Oletko huomannut kaupassa
että nostat kaikki tuotteet joka kauppakerralla jopa 3 kertaa? Ensin tuotteet laitetaan kärryyn (tai koriin jota kannat), sitten kassahihnalle nostot ja lopuksi kantokasseihin nostot. Ja kannat ne painavana kotiin repussa ja kassissa. Sormi- ja muut nivelet kiittävät sitten kun on yli 40v. Jos tuotteet menisivät suoraan kärryssä "koodilukijan" läpi, olisiko kaikki helpompaa?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tuleekin tehtyä. Hyvää käsivoimistelua toimistotyöpäivän päätteeksi.
Minusta se vaikuttaa älyttömältä kuin kantaisi säkillä valoa, koska siihen kauppa tarvitsee vielä kalliit kassaneidit, jotka voivat joskus vattuilla asiakkaalle ja asiakas joutuu vaan hymyilemään kohteliaasti joka kerran (hoetaan tervehdyksiä ja ei ole asiakaskorttia sitä väkisin kysytään). Sormi- ja lihasjumppia voi muuallakin tehdä, eikä mene sorminivelet kuten painavien tölkkien kanssa (joku jolla on sirot kädet). Vanhana voi kostautua siis nivelille.
4 kertaa: kotona kaappiin. Eli koriin/kärryyn, hihnalle, kassiin ja kotona säilytyspaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
4 kertaa: kotona kaappiin. Eli koriin/kärryyn, hihnalle, kassiin ja kotona säilytyspaikkaan.
Totta! Hyvä huomio, kotona on vielä jääkaappi, pakastin ja hyllyt. Ja alaovella toinen käsi ottaa painavat kassit, kun avaa ovea, sekä hissinnapit ulkopuolella ja hissin sisällä +oma ulko-ovi. Ja repun nostot selkään tai pois.
Vierailija kirjoitti:
sitten vielä pannulle, mikroon ja turpaan monet kerrat
Joo jos makaisimme liikkumattomina jossain muumiokapselissa niin pysyisi nivelet varmasti kunnossa
No mitäs varten noi kädet sitten on.
kirjotit asiaa! juuri tuo kantaminen ja nostelu on käsivamoina ymm.ranne vaivona nyt sitten lähes 69 vuotiaana. Autottoman 1 asuvana ,hain Lidi tarjouksesta tämä aamu 50e. imurin. Kyllä sen laatikon kantaminen tuntui,monta tuntia sormissani kun pääsin kotia. Narun olin toki ottanut mukaan,jolla sain lenkin laatikon ja helpompi rajaa jalan kotia.Mutta maassa lunta ja liukastakin ,omaa taiteilu kävellä sen laatikonkin kanssa. Ihan eri on kantaa repussa,kun käsissä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs varten noi kädet sitten on.
Toisilla kestävät nivelet paremmin. Naisilla on usein sirommat kädet ja nivelet. Joskus sitäkin ajattelee, kun vuosia nostelee. Jotkut nostavat muuallakin tavaraa, kotona ja töissä. Tukiside voi auttaa imuroinnissa hiukan, mutta kehtaako sen laittaa kaupassa käteen, ei täysin kuitenkaan auta.
Kärryyn tavaroiden laskeminen on helpointa.Minulla kärryt kun muistilistan kanssa kerään muutkin talous- ja hygieniatarvikkeet. Mies käy keräämässä vain omat herkkunsa tai vaatteet ym. tarpeensa mitä tarvitsee niin koriinsa. Sitten nostan ne kassa hihnalle ja ladon kasseihin hiki päässä nopeasti kun tavaraa on viikon verran kun kerran viikossa kaupassa käydään. Mies onneksi on nostamassa painavat kassit autoon kärrystä kunhan on tullut lottoja laittamasta neuvonnasta ja alkosta. Toinen homma kantaa ne kotiin auton perästä kun autotalli on muussa käytössä ja onneksi ei tarvitse yksin kantaa. Kolmas latoa ne kaikki tavarat kaappeihin jonka teenkin sitten yksin kun mieheni ei siihen osallistu.
Meillä on aina hätätilanteiden takia kahden viikon varastot niin että nälkään ei kuole jos kumpikin sairastuu ja kerran kun sairastuin pitkäksi aikaa niin hoitajani sanoi että jos teiltä ei löydy niin sitä ei tarvitse niin että ihmetteli varastojani. Minä huolehdin siitä ettei mikään ole koskaan loppu ja olen taitava siinä hommassa. Se opetti kun on köyhän lapsuuden kokenut että ei ollut mitään ja se tuntuikin siltä ettei ikinä ollut yhtään mitään eikä särkyynkään saanut lääkettä kun sitä ei vaan ollut. Ulkoilu säässä kun säässä oli kamalaa niin huonojen vaatteiden ja kenkien takia.
Asun Englannissa ja täällä on monessa kaupassa asiakasscannerit, joilla voit itse scannata suoraan hyllystä kassiin. Nyt on myös Amazon Go, joka perustuu liike tunnistimeen ja voit suoraan laittaa kassiin ja kävellä ulos kaupasta ja kaikki laskutetaan automaattisesti ilman scannauksia.
Me tykätään tästä vanhanaikaisesta systeemistä ja onhan täälläkin se skannaamis toiminto. Minä saan jumppaa siinä samalla ja työllistän kassaa.
Tilaan kaupasta kotiin. Helppoa eikä tarvitse tehdä mitään.
Tallinnassakin tuollainen scanneri on. Suomi takapajula.
Itse usein tilaan ruoat kotiin sillä olen sairas ja asun hissittömän talon yläkerrssa,
Vierailija kirjoitti:
Me tykätään tästä vanhanaikaisesta systeemistä ja onhan täälläkin se skannaamis toiminto. Minä saan jumppaa siinä samalla ja työllistän kassaa.
Skannauksen pöytätaso on huono, skannerin naru lyhyt ja siinäkin nostetaan kaikki tavarat yksitellen siihen minipöydälle, ellei ole joku erikoiskauppa että ottaa koko korin kerralla.
Otin housut pois ja makaan sängyllä nakuna.
Mä olen vuosia kantanut lähes joka päivä 25kg rehusäkkejä ja käyn 4 kertaa viikossa punttisalilla jossa nostan vieläkin painavampia painoja. Kaiken muun aktiviteetin lisäksi. Olen 43v ja ei minkäänlaisia nivelongelmia ja kunto on huippu.
No niinpä tuleekin tehtyä. Hyvää käsivoimistelua toimistotyöpäivän päätteeksi.