Miehen veljen vaimo tietää raskaudestani. Ei ole muuta mahdollisuutta, kuin
että on äitiyshuollon harjoittelussa (opiskelee sairaanhoitajaksi) urkkinut minun potilastietojani.
Vain mieheni ja paras ystäväni tietää. Mies ei ole kertonut ja ystäväni asuu ulkomailla.
Minusta tosi törkeää!!!
Kommentit (82)
Paranoidi liikenteessä!
Miten nyt tiesi? Mistä tiedät, että hän tietää? Miten on ilmaissut tietämyksensä?
Joskus muuten vain näkee, että ihminen on raskaana. Varsinkin, jos tietää, että on toivottu lapsi. Säteily!
Mutta kerropa lisää mielenterveysongelmistasi!
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:59"]
että on äitiyshuollon harjoittelussa (opiskelee sairaanhoitajaksi) urkkinut minun potilastietojani. Vain mieheni ja paras ystäväni tietää. Mies ei ole kertonut ja ystäväni asuu ulkomailla. Minusta tosi törkeää!!!
[/quote]
Mielenkiintoinen perustelu tämä, että ystävä asuu ulkomailla. Siellähän ei tunnetusti netti- ym. yhteydet toimi. Eli EI MITENKÄÄN MAHDOLLISTA, että ulkomailta asti olisi tieto päässyt leviämään?
Onnitteli minua. Raskaus ei näy vielä ylöspäin näillä viikoilla.
Ap
Varmista nyt vielä kerran että miehesi ei ole kertonut siskolleen ja sitten vain teet valituksen jos olet varma että on urkkinut.
Tosin onhan se itsekin voinut huomata sinun raskauden jos vaikka olet huonovointinen tai masu jo pömppää.
Itse ainakin näin ystävän raskauden jo rv 11 kun hän on niin langanlaiha että alavatsa pömpötti...tosin oli jo 5.lapsi.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:08"]Onnitteli minua. Raskaus ei näy vielä ylöspäin näillä viikoilla.
Ap
[/quote]
Entä ulospäin?
Öö.. Ystäväni ei tunne tuota miehen veljen vaimoa. Eivät ole koskaan nähneet edes.
Ap
Jos haluaisin tietää, onko miehen veljen vaimo raskaana, hyvä keino olisi onnitella. Reaktiosta sitten tietäisin, osuiko oikeaan. Taisi ap ihan itse paljastaa totuuden.
Mutta tottahan se on, että hoitohenkilökunta levittää tietoa, mistä heillä olisi salassapitovelvollisuus.
Esimerkiksi minä olin aikoinaan eräässä leikkauksessa sairaalassa. Se ei ollut mikään salaisuus, joten kerroin siitä kyllä lähipiirilleni. Sattumalta samalla osastolla oli töissä ystäväni tuttu. Tämä tuttu oli törmännyt ystävääni jossain kadulla tms ja ensimmäisenä alkanut hölöttää minun leikkauksestani ja sen komplikaatioista ystävälleni. Ystäväni tiesi kyllä leikkauksestani, mutta ne komplikaatiot olisin halunnut pitää vain omana tietonani.
Miten hän edes tarkalleen onnitteli? Oletko varma että edes siten että oli varma raskaudesta?
Kyllä mä ainakin herkästi arvaan ketkä yrittää lasta ja sitten jo pienestäkin vihjeestä (esim kieltäytyy kahvikupillisesta, tai valittaa väsymystä tms) arvailen ja saatan sanoakin että saako onnitella..
Ei muuta, mutta mikä siinä nyt niin kamalaa on, että tiedetään raskaudesta?
Mies on lipsauttanut veljelleen, eikä ole uskaltanut tunnustaa sinulle.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:16"]
[/quote]
Perustlisitteko te 27 tähän menessä alapeukuttajaa, että mikä siinä on kamalaa, jos tiedetään raskaudesta.
Eihän se mikään hävettävä asia ole. Vai onko siis teidän mielestä?
Ymmärrän, että esim. päihdehoidoista ei halua julkista levitystä, mutta miksi raskaus olisi jotain tällaista? Mieskin kai kuitenkin olemassa ap:sta päätellen.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:24"]
[/quote]
Perustlisitteko te 27 tähän menessä alapeukuttajaa, että mikä siinä on kamalaa, jos tiedetään raskaudesta.
Ymmärrän, että esim. päihdehoidoista ei halua julkista levitystä, mutta miksi raskaus olisi jotain tällaista? Mieskin kai kuitenkin olemassa ap:sta päätellen.
[/quote]
Olet vissiin uusi täällä?
WT-muijalle jokainen raskaus on hävettävä. Kun viides tulossa neljännelle miehelle, niin kai sen salassa haluaa pitää, niin pitkälle kuin mahdollista.
[/quote]
[/quote]
Ei kai siinä mitään pahaa ole, mutta kyllä minua vituttaa, jos en itse ole oikeutettu päättämään itseäni koskevien tietojen levityksestä, vaan joku muu päättää puolesta.
[/quote]
[/quote]
Yks tuttu piilotteli pitkään raskauttaan, mutta ei sinällään ihme, kun tuli raskaaksi satunnaispanosta. Kukapa niitä isäkyselyjä jaksaisi kuunnella, kun yleisessä tiedossa on ettei seurustele.
Tavallinen tarina. Työkaverini kysyi kerran jossain asiassa miehestäni nimittäen häntä "Pekaksi". Pekka on papereissa ensimmäisenä, mutta kukaan ei miestäni sillä nimellä tunne. Hämmennyin, mutta en hämmentänyt asiaa sen enempää. Ehkä sitten kun vaihdan työpaikkaa selvitän, että mitkä paperit hän on lukenut.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:16"]
[/quote]
Ymmärrän, että esim. päihdehoidoista ei halua julkista levitystä, mutta miksi raskaus olisi jotain tällaista? Mieskin kai kuitenkin olemassa ap:sta päätellen.[/quote]
Yks uuno sinäkin. Ei ole kysymys raskaudesta vaan tietojen urkkimisesta. Jos ap ei ole asiakkaana veljen vaimolle, hänellä ei ole oikeutta katsoa potilastietoja.
Katsomisesta jää jälki. Ilmoitat vain osastonhoitajalle tai potilasasiamiehelle. Kyllä hoitopaikkakin haluaa tuollaiset karsia. Se hoidetaan ihan hiljaisuudessa ellet itse halua siitä juttua. He voivat tehdä pistokokeitakin papereihin, yleensä kyllä julkkisten papereihin. Ja tiedossahan on, että julkisuuden henkilöiden papereita tutkitaan ihan uteliaisuudesta.
Miksi et kysy häneltä? Minä kysyisin aivan suoraan: Miten voit tietää raskaudestani, vaikka siitä ei tiedä kuin minä ja mieheni? Oletko käynyt tutkimassa tietojani? Tiedätkö, että se on laitonta? Teen sinusta valituksen.
Yksinkertaista.
Toisaalta veljen vaimolla on myös mahdollisuus puolustautua. Jos hän kerran on harjoittelussa, voi hän jostain ihan pätevästä syystä nähdä tietosi. Toisaalta on erittäin epäammattimaista hänen ilmaista nähneensä tiedot.