Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on, että kaikki hinnat nousee koko ajan - bensa, asunnot, ruoka jne - mutta palkka ei vaan nouse

Vierailija
30.12.2021 |

?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että kaikki luulevat että yksityisellä palkankorotus on kiinni vain siitä että tekee työnsä hyvin ja menee pomon juttusille.

Minulle on muun muassa sanottu kutakuinkin näin:

"Tuntuvia palkankorotuksia myönnetään vain jos työnkuva muuttuu oleellisesti tai jos siirrytään toisiin tehtäviin".

Sanotaanko tällä tavoin vaikkapa hyvin projektinsa hoitaneelle diplomi-insinöörille, että ei, katos sun pitäs ryhtyä tekemään nyt myös näitä meidän it-tuen hommia tässä sivussa että voitaisiin harkita isompaa palkankorotusta? Tai teet töitä niin paljon enemmän vielä vuosikymmenen että pääset tuohon meidän suunnittelujohtajan paikalle.

Vierailija
82/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Kyllä mulla palkka nousee joka vuosi.

Siinäpä malliesimerkki idiootista ja hänen kymmenestä seuraajastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta johtuu vihervasemmistolaisesta hallituksesta ja tämä vaikuttaa aika suoraan myös ruoan hintaan. SDP johtoinen hallitus teki viime vuonna vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin. Kiitos SDP äänestäjät.

Asumisen hinta, tai tarkemmin sanoen asuntomarkkinoiden vahva kahtiajako, johtuu kasvukeskuksia suosivista sosiaalituista. Köyhille maksetaan enemmän kun asuvat kasvukeskuksissa. Johtaa tietenkin asuntopulaan ja siitä kärsii erityisesti itse asumisenasa maksava erittäin korkeina vuokrina/ostohintoina. Ratkaisua tähän olisi ettei paikkakunta saisi vaikuttaa minkään sosiaalituen määrään/maksimiin.

Eikä tuossa vielä kaikki, SDP haluaa nostaa bensan hintaan vielä vähintään 40 senttiä, miettikää ketä äänestätte seuraavissa eduskuntavaaleissa.

https://moottori.fi/liikenne/jutut/ministeri-timo-harakka-bensiinin-lit…

Tätä vasten minä en voi lakata ihmettelemästä, miten yksikään työntekijänä elantoaan ansaitseva on edelleen niin pohjattoman typerä, että äänestää vieläkin demareita? Ihan tasan tarkkaan ainoa paikka, jossa työntekijä heillä näkyy on vappupuhe. 

Eläkeläisiä ja pian eläköityviä on niin paljon että eiköhän heidän äänensä riitä.

Vierailija
84/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä että kaikki luulevat että yksityisellä palkankorotus on kiinni vain siitä että tekee työnsä hyvin ja menee pomon juttusille.

"Tuntuvia palkankorotuksia myönnetään vain jos työnkuva muuttuu oleellisesti tai jos siirrytään toisiin tehtäviin".

Sanotaanko tällä tavoin vaikkapa hyvin projektinsa hoitaneelle diplomi-insinöörille, että ei, katos sun pitäs ryhtyä tekemään nyt myös näitä meidän it-tuen hommia tässä sivussa että voitaisiin harkita isompaa palkankorotusta? Tai teet töitä niin paljon enemmän vielä vuosikymmenen että pääset tuohon meidän suunnittelujohtajan paikalle.

Työnantajalla on kyllä monenlaisia selityksiä miksi palkkaa ei voi nostaa. Mm. että moni muukin on samassa asemassa eli palkkakehitys jäänyt jälkeen. Myös heidän palkkaansa pitäisi nostaa. Tai jos annetaan uusia haastavampia tehtäviä niin vedotaan siihen, että työntekijä ei vielä osaa uusia hommia. 

Vierailija
85/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka on noussut n. 1000e neljässä vuodessa samalla työnantajalla. Menkää parempiin töihin.

Vierailija
86/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien suomalaisten palkat ovat nousseet vuosittain yleiskorotuksilla.

Vierailija
87/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin DI:nä voin kertoa, että ei ne isot korotukset mitään automaatteja ole. Suurimmat korotukset tulee nimenomaan tehtäväkuvan muutosten yhteydessä. Joskus katsotaan, että on tehty hyvää duunia ja korotus tulee, vaikka toimenkuva ei muutu. Mutta aina niitä korotuksia ei tule, vaikka toimenkuva laajenisi. "Uusi titteli, laajemmat vastuut, sama palkka" on yleinen vitsi.

Vierailija
88/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaaja kirjoitti:

Oma palkka on noussut n. 1000e neljässä vuodessa samalla työnantajalla. Menkää parempiin töihin.

Aika pieni korotus, jos palkka on noussut vain 1000€ neljässä vuodessa. Itsellä nousi palkka 10000€ viime vuodesta.

Vierailija
89/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkansaaja kirjoitti:

Aika pieni korotus, jos palkka on noussut vain 1000€ neljässä vuodessa. Itsellä nousi palkka 10000€ viime vuodesta.

Mulla nousi satatonnia. Pirkka-olut vaihtui Sandelsiin. Nyt naatitaan!

Vierailija
90/90 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaaja kirjoitti:

Mulla nousi satatonnia. Pirkka-olut vaihtui Sandelsiin. Nyt naatitaan!

Itse en juo halpamerkkejä.