Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burnout vai hulluus?

Vierailija
17.04.2015 |

Olen ollut jo viikkoja burnoutin vuoksi poissa töistä. Sydän hakkaa, en nuku. Pieninkin työtehtävän ajattelu vain pahentaa oireita. Olen pikkulasten äiti, ja kotonakaan en saa levätä. Muistini on mennyt, keskittymisen vaikeuksia, en saa mitää aikaiseksi.

voiko tällaisesta toipua. Mikä lääkitys toimisi? Alan epäillä, että jään ylikierroksille loppuelämäkseni.

työni on vaativaa asiantuntijatehtäviä rahoituksessa, olen 36 v. 

Pelottaa todella, haluan varoittaa muita, että pysähtyvää ajoissa, loppuunpalamisesta toipuminen kun näyttää vaikeammalta kuin koskaan uskoin. 

Toisaalta oireena sopivat myös adhd ja epävakaan persoonallisuuden oireisiin, samoin myös muistisairauksiin. Apua! Mitkä tahansa teillä toimineet vinkit olisivat tarpeen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei lääkitystä missään tapauksessa!

2. Nyt lomaa ja hoitoapua kotiin. Rentoutumista. Ei mitään suorittamislomaa, vaan ihan olemista ilman mitään. Osta siivous- ja lastenhoitoapua. Kaikesta ei tarvitse selviytyä yksin.

3. Käy vielä yleislääkärissä tutkimuksissa ja otattamassa verikokeita, ettei löydy mitään fyysistä vaivaa, joka selittäisi asiat.

Vierailija
2/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli burnout ja ties mitä pään sisäisiä vaivoja kun olin lapsi. Jokseenkin pelottavaa lapsille kun huomaa että aikuisella alkaa ns. isopyörä heittää. Sai aina varoa sanojaan ettei se saa mitään kohtausta, ja jos flippasi niin piti tietää juuri oikeat vuorosanat, että sen sai hillittyä. Tämä siis kun olin ala-asteella.

Mielenvikaiset älkää pliis lisääntykö, ennen kuin saatte pollanne kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pitkään jatkuneen työstressin seurauksena ahdistuneisuushäiriön ja paniikkikohtauksia. Täysin en ole toipunut koskaan.

Vierailija
4/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä burn out. Ei vakavampaa. Paha olla tiedän kokemuksesta. Mars psykiatrille ja lepoa. Kaikki järjestyy kyllä. Tsemppiä.
M36

Vierailija
5/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa sopivassa määrin. Keyttä, ei liian rankkaa.

Vierailija
6/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kahvia niin kokeile sen jättämistä kun vaikuttaa tosiaan että oot ylikierroksilla. Liikunta saattais myös auttaa jos sitä jaksaisi harrastaa.

Vierailija
7/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka liikunta kyllä rentouttaa mun mielestäni paremmin kuin kevyt.

Vierailija
8/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi joogaa ja mindfulnessia.

Vierailija
9/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, ap. Itsellänikin on unettomuutta, ahdistusta ja pelkotiloja. Alan olla loppu. Toivottavasti saat apua.

Vierailija
10/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2, kiitos. Onko sinulla omasta mielestäsi burnout vai mielenterveysongelmia alkamassa?  Kun en itse ainakaan näitä oikein erota, ja oireisto sopii niin moneen.

Vierailija
11/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Mielenterveysongelmia minulla on ainakin. Jotain stressiä myös elämäntilanteesta ym., kun en tiedä mitä tulee tapahtumaan. Masennukseni pahenee aina, kun elämässäni tapahtuu muutoksia. Viime aikoina on ollut myös outoa unettomuutta, säpsähtelyä ja varuillaanoloa, joka tuntuu jotenkin erilaiselta kuin ennen. Tsemppiä sinulle. 

2

Vierailija
12/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars psykiatrille. Sieltä ensin lääkitys kuntoon, jotta unta. Sitten pitkä lepoa, lepoa.. arkea minimivaatimuksilla (eikö ne lapset ole päiväkodissa päivisin, jos kerran työelämässä olet?)

Vierailija
13/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää saada levättyä. Keksi miten sen saat järjestettyä. Pääset kyllä tuosta yli, on hyvä että olet saanut ongelman myönnettyä. Voitko pyytää kotipalvelua tai muuta apua lasten kanssa? Suosittelen nukkumiseen melatoniinia.

Vierailija
14/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että on mieli järkkymässä. burnoutin aiheuttamia tiloja.

se on vaan opittava lepäämään.

tsemppiä!

Vierailija
15/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Mieheni ei oikein osaa tukea, kun hänellä ei ole tällaisesta kokemusta. Minua pelottaa, että burnout on laukaissut jonkun pahemman mielenterveysongelman.

nro 2: mullakin on just tuota säpsähtelyä ja pelkotiloja. Esim. jos joltain tippuu lasi ja tulee sirpaleiden ääniä, sydämeni laukkaa ihan hulluna. Unet on myös aika kamalia. 

Melatoniiniinilla olen nukkunut viime kuukaudet. Mutta tosi huonosti. Jatkuva päänsärky. Tää on kyllä ihan pahinta mitä olen kokenut, kuin sisäinen vankila.

Vierailija
16/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:46"]

Kiitos kaikille. Mieheni ei oikein osaa tukea, kun hänellä ei ole tällaisesta kokemusta. Minua pelottaa, että burnout on laukaissut jonkun pahemman mielenterveysongelman.

nro 2: mullakin on just tuota säpsähtelyä ja pelkotiloja. Esim. jos joltain tippuu lasi ja tulee sirpaleiden ääniä, sydämeni laukkaa ihan hulluna. Unet on myös aika kamalia. 

Melatoniiniinilla olen nukkunut viime kuukaudet. Mutta tosi huonosti. Jatkuva päänsärky. Tää on kyllä ihan pahinta mitä olen kokenut, kuin sisäinen vankila.

[/quote]

Melatoniini ei auta mitään. Mene lääkäriin, tuo kuulostaa paniikkihäiriöltä. Mutta siitä voi parantua. Suosittelen rauhoittavaa musiikkia, joogaa, meditaatiota, ja kävelyä luonnossa. Mieti myös sitä, mikä sinua työssä eniten ahdistaa, ja kannattaisiko vaihtaa alaa. Mikään työ ei ole sen arvoista, että mielentervys menee. 

t. kokemusta on

Vierailija
17/17 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä ja pyydä myös tutkimaan kilpirauhasarvot. Mulla oli aikanaan pariinkin otteesen burnoutin oireita,joka nyt taaksepäin katsottuna olivat kilpirauhasen toiminnan vaihtelua. 

On sinulla sitten mitä onkaan, mutta pidä itsestäsi huolta ja anna toipumiselle aikaa. Yritä löytää asioita jotka rentouttavat ja tuovat hyvää mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi