Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille lisää rahaa vuodenvaihteen jälkeen

Vierailija
30.12.2021 |

Työttömyysetuuksiin tulee korotuksia. Peruspäivärahan ja työmarkkinatuen määrä nousee 33,78 eurosta 34,50 euroon päivässä. Lisäksi työttömyysetuuden korotusosa nousee 4,91 euroon päivässä.

Lapsikorotukset ovat yhdestä lapsesta 5,41 euroa, kahdesta yhteensä 7,95 euroa ja vähintään kolmesta yhteensä 10,25 euroa päivää kohden.

Toimeentulotuen perusosa nousee yksinasuvalla runsaalla kymmenellä eurolla 514,82 euroon kuukaudessa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI SE Ole mitään lisärahaa vaan pelkkä kämänen indexikorotus. Hinnat on noussu vuodessa niin paljon ettei tuo korotus kata sitä lähellekään!!

On sekin jotain. Kun edellinen hallitus esti indexi korotuksen.

Vierailija
42/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas valtavat korotukset. No toki tyhjää parempia. Kyllähän perusturvan taso on Suomessa aika heikko silti, koska kaikki on täällä niin kallista. Jossain halvassa maassa tuo perusturvan taso olisi varmaan ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja tätä korotusta vastaan sitten pitää toukokuusta lähtien hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa.

Ai vasta toukokuussa? Olin varautunut että jo tammikuussa.

Vierailija
44/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän rahkeilla ne meinaa tuota työnhakuaktiivimallia  valvoa. Samalla kuin tähän asti. Rasti ruutuun, että olen hoitanut velvotteet?

Sen jälkeen, kun vaihtui kuntakokeiluun, muhun ei ole otettu kertaakaan yhteyttä . 9 kuukautta taitaa nyt olla. Ei taida oikein toimia heidän homma

Sama täällä, ilmoittauduin työttömäksi maaliskuun lopussa, 3kk meni ennen kuin otettiin yhteyttä. Sen jälkeen piti syksyllä tehdä työllistymissuunnitelma ja muuten saa olla ihan rauhassa. 

Täällä päin pitää päivittää suunnitelmaa jopa kuukauden välein. Koko ajan soitellaan ja uhataan karenssilla jos ei ole välittömästi puhelimen vieressä vastaamassa.

Työttömät on jaettu eri tasoihin. Alle 3 kk työllistyvät, puoli vuotta ja loput. Jos olet alalla jossa työllistyy nopeasti, niin saat olla rauhassa. Jos olet lusmu ja et tee mitään niin saat ”lapsen vahdin” perääsi.

Vierailija
45/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, työttömien käteen jäävä on pienentynyt vuosi vuodelta, kun inflaatio syö korotukset ja muutenkin kaikki on indeksin perusteella kalliimpaa kuin esimerkiksi viisi vuotta sitten. Viimeisimpänä esimerkiksi sähkö, jonka hinta tulee monella tuplaantumaan. Ja vaikka ei esimerkiksi sähkön kohdalla yleensä puhuta isoista summista niin kyllä ainakin itselläni vaikka 100 € vuodessa lisää tuntuu jo aika selvästi. Se tarkoittaa esimerkiksi, että jos pesukone hajoaa niin täytyy mennä useampi kuukausi minimiruokailuilla, koska pesukone on pakko uusia.

Vierailija
46/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta et saa mitään tukia ilman myrkkypiikkiä. Mutta sitä seuraava laki onkin sitten Viidakon laki.

Vierailija
47/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saamme perustulon tänne takapajulaan? Espanjassa ollut jo hyvän aikaa käytössä.

Vierailija
48/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän rahkeilla ne meinaa tuota työnhakuaktiivimallia  valvoa. Samalla kuin tähän asti. Rasti ruutuun, että olen hoitanut velvotteet?

Sen jälkeen, kun vaihtui kuntakokeiluun, muhun ei ole otettu kertaakaan yhteyttä . 9 kuukautta taitaa nyt olla. Ei taida oikein toimia heidän homma

Sama täällä, ilmoittauduin työttömäksi maaliskuun lopussa, 3kk meni ennen kuin otettiin yhteyttä. Sen jälkeen piti syksyllä tehdä työllistymissuunnitelma ja muuten saa olla ihan rauhassa. 

Täällä päin pitää päivittää suunnitelmaa jopa kuukauden välein. Koko ajan soitellaan ja uhataan karenssilla jos ei ole välittömästi puhelimen vieressä vastaamassa.

Työttömät on jaettu eri tasoihin. Alle 3 kk työllistyvät, puoli vuotta ja loput. Jos olet alalla jossa työllistyy nopeasti, niin saat olla rauhassa. Jos olet lusmu ja et tee mitään niin saat ”lapsen vahdin” perääsi.

Mä luulen, että myös paikka vaikuttaa. Täällä tosiaan olen nyt 9 kk ollut ilman mitään kontaktia vahdeilta. Jyväskylässä. Jossain laulussakin lauletaan, että jos haluat olla ilman töitä niin muuta Jyväskylään ( olisko ollut just se yhtye, joka laulaa tän palstan teksteistä)

Vierailija
49/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uudessa työnhakumallissa pärjää (eli pystyy parhaiten välttelemään velvoitteita) verbaalisesti lahjakkaat ja fiksut tyypit, jotka omaavat myös hyvät ict-taidot. Huonoimmassa asemassa ovat huonosti suomea osaavat ja muuten epäsosiaaliset kattoon syljeksijät.

Vierailija
50/50 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukolauta minä elätän 4 henkeä 2300 eurolla kuukaudessa. Tämä sisältää asumiset liikkumiset ja kaiken. Jos ei yksin eläjälle riitä 510e asumiskulujen yms. jälkeen, niin on jo kumma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi