Apua äkkiä facebook-asetuksissa, jooko?
Minulla on yksi ihminen, joka on muutamien kavereideni kaveri. (tosi pienenä pidän piirini). No, tämä ihminen, jonka en halua tietävän elämästämi mitään, kommentoi kerran samaan viestiketjuun. Kävin hänen sivullaan, koska mielestäni sitä kautta tehdään se poisto, että "en halua hänen näkevän minusta mitään".
Ja eilen minulle tuli ilmoitus: tunnetko henkilön L-E V. Eli nyt auttakaa äkkiä, miten minä nyt saan poistettua tämän henkilön... ymmärrätte mitä tarkoitan. En ole ennen tätä tehnyt, ja oikeasti en osaa.
Auttakaa... vaikka kello on jo näin paljon... <3
Kommentit (37)
Mikä siinä on nyt niin kauheaa, jos satutte kommentoimaan samaan ketjuun ja hän näkee kommenttisi? Vai huuteletko jotain todella arkaluontoista kavereidesi seinillä? Ota huomioon, että kaikki, mitä kirjoitat kaverisi seinälle tai päivityksiin, näkyy paitsi kaverillesi myös kaverisi kavereille.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:07"]
EI tarvitse mennä hänen sivuilleen. Menet asetuksiin (yläpalkin oikeanpuolimmaisin nuoli) ja asetuksista valitset "estäminen".
[/quote]
Yritän nyt, kiitos, älä lähde "linjoilta"....
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:10"]
Ok, kiitos avusta. Olen nyt vaan niin nolona, kun kävin tämän ihmisen sivulla, ja etsin sellaista "estoa". Voi itku. Olisiko minun nyt tässä tapauksessa poistaa ne yhteiset kaverit, joiden kaveri tämä ihminen on?
[/quote]
Jos on noin hirveä fobia yhtä ihmistä kohtaan, niin parempi on kuule melkeen pysytellä poissa koko fb:sta. Se kun on nimenomaan sosiaalista mediaa, jonka tarkoitus on välittää ihmisten henkilökohtaisia mietteitä ja tekemisiä muille. Miten ihmeessä sillä voi olla sulle noin paljon väliä, jos hän näkee vaikka sinun kommentoivan jyp-kärpät matsin lopputulosta???
Kuka voi nähdä asiani?
Se palkki löytyy sulta siellä yläsinisessä missä muutkin YKSITYISYYTEEN liittyvät asiat ovat. Se LUKKO aseta hiiri siihen. Sen jälkeen alaotsikossa tulee useita valikoita ja valitse: Miten estän toista käyttäjää häiritsemästä minua?
Kirjoita tyypin nimi ja hyväksy. Asia sillä selvä. Se ei näe sun kommentteja missään FB maailmassa enää, etkä sä näe sen.
Mulla on feikkiprofiileja joiden kautta käyn kyyläämässä niitä jotka ovat mut estäneet :) Ei heidän seinänsä välttis näy kokonaan, mutta kyllä sitä pystyy paljon yhdistelemään muutenkin. Joten ap, jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin paljon asiasi, niin et sä näkymättömäksi täysin pääse facebookissa :)
t. ammattikyylä ja juorukello
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:18"]
Kuka voi nähdä asiani?
Se palkki löytyy sulta siellä yläsinisessä missä muutkin YKSITYISYYTEEN liittyvät asiat ovat. Se LUKKO aseta hiiri siihen. Sen jälkeen alaotsikossa tulee useita valikoita ja valitse: Miten estän toista käyttäjää häiritsemästä minua?
Kirjoita tyypin nimi ja hyväksy. Asia sillä selvä. Se ei näe sun kommentteja missään FB maailmassa enää, etkä sä näe sen.
[/quote]
Ei se ihan noin mee. Joo, voit estää sen näkemästä kommenttejasi omilla sivuillasi, mutta et esim. ketjuissa muilla sivuilla. Luepas ne estoasetukset vielä, kun kerta sivuilla olet.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:23"]
Mulla on feikkiprofiileja joiden kautta käyn kyyläämässä niitä jotka ovat mut estäneet :) Ei heidän seinänsä välttis näy kokonaan, mutta kyllä sitä pystyy paljon yhdistelemään muutenkin. Joten ap, jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin paljon asiasi, niin et sä näkymättömäksi täysin pääse facebookissa :)
t. ammattikyylä ja juorukello
[/quote]
Hyvä pointti.
