Poika sanoi eskarissaxolevan tytön kertoneen vauvojen tulevan
Miesten pippelistä. Aikaisin ne aloittaa, huoh!!!! O_o
Kommentit (31)
Tottahan tuo puoliksi on. Kyllä minun eskarilainen tietää pääpiirteittäin, miten vauvoja tulee ja samalla kerroin kuukautisista (tyttö kyseessä)
Mä muistan tarhasta yhden villin tytön, joka aina kun mentiin pihalle, houkutteli muita pusikkoon ja samassa hetkessä vetäisi housut nilkkoihin ja näytteli pimppiä. Lahjakas siis jo nuorena. Mitähän hänelle nykyään kuuluu?
t. m-50
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:26"]
Eikö lapsesi muka tiennyt sitä?
[/quote]
Pitäiskö jonkun jo kertoa sinulle, että vauvat eivät tule pippelistä?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:24"]No oikaisitko?
[/quote]
Kerroin sen olevan totta. Puolet tulee isältä ja puolet äidiltä. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:24"]No oikaisitko? [/quote] Kerroin sen olevan totta. Puolet tulee isältä ja puolet äidiltä. Ap
[/quote]
Ai jaa, yleisen käsityksen mukaan siittiö tai munasolu ei ole vauva. Vauva muodostuu vasta kohdussa.
Oh my god. Mieheni heitti juuri kortsullisen vauvoja roskikseen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:24"]No oikaisitko? [/quote] Kerroin sen olevan totta. Puolet tulee isältä ja puolet äidiltä. Ap
[/quote]
Ai jaa, yleisen käsityksen mukaan siittiö tai munasolu ei ole vauva. Vauva muodostuu vasta kohdussa.
[/quote]
Niinpä. Puolet tulee isältä ja puolet tulee äidiltä ja sitten niistä yhdessä kasvaa äidin masussa vauva. Lapsikin ymmärsi, että se on alussa siemen ja niin pieni, ettei sitä näe kuin mikroskoopilla.
Ihmettelin vain sitä, että aikaisin ne lapset rupeaakin tuollaisia miettimään. No jossain vaiheessahan se eteen tietenkin tulee, mutta en olis uskonut että jo näin aikaisessa vaiheessa. Ap
Niistä siittiöistä ei ehkä kannata puhua siemeninä. Hirvittävän monella vitosluokkalaisella on harhakäsitys että siittiö on jonkinlainen kokonainen siemen josta muodostuu "sopivalla kasvualustalla" (eli kohdussa) vauva. Munasolusta ei tiedetä mitään. Ja sitten ihmisen biologiaa käsitellessä ollaan ymmällään.
Jopa aikuinen saattaa sanoa että vuosia ennen syntymäänsä hän oli siittiönä isänsä pusseissa. No ei todellakaan ollut. Siittiöt ei edes ole pitkäikäisiä toisin kuin munasolut, jotka on naisihmisellä jo syntymästä asti. Enemmän paikkaansa siis pitäisi jos sanoisi olleensa soluna äidin munasarjoissa.
Ikätason mukaan kerrotaan, ihan turhaa selitellä noin monimutkaisesti kuin yllä, vitosluokkalaille jo toisin...
Asiaan vähän liittyen, onko outoa että 6-vuotias tyttäreni, jolla on kaksi pikkusiskoa (toinen vauva), ei ole koskaan kysellyt miten ne vauvat päätyvät äidin mahaan? Mä olen jo valmiiksi pohtinut miten asian kertoisin, mutta ei ole kysellyt.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:28"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Puolet tulee isältä ja puolet tulee äidiltä ja sitten niistä yhdessä kasvaa äidin masussa vauva. Lapsikin ymmärsi, että se on alussa siemen ja niin pieni, ettei sitä näe kuin mikroskoopilla.
Ihmettelin vain sitä, että aikaisin ne lapset rupeaakin tuollaisia miettimään. No jossain vaiheessahan se eteen tietenkin tulee, mutta en olis uskonut että jo näin aikaisessa vaiheessa. Ap
[/quote]
Miten niin aikaisessa? Meidän 3-vuotiaskin jo tietää ton.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:30"]
[/quote]
[/quote]
No se on se pitempi tarina. Pienelle lapselle riittää tieto siitä, että isi antaa äidille siemenen ja siitä sitten tulee vauva.
Sitten vähän myöhemmin kerrotaan koko prosessi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:12"]
Asiaan vähän liittyen, onko outoa että 6-vuotias tyttäreni, jolla on kaksi pikkusiskoa (toinen vauva), ei ole koskaan kysellyt miten ne vauvat päätyvät äidin mahaan? Mä olen jo valmiiksi pohtinut miten asian kertoisin, mutta ei ole kysellyt.
[/quote]
No ota nyt jo vihdoin asia esille itse. Kyllä 6-vuotiaan pitää jo tietää.
No koska jotkut lapset sitä ymmärtävät kysellä jos on tulossa pikkusisaruksia tai jollekin tutulle vauva. Me jouduttiin eskari -ikäiselle kertoa kun olin raskaana.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:30"]
[/quote]
[/quote]
No se on se pitempi tarina. Pienelle lapselle riittää tieto siitä, että isi antaa äidille siemenen ja siitä sitten tulee vauva.
Sitten vähän myöhemmin kerrotaan koko prosessi.
[/quote]
Argh, kun se ei ole mikän siemen, korkeintaan siemenen puolikas joka tarvii äidiltä toisen puolikkaan. Lapselle on ihan hyvä alusta asti kertoa että hänessä on puolet isää ja puolet äitiä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:12"]Asiaan vähän liittyen, onko outoa että 6-vuotias tyttäreni, jolla on kaksi pikkusiskoa (toinen vauva), ei ole koskaan kysellyt miten ne vauvat päätyvät äidin mahaan? Mä olen jo valmiiksi pohtinut miten asian kertoisin, mutta ei ole kysellyt.
[/quote]
Jos se tietää jo? On kuullut kavereiltansa tai joltain muulta jonkun selityksen, joka on enemmän tai vähemmän yhtä totuuden kanssa..
kyllä ykköset puhuu nyt sekstaamisesta ja seksistä koko ajan mut eivät taida oikeasti tietää mistä puhuvat. kyllä tietävät jo että mies laittaa pippelinsä äidin pimppaan kun vauvoja tehdään..muu seksuaalisuus herää lapsilla jo tosi varhain..
Tokaluokkalaisilla on lisääntyminen ympäristöopin opsissa.Opetinpa toppuja ja yks sitten kysy että mikä se kumi on?Pakkohan siinä oli selittää.Toinen totesi että koko touhu kuulostaa niin ällöötä että ei halua isona lapsia.
No oikaisitko?