noroviruspaniikki
Kävin nopeasti kylässä sukulaisella jolla oli juuri ollut vatsatauti. En juuri kosketellut pintoja enkä syönyt/juonut mitään tai käynyt vessassa. Vältin myös koskemasta kasvoihin käsilläni. Pesin kädet hyvin ja vaihdoin vaatteet sukkia myöden heti kun pääsin kotiin. Iski paniikki, että voikohan se silti tarttua kun silittelin koiria ja pöly lensi ilmassa. :(
Oon hirveän oksennuskammoinen enkä ole oksentanut 15 vuoteen. Nää noroajat on ihan kamalia ja sydän jätti lyönnin väliin kun tää sukulainen sanoi olleensa pari päivää vatsataudissa...
Kommentit (22)
Ap kirjottelee...
Helpottavia kommentteja ja toisaalta kiva kuulla ettei oo yksin tän pelkonsa kanssa. Elämä oksennuspelkoisena on toisinaan kamalaa ja toivoisin että voisin suhtautua asiaan ja näihin tauteihin yhtä tyynesti kun osa täälläkin, että sairastamalla menee ohi.
Lasken aina tunteja mahdollisesta tartunnasta ja se rajoittaa elämää parin päivän ajan kun ei oikein uskalla syödä, liikkua kotoa ja paniikkikohtaus iskee helposti. :(
No minä olen sairaalassa töissä, ja siellä on joka ikinen vuosi puoli osastoa norossa, ja epidemia kestää viikkokausia. Hoidan ripuloivia vanhuksia, pesen ulosteita ja niin edelleen. Enkä ole kertaakaan sairastunut.
Joten jos olet ollut hyvin huolellinen käsihygienian kanssa, niin en oikein usko että olet sieltä mitään saanut.