Mikä on pahin rikos Suomessa?
Kommentit (41)
Raiskaa lapsia, raiskaa miehiä tai naisia mutta älä leiki rahalla. -Päättäjät.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:57"]
Talousrikoshan se rikoksista pahin on länsimaissa. Raiskauksesta saa puoli vuotta, vapaudenriistosta muutaman vuoden, murhasta ehkä seitsemän vuotaa ja siinä joutuu istumaan vain puolet, mutta talousrikoksesta saakin sitten 50 vuotta.
[/quote]
Murhasta saa Suomessa elinkautisen tuomion ja se todellakin on elinkautinen jos ei armahdusta saa. Määräaikaistuomiossa Suomessa on enimmäispituus 15 vuotta eli 50 vuoden tuomio on täysin mahdoton.
[/quote]
Nyt puhuttiinkin länsimaista. Suomeen esimerkki on kärjistetty, mutta monissa länsimaissa meininki on nimenomaan sitä, että ylivoimaisesti pisimmät tuomiot saa talousrikoksista.
Pyhän Vulvan pyhyyden kyseenalaistaminen.
Eihän meillä Suomessa ole väkivaltarikos tuomiot yhtään mistään. Silitellään päätä ja silleen.
Auta armias, jos teet petoksen tai tagisuttaat jotain, niin vittu elämä pilalla. Puoli miljoonaa euroa yhdestä suttauksesta. Ei joudu istumaan, mutta...
En ole suttaajien puolella, mutta joku roti.
Täällä saa lyödä ihmistä ja pahoinpidellä miten sattuu vuosia ja tulee sakot, vaikka olisi kaksikymmentä yksi pahoinpitelyä samassa nipussa. Ainiin, kun ne käsitellään yhtenä!
Nuorena henkilönä tuomittu Terhi Tervashonka... sai Hyvinkään paloittelusurmasta 7,5 vuotta. Istui puolet. Ehti olla kiltti tyttö, kun teki Vesuritapon sai tuomion ensikertalaisen mukaan, istu jälleen muutaman hassun hetken ja taas vapaalla.
Jukolauta jos nuorihenkilö mokaa, joo ok, että "ymmärretään" silti. aivan naurettavaa paapomista. Haloo, jos tekee toisen yhtä karmean rikoksen, niin elinkautinen, eikä vapautusta.
Ehkä se on vaan hyvä pitää epäkelpo materiaali pois kaduilta.
Ostaa veikkauksen lotto tai raaputusarpa tietäen että todennäköisyys voittaa jotain on. 1:15000000
Minusta kaikki mitkä kohdistuu lapsiin, johon kuuluu lasten hyväksikäytöt, tappaminen, murhaaminen ja pahoinpitelyt.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 01:35"]
Pitäisi olla pedofiilia tai raiskaus.
Päättäjissä on näitä pedofiilejä, joten pahin lienee talousrikos.
Sairasta, hyvin sairasta.
[/quote]
Hengen riistäminen ylittää helposti molemmat noista.
Sitä jaksaa lähes kaikki meistä ihmetellä, miksei lapsien raiskaamisiin sekä pahoinpitelyihin puututa. Olin 15-vuotias kun mut yritettiin bussipysäkillä raiskata. Vein asian oikeuteen ja koska oikeuden aikaan olin 16-vuotias, syytetyn tuomio ei ollut niin paha. Seksuaalinen hyväksikäyttö olikin pahoinpitely ja kunnianloukkaus. Olen todellakin katkera tästä. Ap
Oikeudenkäynnin aikaan siis. Anteeksi ei ajatus kulje kunnolla. Ap
Tämäkin ketju on poistettu aamulla viimeistään. Meitä kaikkia yritetään hyssytellä. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:57"]
Talousrikoshan se rikoksista pahin on länsimaissa. Raiskauksesta saa puoli vuotta, vapaudenriistosta muutaman vuoden, murhasta ehkä seitsemän vuotaa ja siinä joutuu istumaan vain puolet, mutta talousrikoksesta saakin sitten 50 vuotta.