24 jatkaa, ne yksityisyysasiat oikeesti kannattaa lukea ja tarkkaan. Ja ottaa pois jako, ettei hakukoneilla esim. Google löydä sua sun nimelläs. Älkää jakako kavereiden kavereille, kun sieltä saattaa nykyään tullä kenen sattuu etusivulle mitä sattuu.
esimerkki viime viikolta. Veljeni oli lirkutellut useita päiviä mulle täysin tuntemattomalle mimmille.. Näkyi mun etusivulla kaikki. Kommasin vaan, että jos näkyy mulle, niin näkyy kaikille. Sen jälkeen tulikin broidilta paniikkitekstari, että mitä vittua... Noh, mä olen sun touhujas JOUTUNUT seuraamaan jo viikon verran. Vaimos ei onneksi käytä FB niin usein kuin mä.
VAIN KAVEREILLE jos haluaa lirkutella näteille tyypeille.
24, tein nyt tuon. Mutta siinä ei sanottu, että missään fb maailmassa hän ei voisi nähdä kommenttejani. Onko varma?
Ja nyt ei ole kysymys ex-miehestä tms, vaan on oikeasti ihminen, jonka haluan olla tietämättä elämästäni yhtään mitään. Ei siis sydänsuruihin liittyvää....
Että pitääkö paikkansa, ettei hän näe nyt mittään yhteisille kavereilleni laittamiani kommentteja...?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:28"]
Kuka voi nähdä asiani?
[/quote]
Ei se ihan noin mee. Joo, voit estää sen näkemästä kommenttejasi omilla sivuillasi, mutta et esim. ketjuissa muilla sivuilla. Luepas ne estoasetukset vielä, kun kerta sivuilla olet.
[/quote]
Jos sulla on muuta mielessä, niin mikset auttaisi AP:ta?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:33"]
Kuka voi nähdä asiani?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mähän just yritän auttaa. Tähdentämällä ja varoittamalla, että omia kommentteja ei saa täysin näkymättömiksi kuin omissa julkaisuissaan. Muiden julkaisuihin kirjoittaessa kantsii olla hyvin varovainen siinä, mitä sanoo.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:32"]
24, tein nyt tuon. Mutta siinä ei sanottu, että missään fb maailmassa hän ei voisi nähdä kommenttejani. Onko varma?...
Että pitääkö paikkansa, ettei hän näe nyt mittään yhteisille kavereilleni laittamiani kommentteja...?
[/quote]
24:n neuvo oli väärä. Yhteisten kaverienne ketjuihin laittamasi kommentit näkyvät hänelle, ihan niin kuin fb:n estosäännöistä voit päätellä. Voit estää näkyvyyden vain omissa julkaisuissasi, et yhteisissä ryhmissä taikka yhteisten kaverien sivuilla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:32"]
24, tein nyt tuon. Mutta siinä ei sanottu, että missään fb maailmassa hän ei voisi nähdä kommenttejani. Onko varma?
Ja nyt ei ole kysymys ex-miehestä tms, vaan on oikeasti ihminen, jonka haluan olla tietämättä elämästäni yhtään mitään. Ei siis sydänsuruihin liittyvää....
[/quote]
Kuka voi nähdä asiani?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
24 jatkaa itse, kyllä se vaan toimii muillakin sivuilla, emme näe toisiamme, vaikka yhteisiä ystäviä on runsaasti. Ei ne vaan näy muidenkaan aloituksissa. Tästä on runsaasti kokemusta.
Ehkä itselläsi on hieno säätöä.
tiedän, että tuolla tavalla blokattu ihminen oli yrittänyt saada mut samaa ryhmään, muttei onnistunut. Ei myöskään muilta liittäminen onnistunut. Sama kaiken kommaamisen kanssa missä vaan miten vaan, kahden vuoden ajan. Hän on ollut poissa mun FB elämästä. MÄ en näe häntä missään! Onneksi.
