Vaarallisen runsaat menkat? Pelottaa...
Mulla on jotain häikkää kuukautisissa nyt. Yleensäkin runsaat ja kestää noin viikon, mutta nyt verta tulee poikkeuksellisen paljon ja pelottaa hieman...
Eilen jo huomasin, että vuoto on epätavallisen runsasta. Mutta en vielä huolestunut. Mutta nyt aamulla heräsin klo 5.30 ja 6 tunnin yöunen aikana tuli veri läpi supertamponista ja yösiteestä huolimatta. Alushousut, lakana ja patjakin oli vereentynyt :/
Verta tulee ihan koko ajan ja jonkin aikaa pytyllä istuttuani päätin desilitran mitalla mitata ja lähes 0,25 dl kertyi alle puolessa tunnissa.
En ole raskaana joten keskenmeno ei voi olla. Mutta pelkään nyt oikeasti, että vuodan liikaa ja päivystykseen en näin uudenvuoden aattona todellakaan haluaisi...En tiedä, mitä teen?
Voiko näin runsas vuoto olla oikeasti jo hengelle vaarallista? Ja ei, tämä ei ole todellakaan provo, vaikka joku sitä varmaan keksii kohta ehdottaa
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran tuollainen. Kåytin vauvan vaippaa, tamponia, silti tuli läpi. Oli todella noloa, olin töissä asiakaspalvelussa. Kävin gynegologilla (sain seuraavalle päivälle ajan) ja muistaakseni jonkun hormonihoidon. Auttoi kyllä heti. Tästä on aikaa jo 15 vuotta, mutta muistan hyvin kun vuoto oli ihan kamalaa, ei ollut koskaan aiemmin ollut sellaista. Eli varaile aikaa gynegologille!
Ihan kolmen geen gynekologi...
Terveys | Osa naisista on havainnut koronarokotteen ottamisen jälkeen häiriöitä kuukautiskierrossaan – Asiantuntija selittää, mistä ilmiössä on kyse: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html?share=f9388e908ae4…
Tämä oli ensimmäinen näkemäni artikkeli, jossa asiaa selitetty järkevästi. Minullakin oli valtavat menkat ekan rokotteen jälkeen, selvästi poikkeukselliset.