Olen elänyt pelkällä puurolla viimeiset kaksi kuukautta
Sairastan fyysistä sairautta enkä oikeasti jaksa mitään sen jälkeen kun olen hoitanut muut askareet. Keho ei jaksa. Olen viimeiset kaksi kuukautta syönyt pelkkää neljänviljan puuroa, voisilmällä. Se on helppo tehdä.
Eikun hei, olenhan juonut coca-colaa.
Kämpästä en ole poistunut kuin kauppaan. Sukulaisia tai kavereita ei ole juurikaan, kun en jaksa tavata ketään. Surullista on, että olen vasta 22v.
Kommentit (42)
Voitko saada kodinhoitajan / avustajan palveluita kaupungilta? Soittelepa sosiaalitoimistoon. Neuvokaa muut jotka tiedätte asiasta!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:27"]
Omalla kohdallani ei niinkään ole kyse henkisestä väsymyksestä vaan siitä että olen kyvytön esim. liikkumaan kotini ulkopuolella, sisätiloissa nyt jotenkin menee. Kauppareissut kestävät tolkuttoman kauan ja olen sen jälkeen loputtoman väsynyt, menee monta tuntia ennen kuin jaksan taas nousta.
Pitää selvittää ateriapalvelua. 15, asun pääkaupunkiseudulla. 9, koeta jaksaa.
-Ap
[/quote]
Tarjous ruoanlaitosta voimassa, jos haluat
15
[/quote]
Mäkin voisin auttaa. Mulla on aikaa.
Pystyn jotain kokkaamaan.
Ota edes pari ruokalusikallista laadukasta öljyä, reilusti d-vitamiinia ja monivitamiinitabletti päivittäin lisäksi. Niin ja pari raakaa munaa, jos maha ei vedä keitettyjä. Olen samassa jamassa. Cola pois. Luut menee siitä rikki ja tuo lisää kärsimystä.
Olen itse samassa jamassa. Neurologinen sairaus vaivana. Muista juominen, itse en aina juo tarpeeksi. Aina kun menen lääkäriin, joudun sairaalaan tiputukseen, nyt olen yli viisi viikkoa kärvistellyt, että menisi paha vaihe taas ohitse.
tsemppiä! Ei tämä kivaa ole.
Jos asut espoossa voin tulla auttamaan. Olen 22v, itsellänikin perussairaus joka on nyt oireeton. Tee vaikka anonyymi sähköposti jossa voidaan puhua lisää.
Kaikilla ei riitä rahat tilata kotiin ruokaa. Minäkin syön puuroja ja juon kahvia. Lisäksi otan monivitamiinitablettia.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinin saanti on tärkeää. Huomasin myös itse fyysisen sairauden väsyttämänä että pelkällä leivällä/ puurolla jaksaa vielä vähemmän. Helpoiten saat proteiinia ostamalla maustamatonta rahkaa ja vaikka pakastemarjoja joukkoon. Näitä 1-3 annosta päivässä niin vähän tasottuu tuo hiilari/proteiinimäärät. Ei mitään herkkua , mutta nälkä lähtee ja pysyy kauemmin poissa kun pelkällä puurolla. Kaupassa myydään myös kohtuuhyviä eineksiä , esim kokkikartanon kiusauksissa ei ole mitään ylimääräistä. Muista että ruokailun ei tarvitse olla nautinto, se on kehontankkausta.
Hyvää tekstiä! Suosittelisin edulliseksi ja hyväksi proteiininlähteeksi myös raejuustoa, jota voi annostella reilusti vaikka sen puuron kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, ap, et pysty käymään kaupassa, koska fyysinen sairaus vie voimat. Minä en pysty käymään kaupassa, koska psyykkiset sairaudet estää sen.
Mun harhat ovat välillä sellaisia, että harha ottaa ihmisen hahmon ja lähtee juoksemaan veitsi kädessä "mä tapan sut"-ilme kasvoillaan minua kohti. Tämä voi tapahtua missä tahansa, myös kaupassa. Etenkin paikoissa missä on paljon ihmisiä harhat ovat vahvoina. Kerran oon kaupassa saanut harhan takia paniikkikohtauksen, pudonnut polvilleni lattialle ja kiljunut ja itkenyt niin pitkään, että vartija poisti minut kaupasta. Ymmärrettävästi ton jälkeen ei tee mieli käydä kaupassa usein.
Jotn jos näette jonkun mun ikäisen tytön hamstraavan kaupassa niitä puuropussi-laatikoita ja limsa, niin se saattaa olla minä ^^
Mut ap onko sun elämässä mitään, mikä toisi edes vähän iloa päivään? Musiikki? Minä kuuntelen pahan päivän jälkeen klassista musiikkia sekoitettuna metalliin, se rauhoittaa.
t. 17v
Ei hyvänen aika! Skitsofrenian harhoihin on olemassa nykyään hyvät lääkkeet! Joskus tosin oikean ja toimivan lääkityksen löytämiseen menee aikaa, mutta harhat kyllä pysyy poissa. Toki lääkkeet tuo joitakin valitettavia sivuvaikutuksia, mutta luulisi harhoissa elämisen olevan silti raskaampaa? Etkö syö lääkkeitäsi?
