Yle: Hoitajia ei saa Pohjois-Karjalaan edes 500:n palkankorotuksella
Ei ainuttakaan hakijaa. Edes rahalla ei saa työntekijöitä enää ja silti sadat tuhannet makaa kotona.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis siihen että hoitajien palkat pysyvät ennallaan ja kaikki hoito priorisoidaan niille, joilla on vielä työvuosia jäljellä.
Eli kaiken ikäiset joilla ei ole työvuosia edessään, eivät saisi hoitoa?
Kun minä pääsen valtaan niin Siun Sotkussa ei ole yhtään avointa paikkaa haettavana ja työttömiä on 0.
T:Petteri
👏
Ei se pelkkä palkka riitä. Se ei poista niitä taustalla olevia ongelmia minkä vuoksi alalta on pois lähdetty.
Itse vaihdoin alaa siitä syystä, kun huomasin, että ei voinut enää kertoa ilman häpeää tai pelkäämättä pas*a myrskyä, että on hoitaja.
Se omaisien ja potilaiden ainainen valitus ja haukkuminen ja epäkunnioitus työtä kohtaan, ei kiitos enää!!.
Kohta nämä samaiset henkilöt, itkee kun ei saa enää hoitoa. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni kehiin, ja hakijoita voi tulla jo jonoksi asti?
ja kuntaveron roima korotus - olisitko valmis maksamaan?
'
No milläpä muulla ajattelit ongelmat ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä, että makaa kotona, täytyyhän sitä olla koulutus hakiakseen töitä.
hoitajan koulutus ei kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse, että sinua hoitaa joku vastentahtoinen osaamaton kotona makaaja?
Jos ei vastiikeetonta rahaa jaettaisi näin avokätisesti, ne ei ole kotona makaajia vaan etsisivät koko ajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajamieheni on etsinyt jo pitkään joko rokotuspaikkaa (hänellä kokemus ja luvat kunnossa) tai sitten muita sh-sivutöitä omille pitkille vapailleen ja lomilleen, mutta ei oota myydään. Ihmetyttää tämä ainainen kitinä ja vinkuna, kun töitä ei tarjota, niitä ei haulla löydy, eikä niihin oteta osaavaa pitkään alalla ollutta työntekijää tuuraamaan. Laittakaapa linkki jossa tarjotaan rokottajan pestiä min. 60€ tuntipalkalla. Ette muuten löydä.
Miksi helvatassa siitä pitäisi 60e/h maksaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajamieheni on etsinyt jo pitkään joko rokotuspaikkaa (hänellä kokemus ja luvat kunnossa) tai sitten muita sh-sivutöitä omille pitkille vapailleen ja lomilleen, mutta ei oota myydään. Ihmetyttää tämä ainainen kitinä ja vinkuna, kun töitä ei tarjota, niitä ei haulla löydy, eikä niihin oteta osaavaa pitkään alalla ollutta työntekijää tuuraamaan. Laittakaapa linkki jossa tarjotaan rokottajan pestiä min. 60€ tuntipalkalla. Ette muuten löydä.
Miksi helvatassa siitä pitäisi 60e/h maksaa???
Et ole seurannut uutisointia? Me olemme. Uutisissa asti itketään että ei saada pistäjiä vaikka tarjotaan 60€ tuntipalkka. Mistään ei kuitenkaan löydy näitä hakemuksia joissa tuollainen palkka luvataan, ja itse asiassa ei yhtään rokottajapaikkoja ole edes auki.
Eli suljetaan kehitysvammaiset tai muutoin vakavasti sairaat lapset myös hoidon ulkopuolelle.
Ok, minulle sopii, mutta epäilen rääkymisen alkavan.