[/quote]
Niin siis jos varastat/kavallat vain vähän, mutta jos teet kunnon jytkyn et saa mitään.
Vrt Talvivaaran Perälä.
Käy sotkemassa muslimien omaisuutta sian verellä,saat varmasti kovemman tuomion kuin mistään muusta.
1. Ehdottomasti hengen riistäminen. Oli se sitten murha, tappo, myrkytys tai mikä ikinä. Siinä ei vain tapeta ihmistä vaan aiheutetaan surua ja kärsimystä kaikille läheisille.
2. Toisena tulee kaikki äärimmäinen väkivalta kuten kidutus (sokeuttaminen, liikuntakyvyttömyyden aiheuttaminen tai muu pysyvä vamma jne.)
3. Haluaisin tähän kolmanneksi ihan oikeasti lisätä (koulu)kiusaamisen. Se tuhoaa niin monen kehitysvaiheessa olevan ihmisen psyykkeen, elämän ja koko tulevaisuuden. Olen tosissani. Itse olen koulukiusattu ja olen kamppaillut syrjäytymistä, ujoutta/arkuutta ja sosiaalittomuutta vastaan siitä asti kun pääsin yläasteelta. Ennen sitä minulla oli jopa kavereitakin... (Palakaa helvetissä kaikki kiusaajat.)
4. Lapsien heitteillejättö.
5. Kaikki seksuaalirikokset.
Siinäpä nuo pahimmat ihmisiin liittyvät rikokset ja vääryydet mitä tulee mieleen. Kaikki materiaan liittyvä onkin sitten reilusti näitä alempana.
Miksi kiusaamista ei pidetä pahana? Lapsia on tehnyt sen takia itsemurhia.
Kylla se on parveketupakointi 30 asteen pakkasessa. t. ulkosuomalainen joka lukee palstaa silloin talloin.
RandomKirjoittelija kirjoitti:
1. Ehdottomasti hengen riistäminen. Oli se sitten murha, tappo, myrkytys tai mikä ikinä. Siinä ei vain tapeta ihmistä vaan aiheutetaan surua ja kärsimystä kaikille läheisille.
2. Toisena tulee kaikki äärimmäinen väkivalta kuten kidutus (sokeuttaminen, liikuntakyvyttömyyden aiheuttaminen tai muu pysyvä vamma jne.)
3. Haluaisin tähän kolmanneksi ihan oikeasti lisätä (koulu)kiusaamisen. Se tuhoaa niin monen kehitysvaiheessa olevan ihmisen psyykkeen, elämän ja koko tulevaisuuden. Olen tosissani. Itse olen koulukiusattu ja olen kamppaillut syrjäytymistä, ujoutta/arkuutta ja sosiaalittomuutta vastaan siitä asti kun pääsin yläasteelta. Ennen sitä minulla oli jopa kavereitakin... (Palakaa helvetissä kaikki kiusaajat.)
4. Lapsien heitteillejättö.
5. Kaikki seksuaalirikokset.
Siinäpä nuo pahimmat ihmisiin liittyvät rikokset ja vääryydet mitä tulee mieleen. Kaikki materiaan liittyvä onkin sitten reilusti näitä alempana.
Niin. Nämä ovat pahimmat rikokset Sinun mielestäsi. Tosiasiassa pahimmat tuomiot menee talousrikollisille.
Mistä lähtien talousrikoksesta on saanut elinkautisen? Ei koskaan. Kyllä lain mukaan murha on pahin.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen äänestäminen.
Mulla tuleekin aina jotenkin raharikoksesta mieleen kokoomus.
21: Jep, olet ihan oikeassa! Täällä saat elämän lopullisesta pilaamisesta vain ehdollista JOTTA RAISKAAJAN OMA ELÄMÄ EI VAIN KÄRSISI. ap