Onko täällä joku joka on suorittanut yhtä aikaa amis- ja amk-tutkinnon? Mitkä tutkinnot?
Itse aloitan tammikuussa sairaanhoitajan opinnot ammattikorkeassa ja kiitos tämän palstan sain tietää, että samaan aikaan voi suorittaa amiksessa tutkintoa. Googletin asiaa ja siitä löytyi tietoa.
Laitoin hakemuksen erääseen merkonomikoulutukseen joka suoritetaan verkko-opintoina. Mietin vain, että miten sitä sitten aikanaan suorittaa työharjoittelut, mutta eiköhän se jotenkin järjesty. Jos siis mut huolitaan siihen koulutukseen.
Käyn kaiken lisäksi vielä töissä kolmivuorossa ja työaika 70%, että saa nähdä miten käy. Taidan olla hullu kun edes haaveilen tällaisesta.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla aikarajaa ole.
Ei olekaan. Tuli mieleen, että voihan vakipaikan kesälomalla suorittaa harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin alkaa hitsaaja-kampaajaksi(AMK)
Miksi pitää tulla aukomaan päätään täysin asialliseen aloitukseen? Todella lapsellista. Tiedät varsin hyvin, että nuo mainitsemasi koulutukset ovat molemmat amiskoulutuksia.
Ei ole sulta mitenkään pois jos mä haluan kouluttautua.
Opiskeluintoa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin alkaa hitsaaja-kampaajaksi(AMK)
Miksi pitää tulla aukomaan päätään täysin asialliseen aloitukseen? Todella lapsellista. Tiedät varsin hyvin, että nuo mainitsemasi koulutukset ovat molemmat amiskoulutuksia.
Ei ole sulta mitenkään pois jos mä haluan kouluttautua.
Olen joskus lukenut ns. amk-hullun aloituksia ja ollut aika järkyttynyt kuinka vähän tunnetaan Suomen koulutusjärjestelmää sekä siitä, kuinka huonosti ostaan käyttää netin hakupalveluita. Kommentit ovat joskus todella utopistisia.
Ei ilmeisesti löydy kokemuksia keneltäkään tästä asiasta.
Liittyykö osa-aika työsi millään tavalla merkonomin koulutukseen? Saisit tutkinnon osia tehtyä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö osa-aika työsi millään tavalla merkonomin koulutukseen? Saisit tutkinnon osia tehtyä siellä.
Mulla vakipaikka lähihoitajana eli ei liity merkonomin koulutukseen. No on tässä ennenkin tehty pitkiä päiviä eli voin suhata työpaikasta toiseen saman päivän aikana ja tosiaan käyttää kesälomaa harjoitteluun. Harjoittelua on 4-6 viikkoa, että eiköhän se jotenkin järjesty. Jos mut siis huolitaan koulutukseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä.
Miksei ole? Varsinkin korona on opettanut sen, ettei yhden ammatin varaan kannata jäädä. Ja en usko että on mitään ongelmia suorittaa työharjoittelua. Tsemppiä aplle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä.
Miksi ei ole? Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä.
Miksei ole? Varsinkin korona on opettanut sen, ettei yhden ammatin varaan kannata jäädä. Ja en usko että on mitään ongelmia suorittaa työharjoittelua. Tsemppiä aplle!
Kiitos. :) Niin eiköhän tuo harjoittelu ole järjestelykysymys.
Ovatko esim. asumislisän ja opintotuen määrät samat jos opiskelee molemmissa? Kummanko asteen mukaan maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko esim. asumislisän ja opintotuen määrät samat jos opiskelee molemmissa? Kummanko asteen mukaan maksetaan?
Eiköhän makseta sen mukaan mitkä on pääopinnot. Ei kai mitään asumislisää enää ole vaan opiskelijat saa asumistukea?
Mua ei nuo koske koska käyn töissä ja mulla on töissä käyvä puoliso. Sh-opinnoissa joudun ottamaan harjoitteluita varten opintovapaata jolloin saan aikuiskoulutustukea.
Opiskeluintoa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä.
Miksi ei ole? Perustele.
Sairaanhoitajaopinnoissa työn ohella on riittävästi tehtävää. Parempi tehdä yhdet opinnot kunnolla kuin kahdet hutaisemalla. Merkonomin verkko-opinnot voit suorittaa myöhemmin. Ei niitä ole pakko tehdä samaan aikaan. Antaako merkonomin opinnot todellsta lisäarvoa? Sinulla on jo yksi ammattitutkinto, joten sairaanhoitajaopintojen jälkeen voisit ammattitutkinnon sijasta harkita yliopisto-opintoja.
Monimuoto-AMK sakissani (sähkö/automaatiotekniikan insinööri) on yksi heppu, joka opiskeli samaan aikaan aikuisamitsussa sähköarskaksi. Sai nyt joulun alla arskan paperit ja vuoden kuluttua todnäk inssin paperit.
Et hyödy yhtään mitään tuosta merkonomin koulutuksesta. Jos sinulle jää aikaa koulun lisäksi niin tee mieluummin keikkaa koulun ohessa.
Ei järjen häivää. Vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja.
Öö siis miksi haluaisit työn oheen tehdä kaksi tutkintoa?
Tämä vinkkihän on vain työttömille, jotka eivät voi opiskella korkeakoulussa, koska opintotukikuukaudet ovat loppu ja mistään ei tulisi rahaa. Sitä tulee sitten siitä amistutkinnon opintotuesta.
Eihän sulla aikarajaa ole.