Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt pelkällä puurolla viimeiset kaksi kuukautta

Vierailija
17.04.2015 |

Sairastan fyysistä sairautta enkä oikeasti jaksa mitään sen jälkeen kun olen hoitanut muut askareet. Keho ei jaksa. Olen viimeiset kaksi kuukautta syönyt pelkkää neljänviljan puuroa, voisilmällä. Se on helppo tehdä.
Eikun hei, olenhan juonut coca-colaa.

Kämpästä en ole poistunut kuin kauppaan. Sukulaisia tai kavereita ei ole juurikaan, kun en jaksa tavata ketään. Surullista on, että olen vasta 22v.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no semmosta se elämä on välillä. Tsemii.

Vierailija
2/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, jos et jaksa, koska ravinnonsaantisi on noin heikkoa. Tuolla ruokavaliolla kärsit varmaan pian erilaisista puutostiloista. Missä esim. vitamiinit, proteiinit, rasvat? Ja kokis juomana on surkea valinta. Voisit varmasti paremmin, jos söisit terveellisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se jo ala tökkimään?

Vierailija
4/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: En jaksa tehdä ruokaa. En jaksa käyttää aikaa kaupassa siihen, että hakisin erilaisia elintarvikkeita, kun liikkuminen on tuskaista. Haluan nopeasti pois tilanteesta ja takaisin kotiin lepäämään. Sitten tietää, ettei viikkoon tarvitse lähteä.
Ei edes töki. Tai sitten en vain välitä, koska syön ruokaa ensisijaisesti henkeni pitimiksi. Tosin en tiedä onko sillä juuri väliä että mitä naamaani laitan, kun tästä tilasta ei tule kuntoutumaan. En tule enää menemään töihin tai liikkumaan kotini ulkopuolella muualle kuin kauppaan tai pakollisille asioille (lääkärit ym.) Jos elämä on tällaista 60 seuraavaa vuotta, en jaksa.

Vierailija
5/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 on ap.

Vierailija
6/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sentään fyysinen sairaus, mikä näkyy ulospäin(?). Minulla on psyykkisiä, mm. skitsofrenia, masennus ja ocd, mutta milläpä todistat ne? Skitsofrenia ja masennus on diagnisoitu, ocd ei.

Ei ole tarkoitus tehdä tästä "kuka on sairain"-peliä, mutta ymmärrän miten vaikeeta sinulla on voinut olla. Itsekkin olen mennyt monta viikkoa niillä valmiilla puuropuseilla, mitä niissä menee 1-2min tehdä ja voita tai hilloa päälle. Eilen piti tehdä, asetin itselleni tavoitteen, pyttipannua. Perunat olisi pitänyt pestä, kuoria ja paloitella ja heittää sekaan lihapullat, mutta ei. Liikaa. Lopulta vain itkin keittiön lattialla ja heitin perunat roskiin, koska olin varma, että joku on käynyt myrkyttämässä ne sillävälin, kun olin muualla.

t. 17v

Vierailija
7/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 13:33"]3: En jaksa tehdä ruokaa. En jaksa käyttää aikaa kaupassa siihen, että hakisin erilaisia elintarvikkeita, kun liikkuminen on tuskaista. Haluan nopeasti pois tilanteesta ja takaisin kotiin lepäämään. Sitten tietää, ettei viikkoon tarvitse lähteä.
Ei edes töki. Tai sitten en vain välitä, koska syön ruokaa ensisijaisesti henkeni pitimiksi. Tosin en tiedä onko sillä juuri väliä että mitä naamaani laitan, kun tästä tilasta ei tule kuntoutumaan. En tule enää menemään töihin tai liikkumaan kotini ulkopuolella muualle kuin kauppaan tai pakollisille asioille (lääkärit ym.) Jos elämä on tällaista 60 seuraavaa vuotta, en jaksa.
[/quote]
Jos et jaksa laittaa ruokaa, niin osta edes eineksiä ja syö niitä. Pelkkä puuro ei riitä ravinnoksi. Uskon, että syömällä enemmän ja paremmin et edes olisi noin väsynyt, vaikka sinulla fyysinen seiraus onkin. Tuskinpa sairaus ainakaan helpottuu tuolla ruokavaliolla, paremminkin päinvastoin, kun et anna kehollesi energiaa taisteluun.

Vierailija
8/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, ap, et pysty käymään kaupassa, koska fyysinen sairaus vie voimat. Minä en pysty käymään kaupassa, koska psyykkiset sairaudet estää sen.

