Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäisen vauvan itkuun ei enää tarvitse " heti" rynnätä?

Vierailija
17.09.2006 |

Eli milloin rupeevat jo pompottelemaan vanhempia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten tainnut hoitaa äitivelvollisuuteni huonosti, kun reagoin heti jopa 16-vuotiaani itkuun =)

Vierailija
2/9 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoana poikkeuksena unikoulun yhteydessä nukahtamisitkua kuuntelin (korkeintaan) muutaman minuutin ennen kuin menin. Muutamassa illassa oppi nukahtamaan yksin ja nykyisin itku on hälytysmerkki jolloin mennään heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on sellanen kiukutusärinä. oikean itkun kyllä tunnistaaa.

Vierailija
4/9 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä ole lapset turhaan itkeneet. Eikä myöskään pompotaneet vanhempiaan sen kummemmin kuin lasten kuuluukin. Tosi julmaa jättää lapsi itkemään, ettei se vaan ala pompotella vanhempiaan. Miltäköhän vuosisadalta tällaiset neuvot ovat? Meillä muuten myös minun itkuuni reagoidaan aina. Miltä tuntuisi itkeä pahaa mieltä ja hätää, kun kukaan ei tulisi lohduttamaan?

Vierailija
5/9 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarttisi reagoida heti 2,5 kk:n ikäisen itkuun heti. Itse olen eri mieltä, mutta halusinpa vaan tsekata, mitä mieltä AV-mammat ovat.

Taitaa täti olla vähän vanhanaikainen.

T: AP

Vierailija
6/9 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vauva oletettavasti kylläinen ja kuiva, niin syön loppuun tai olen suihkussa loppuun jos nyt sattuu keskenkaiken itkemään ennenkuin menen nostamaan syliin.

Vähän isommasta ja liikkuvasta erotti äänestä sattuiko jotain -välitön reaktio- vai kiukuttaako muuten vaan -en hypi heti nostamaan syliin-

Vierailija
7/9 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun vauvat on kaikki unissaan ulisseet vähän itkua muistuttavalla tavalla, esikoisen kohdalla otin heti moisesta syliin ja heräshän toinen sitten... Toisen kohdalla tajusin antaa olla, uikutus oli pian ohi, jotain univaihetta, ei varsinaista itkua. Enkä muutenkaan heti ensimmäisestä vinkaisusta enää liikahtanut, en varsinaisesti huudattanut lasta, mutta esim. jos opetteli liikkumaan ja hitusen hermot palaneena lapsi teki sitä " komennus" ärinää, en mennyt heti auttamaan tms. Toisen piti oppia itse.

Vierailija
8/9 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on mentävä 5v itkuunkin heti.

Vierailija
9/9 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, sen kyllä kuulee kun huuto on sitä että pitää nyt mennä HETI.

Mekin ollaan aina odotettu jos huuto on semmosen laatusta että saattaa äheltää unissaan tai herää niin ettei ole herännyt kesken unen johonkin tarpeeseen -siis herää rauhassa ja alkaa öliseen, silloin voi lapsen antaa herätä rauhassa ja katsella huonetta. Joskus huutelu lakkaa ja lapsi leikkii hetken leluillaan tms.

Samaten on kiinnitetty huomio siihen kuinka huoneeseen mennään sisään: rauhallinen jutustelu ja liikkuminen on parempi kuin rynnätä huoneeseen, vetää verhot auki ja napata lapsi syliin.. ;)