Hän ei ole poistanut mua, koska ihmettelee yhteisille ystäville miksei mä enää ole FB.
Ihan kokemuksesta vaan puhun.
Unohdin kirjoittaa tuohon lainaukseeni...
Summa summarum: voiko siis millään tavalla pysyä tämän L-E:n näkymättömissä:
1. ettei hän näkisi kommenttejani yhteisten kavereidemme viestiketujussa
2. muu onkin minulle itsestäänselvää: hän ei pääse lukemaan sivujani, aloituksiani, profiilikuvasta en tiedä, sillä ei ole väliä.
Anteeksi, että jankkaan, mutta on tullut niin paljon vastauksia, KIITOS NIISTÄ KAIKISTA, että olen vähän sekaisin.
Yhteenvetona vastauksistanne:
-en voi, jos samaan yhteisen kaverimme ketjuun kirjoitan.
-voin, ettei hän näe profiiliani jne
- pitää olla tarkkana, kenen juttuja kommentoin, täytyy siis muistaa, kenen kaveri tämä ihminen on, ja jättää niihin ketjuihin vastaamatta,'
- tai jos haluan varmistaa asian, minun tulee poistaa tämän henkilön ja omani yhteiset kaverit pois kavereistani.
Menikö oikein?
Kiitos, niin moni yrittti auttaa, itse olen jotenkin nyt jäässä tämän sosiaalisen median kanssa ;)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:41"]
Mutta oletteko kommentoineet yhteisen kaverinne viestiketjussa, eikä omat kommenttisi hänelle näy?
Edelleen AP "jankkaaja"<3
Kuka voi nähdä asiani?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
24 jatkaa itse, kyllä se vaan toimii muillakin sivuilla, emme näe toisiamme, vaikka yhteisiä ystäviä on runsaasti. Ei ne vaan näy muidenkaan aloituksissa. Tästä on runsaasti kokemusta.
Ehkä itselläsi on hieno säätöä.
tiedän, että tuolla tavalla blokattu ihminen oli yrittänyt saada mut samaa ryhmään, muttei onnistunut. Ei myöskään muilta liittäminen onnistunut. Sama kaiken kommaamisen kanssa missä vaan miten vaan, kahden vuoden ajan. Hän on ollut poissa mun FB elämästä. MÄ en näe häntä missään! Onneksi.
Hän ei ole poistanut mua, koska ihmettelee yhteisille ystäville miksei mä enää ole FB.
Ihan kokemuksesta vaan puhun.
[/quote]
Olen edelleen hämmentynyt, eli voinko nyt huoletta kommentoida yhteisen ystävämme "kaverimme" keskusteluja, kun olen "ESTÄNYT" hänet tuolta yläpalkista.
Vai, tuleeko minun nyt tarkistaa omat kaverini, ettei tämä kyseinen henkilö ole sitten "kaverin kaveri".
Anteeksi kun jankkaan...
Olen ihan täysjärkinen ihminen, vaikka tähän aikaan kirjoitan, maisterisihminen oikein ;), mutta näin mielettömän onneton tässä asiassa... Teen iltatyötä, ja siksi olen näin yökyöpeli....
Olen niin kiitollinen, kuinka moni auttoi, kiitos kiitos kiitos...
Tämä asia on vaan niin tärkeä, henkilökohtaisista syistä.
Tunnen itseni surkimukseksi....
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:59"]
Mutta eikö fb:ssa voi tehdä asetusta, että en halua tuon henkilön näkevän kommenttejani viestiketujissa....
Minun mielestä pystyy, olenko väärässä?
[/quote] Mun mielestä voi mutta sun pitää bannata se kokonaan sitten. Laitoin exän aikanaan banniin. Vai onko muuttunut niistä ajoista? Elikkä henkilön profiili >> oikea ylälaita >> estä henkilö (tai jotain semmosta lukee)
tai sitten menet tällaiseen näkymään http://wiretuts.com/wp-content/uploads/2013/02/facebook-yksityisyysasetukset-estaminen.jpg painat tota estäminen ja kirjoitat henkilön nimen. Mun mielestä sinä et näe siltä mitään eikä se sulta vaikka kommaisitte samaan päivitykseen.
Vai meneekö se näin enää, kuka tietää?