Mun harhat ovat välillä sellaisia, että harha ottaa ihmisen hahmon ja lähtee juoksemaan veitsi kädessä "mä tapan sut"-ilme kasvoillaan minua kohti. Tämä voi tapahtua missä tahansa, myös kaupassa. Etenkin paikoissa missä on paljon ihmisiä harhat ovat vahvoina. Kerran oon kaupassa saanut harhan takia paniikkikohtauksen, pudonnut polvilleni lattialle ja kiljunut ja itkenyt niin pitkään, että vartija poisti minut kaupasta. Ymmärrettävästi ton jälkeen ei tee mieli käydä kaupassa usein.

Jotn jos näette jonkun mun ikäisen tytön hamstraavan kaupassa niitä puuropussi-laatikoita ja limsa, niin se saattaa olla minä ^^

Mut ap onko sun elämässä mitään, mikä toisi edes vähän iloa päivään? Musiikki? Minä kuuntelen pahan päivän jälkeen klassista musiikkia sekoitettuna metalliin, se rauhoittaa.

t. 17v

Vierailija
9/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista ! Koita jaksaa !

Vierailija
10/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt lähes pelkällä ruisleivällä viimiset noin 15 vuotta. Ei vaan ole ruokahalua syödä muutakaan.

(mutta oikeesti, hae apua ajoissa ettei sinusta tule samanlainen kuin minä, joka on vuosikymmenen istunut sisällä elämättä ollenkaan)

Vierailija
11/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitää saada enemmän vitamiineja. Osta edes jotain hedelmiä ja keitä vaikka kananmunia. Mehua edes, jos ei muuta.

Vierailija
12/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kerran viikon ajan puuroa, koska minua yökötti kaikki ruuat. En tiedä mikä oli mutta sitten alkoi taas maistua. Voisitko miettiä jonkun pikkukaupan jonne soitat listan ja ehkä he tuovat kotiin, tai ainakin kokoavat valmiksi että voit vain noutaa.  Kun on raha valmiina, se sujuu.

Vierailija
13/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kunnan ateriapalvelusta lämmin ateria kerran päivässä. Jotenkin kyllä tuntuu, että sinulla on muutakin kuin fyysinen sairaus. Taidat olla aika masentunut. Haepa siihenkin apua.

Vierailija
14/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, missä asut, jos haluat,voin tulla luoksesi kokkamaan lihapataa, josta riittää viikoksi ja helppo lämmittää. Kylkeen voit keittää riisiä, jossa menee yhtä kauan kuin puurossa. Löytyykö säilytysastioita (tupperware)?

Vierailija
15/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakastemarjoja ja siemeniä puuron sekaan laitettavaksi. Voimia!

Vierailija
16/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin saanti on tärkeää. Huomasin myös itse fyysisen sairauden väsyttämänä että pelkällä leivällä/ puurolla jaksaa vielä vähemmän. Helpoiten saat proteiinia ostamalla maustamatonta rahkaa ja vaikka pakastemarjoja joukkoon. Näitä 1-3 annosta päivässä niin vähän tasottuu tuo hiilari/proteiinimäärät. Ei mitään herkkua , mutta nälkä lähtee ja pysyy kauemmin poissa kun pelkällä puurolla. Kaupassa myydään myös kohtuuhyviä eineksiä , esim kokkikartanon kiusauksissa ei ole mitään ylimääräistä. Muista että ruokailun ei tarvitse olla nautinto, se on kehontankkausta.

Vierailija
17/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ei niinkään ole kyse henkisestä väsymyksestä vaan siitä että olen kyvytön esim. liikkumaan kotini ulkopuolella, sisätiloissa nyt jotenkin menee. Kauppareissut kestävät tolkuttoman kauan ja olen sen jälkeen loputtoman väsynyt, menee monta tuntia ennen kuin jaksan taas nousta.

Pitää selvittää ateriapalvelua. 15, asun pääkaupunkiseudulla. 9, koeta jaksaa.

-Ap

Vierailija
18/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä sairaus sinulla on?

Vierailija
19/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:27"]

Omalla kohdallani ei niinkään ole kyse henkisestä väsymyksestä vaan siitä että olen kyvytön esim. liikkumaan kotini ulkopuolella, sisätiloissa nyt jotenkin menee. Kauppareissut kestävät tolkuttoman kauan ja olen sen jälkeen loputtoman väsynyt, menee monta tuntia ennen kuin jaksan taas nousta.

Pitää selvittää ateriapalvelua. 15, asun pääkaupunkiseudulla. 9, koeta jaksaa.

-Ap

[/quote]

Tarjous ruoanlaitosta voimassa, jos haluat

15

Vierailija
20/42 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki alueesi ateriapalveluita tai kauppojen kauppakassi -palveluita, jossa voit valita tuotteet netistä ja ne tuodaan kotiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän