Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaan möllöttää

Vierailija
30.12.2021 |

Olen viime kuukausina täysin kyllästynyt mieheeni. Olemme molemmat olleet koko korona-ajan etätöissä kotona, mikä voi vaikuttaa asiaan. Minun mielestä hän möllöttää tietokoneensa ääressä klo 8-16 (joo, se on täysin ok - teen itsekin saman ajan töitä), jonka jälkeen hän siirtyy sohvalle möllöttämään, kunnes on aika mennä nukkumaan ja sitten sama taas toistuu…

Emme siis tee mitään yhdessä, emme puhu mitään, ei mitään yhteistä tai yhteyttä. Jos koitan tästä sanoa, on mies heti puolustuskannalla: ”Eikö omassa kodissa saa olla oma itsensä? Pitääkö tässä alkaa esittämään jotain muuta kuin olen?”

Kuitenkin ennen meillä toki oli paljonkin yhteistä ja teimme kaikenlaista + keskustelimme asioista.

Varmaan kyse on ihan perusväljähtämisestä, mutta miten eteenpäin, jos toinen ei jaksa/halua/pysty muuttumaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te ennen teitte yhdessä? 

Möllötettiin

-ap

Vierailija
22/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi kuin kaljan juonto j rääkin poltto mitä iltaisin harrastan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat pitää osata ottaa esiin varovasti. Siltä kannalta, että mitä sinä voisit tehdä toisin tilanteen muutamiseksi.

Jos mikään ei tuota tulosta, kyse voi olla miehen henkisistä ongelmista, jotka vaativat osaavampaa auttajaa kuin sinä.

Monesti tuo johtuu siitä että suhteessa ei enää ole kipinää, ja mies yrittää sopeutua siihen aivotnarikkaan-möllöttämisellä. Mikään ei tuollaiseen auta, ainoastaan se että erotaan, ja mies löytää uuden ihastuksen, jonka kanssa vuoisen jälkeen sama möllöttämisvaihe toistuu.

Vierailija
24/26 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin kerran kysyä hyvin passiiviselta mieheltäni että aiotko viettää sohvalla seuraavat 20 -30 vuotta mutta en saanut vastausta. Hän on ilmeisesti tyytyväinen sohvalla. Tekee kyllä kotitöitä ja kesällä pihatöitä mutta ei muuta. Ilmeisesti riittää hänelle tai on masentunut.

Vierailija
25/26 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itteään voi vaan muuttaa. Voit muuttaa esimerkiksi suhtautumistasi asiaan

Mitä se suhtautuminen auttaa kun toinen vain möllöttää? Tuossa tilanteessa vain mies voi muuttaa suhtautumistaan ajattelemalla sitä että olisiko itse itsensälaisen ihmisen kanssa parisuhteessa ja ei varmasti olisi. Miehen ei tarvitse muuttaa itseään vaan käyttäytymistään. Toisen kanssa parisuhteessa olemisen pitää antaa jotain, ei ankeuttaa elämää. Tätä moni mies ei tajua ja sitten parutaan kun nainen jätti varoittamatta.

Vierailija
26/26 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä ei kannata muuttaa yhteen. Jos toisen kanssa ei tee mitään, niin parempi sitten on olla erillään.