Osta valmisaterioita kotiin. Niiden lämmittäminen mikrossa on helpompaa kuin kaurapuuron valmistaminen.
Osta kananmunia. Niistä saa proteiinia ja vitamiineja runsaasti, ja keittäminen on helppoa.
Priorisoi askareet eri tavalla. Esim. ruoan valmistaminen on tärkeämpää kuin säännöllinen tiskaaminen.
Osta kertakäyttöastioita pahimpien päivien varalle.
Hae apua terveydenhuollosta. On kaikenlaisia ateriapalveluita sairaille.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Miksi et tilaa ruokaa kaupasta kotiin jos kerran asut pk seudulla? Ei sinne kauppaan ole mikään pakko mennä kun kerran on kotiinkuljetus.
Liepponenzx kirjoitti:
Kaikilla ei riitä rahat tilata kotiin ruokaa. Minäkin syön puuroja ja juon kahvia. Lisäksi otan monivitamiinitablettia.
No jos ei ole varaa maksaa 10 kuussa kun kaikki tuodaan kotiin niin ei ole varaa sitten syödäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tilaa ruokaa kaupasta kotiin jos kerran asut pk seudulla? Ei sinne kauppaan ole mikään pakko mennä kun kerran on kotiinkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Liepponenzx kirjoitti:
No jos ei ole varaa maksaa 10 kuussa kun kaikki tuodaan kotiin niin ei ole varaa sitten syödäkään mitään.
Ap:n tapauksessa kotiinkuljetus pääkaupunkiseudulla ei todellakaan maksa mitään kymmentä euroa. Älä satuile, vaan ota selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Koko maassa on esim K ja S ketjujen kotiinkuljetus.
Kananmunilla ja leivällä on eletty ennenkin ja ota sieltä kaupasta myös C ja D vitamiini, jos et jaksa esim pakastevihanneksia lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liepponenzx kirjoitti:
Ap:n tapauksessa kotiinkuljetus pääkaupunkiseudulla ei todellakaan maksa mitään kymmentä euroa. Älä satuile, vaan ota selvää asioista.
Mistä minä tiedän. Asun eteläsuomessa ja maaseudulla ja meilläkin tulee kotiin alle kympillä vaikka 1000kg ruokaa. Miksi se teillä siellä pienillä etäisyyksillä olisi sitten kalliimpaa?
Näköjään on prisman kotiinkuljetus ollut s-etukortilla 9.90e pääkaupunkiseudulla ainakin pari vuotta sitten. Tuskin se hinta siitä on paljon noussut.
Mä hamstraan, kun löydän jotain hyvää ja:
1) tiedän, että jaksan syödä sitä paljon. Esim. herneitä ostin satasella (kolmessa viikossa olen syönyt niitä yli 4 kg, niillä jaksaa eikä tarvii olla koko ajan miettimässä mitä söisi, lisäksi rahan säästöä) ja tänään ostin leipää, juustoa ja voita 31 eurolla - vaikka asun yksin, en ole kilpaurheilija enkä suurikokoinen. Tomaatteja syön kesäisin monta kiloa viikossa. Perusasiat pitää olla jopa viikoksi, muuta ostan mielitekojen mukaan.
2) pelkään, että seuraava erää ei ole enää yhtä hyvää! Joskus liioittelen, esim. viime viikolla ostin paprikoita 20 eurolla... Mutta ne on jo syöty, ja lisääkin ostettu tällä viikolla. Joskus saa sitten pelätä, että menee huonoksi. Haalimisen tarve helpottaa vasta kun näen, että joissakin tuotteissa laatu vain paranee kesän myötä.
3) säästän aikaa/bensaa - ennen kävin kaupassa jopa monta kertaa joka päivä. Mielelläni käyn edelleen, mutta näin kesäaikaan mieluummin ulkoilen miettimättä, miten hoidan kylmäkuljetuksen tai kannan ostokset. Olen löytänyt mieleiseni ruokavalion, joten tiedän, mitä jaksan syödä vielä päivienkin päästä.
Ap, vaikka söisit vain puuroa, suosittelen siihenkin vaihtelua, esim. mansikkaviipaleita tai mustikoita sokerilla (kun sesonki). Siitä saattaa lähteä into rakentamaan monipuolisempia makuelämyksiä, kun perustaa kokeilut jatkamalla tuttua ja helppoa!
Usko tai älä, mutta minä söin yhteen aikaan aamupuuroni aina Roquefortilla. Ostin aina sellaisen puolikkaan juuston (taisi painaa yli kilon) vain puuroa varten. Mieti, millä sinä jatkaisit puuroasi tehdäksesi siitä entistä paremman. Pieni mutta ratkaiseva vaihtelu ei välttämättä paljon maksa, esimerkiksi kanelisokeri tai vadelmahillo. Ruoka kuitenkin on niitä elämän perusiloja!
Ellei ateria tuota suurta nautintoa (enkä tarkoita vain "meneehän tämä ja nälkä lähtee") on aika miettiä eded sen tuunaamista.
Ja turha miettiä, mitä teet joskus vuonna 2062. Nauti puurostasi nyt maksimaalisesti.
http://www.alepa.fi/kauppakassi-tiedot