olisin kysynyt miksi halusi kertoa tämän minulle ja eikö asia ole hänestä aivan itsestäänselvä. Voi siis todellakin olla että lapsuudenkodissa tms ollut väkivaltaa tms, mutta onhan toi outo asia sanoa ääneen.
Ja tarkoittaako se että ei lyö naisia siis sitä että muita miehiä saattaa välillä muksia?
Vierailija kirjoitti:
"Mä en muuten sitten pure miehiä pilistä". Miltähän tämä kuulostaisi, jos joku nainen asian vierestä sanoisi tämän tapailemalleen miehelle? Jos vastasit, että oudolle, pahalle tai vähintääkin tärähtäneeltä - jep. Ei kenelläkään ihmisellä ole tapana vakuutella tollaisia itsestäänselvyyksiä ellei itse juurikin tee tuota.
Tai miten olis:
"Mä en sit tee nuppineulalla reikiä miesten kortsuihin"
"En muuten tee miehistä tekaistuja rikosilmoituksia, fyi"
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen haluaa SM-seksiä, joten kyllähän se on hyvä kertoa ennakolta, että sitä ei tipu vaikka anelisi.
Niinpä. Hämmästyttävät moni tässä ketjussa vetää automaattisesti yhtäläisyyden lyömisen ja väkivaltaisuuden välille.
Kyllä minäkin olen sanonut noin treffeillä kun nainen kertoi jonkun tutun sekoiluista jolloin kerroin etten ole hakannut ketään paitsi tarhassa. Eli nyt olen joku helvetin enkeli , koska sanoin etten lyö ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pelkäsin että exäni voisi olla väkivaltainen, vaikka ei kajonnut minuun fyysisesti kertaakaan. Käytös oli muuten pelottavaa ja uhkaavaa, hillittömiä raivokohtauksia, kontrollointia, tavaroiden heittelyä ja paiskomista, väkivaltaisia puheita ja fantasioita. En jäänyt odottelemaan eteneekö oikeaksi väkivallaksi vai ei. Jälkeenpän selvisi että väkivaltahistoriaa oli.
Olen pahoillani jos exäsi leimasi sinut noin, mutta suosittelen että jokainen lähtee suhteesta heti kun toisen käytös muuttuu uhkaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu ensin paremmin.
No täällä suurin osa on sitä mieltä että tuo on varoitusmerkki (totta kai nimität sitä tuomitsemiseksi) enkä usko hetkeäkään että kaikki olisivat olleet väkivaltaisessa suhteessa. Kyllä se on terve järki eikä pelko, mikä varoittaa.
Eikä se että olet itse välttynyt väkivaltaisista suhteista, tarkoita että on fiksua olla piittaamatta varoitusmerkeistä. Se tarkoittaa vain että et sattumalta ole törmännyt vaarallisiin ihmisiin. Jos törmäisit, hyväuskoisuus toisi ongelmia.
Se, etten ole ollut väkivaltaisessa suhteessa ei tarkoita, ettenkö ymmärtäisi milloin tapailu kannattaa jättää siihen ensimmäiseen tai toiseen kertaan. Ihan idioottien kanssa en ole edes lähtenyt treffeille.
Eräs tapailu päättyi ensimmäiseen kertaan, mies ehdotti kävelyä ja hän ottaisi koiransa mukaan. Mies huusi toistuvasti sille koiralleen ja koiran piti kulkea täsmällisesti hänen sivullaan. En halunnut tavata uudelleen.
Toinen tapailu päättyi pariin kertaan, koska miehen jonkin ulkorakennuksen seinään oli naulattuna joutsenen jalat. Kysyin asiasta, oli kuulemma lentänyt voimajohtoon. Jo se, että ne linnunjalat oli pitänyt laittaa näytille, oli totaalinen ei.
Tästä voi päätellä, että katson sitä käyttäytymistä tapailun alkuvaiheessa ja oikeat merkit, kuten empatiavaje, ovat minulle niitä, jotka ratkaisevat.
Mies tiesi että monella on ollut hullu exä, sinäkin saatoit lipsauttaa asian huomaamattasi.
Se että kerran mainitsee asiasta on muuten aika kaukana "vakuuttelusta"
Kuulostaa siis enemmän siltä että keksit tarinan miehestä, miksi? Mikä on motiivisi puhua asiasta tällä miesv ihapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Hämmästyttävät moni tässä ketjussa vetää automaattisesti yhtäläisyyden lyömisen ja väkivaltaisuuden välille.
Ne on itse sellaisia että sanovat "en halua lapsia vaan olen pillereillä" kun todellisuudessa reseptiä ei edes haettu apteekista.
Sanoiko joku jo, että tuollaisia vakuuttelee vain väkivaltaiset ihmiset? Vinkkinä, että koskaan ei pidä puhua kokemastaan väkivallasta tai lievemmästä kiusaamisesta uuteen ihmiseen tutustuessa, koska näiden paljastaminen yleensä vetää puoleensa väkivaltaisia tyyppejä - vaikutat helpolta kohteelta.