Mä olen niin huono äiti :(
Lapsi on huutanut nielurisat pitkällä koko aamun. Mikään ei ole tehonnut. Mitä minä, aikuinen, teen? Huudan 11kk vauvalle nyt hiljaa saatana. Menin toiseen huoneeseen ja hakkasin nyrkillä pöytää. Tämä äiti taitaa olla liian uupunut. Ei ole apua eikä tukea ja yöt valvotaan. Ahdistaa kaduttaa itkettää masentaa. Mieskin tulee vasta huomenna.
Kommentit (15)
Olen kans huono äiti. Minulla tosin useampi lapsi ja vielä raskaana. Olen koko ajan väsynyt johtuen odotuksesta ja hermot kireällä, olen koko ajan pahalla tuulella ja huudan lapsilleni. Mies koko ajan töissä. Öisin itkee väh. 2 lasta pullolle vähän väliä. Kämppä sikin sokin.. Jos joku on huono äiti niin se olen minä.
Minä olen huono äiti. Huudan lapsilleni, raahaan jäähylle ja karjun miksi siellä jäähyllä istutaan. Haukun esikoisen idiootiksi kun hävitti kotiavaimensa. Sätin miten ei tekisi muuta kuin söisi, makaisi ja pelaisi. Pidin mykkäkoulua illan ajan esikoiselle kun hän kiroili syödessään vittusaatanat. Sanoin, että jos ei osaa kiroilematta olla, ei puhuta ollenkaan. Juu, esikoinen on 8.
Että pankaas paremmaksi? Minä olen oikeasti huono äiti.
Haukuin lisäksi lapseni ääliöiksi ja uhkasin lastenkodilla. Huonompaa äiti ei varmaan enää ole. Lapseni ovat 10-1v väliltä kaikki :(
Nro 3
Onko sinulla ap ketään naapuria, ystävää, sukulaisia jonne voisin viedä lapsen hetkeksi ja lähtisit itse vaikka lenkille rauhoittumaan? Kunnon lenkkituuletuksen jälkeen jaksaa taas miettiä mikä vauvalla on hätänä, onko hän sairas tms? Jos et saa vietyä vauvaa minnekään, kokeile antaa hänelle särkylääkettä, auttaisiko? Missä asut? Vauvan voi tuoda vaikka meille hetkeksi jos tuntuu, että kohta napsahtaa. Jaksamista ap!
Nelonen kyllä kuulostaa pelottavalta!
Ap kaikilla menee joskus hermot ja oikein teit kun menit toiseen huoneeseen.
Mikä vauvaasi valvottaa? Hampaat? Vai onko aina nukkunut huonosti?
Miksi itki koko aamun?
Et ole huono äiti. Menetit hermosi väsyneenä ja epätoivoisena, huomasit reaktiosi ja menit toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Se on inhimillistä, etkä tehnyt mitään väärää. Tiedätkö miksi vauva itkee? Tekeekö esimerkiksi hampaita? Kokeilisitko antaa vaikka särkylääkkeen? Lähtekää vaikka sen jälkeen vaunulenkille, laitat itsellesi kuulokkeista hyvää musiikkia soimaan, päästelet höyryjä reippaalla kävelylenkillä ja hengittelet raikasta ilmaa. Vauvakin voisi rauhoittua vaunuissa. Tsemppiä <3
Minäkin olen väsyneenä huutanut lapselle, vielä useammin tiuskinut tai korottanut ääntä. Kertoo kyvystäsi asettua lapsen asemaan, kun podet huonoa omatuntoa huutamisesta. Kukaan ei ole täydellinen äiti, mutta tuo empaattisuus lasta kohtaan on tärkeää!
Et ole huono äiti! Olet ihminen, jolla on rajansa. Olet ihminen, äiti, joka ei ole superolento tai täydellinen - eikä kuulukaan olla. Olet ihminen, joka tuntee tunteita - ensin suuttumusta, ärsyyntymistä, sitten fiksuutta (purkaa äkkinäinen raivo ja ketutus elottomaan kohteeseen) ja sitten katumusta, surua siitä että menetit malttisi. Kaikki tämä tekee sinusta ihmisen, tuntevan kokonaisuuden, äidin, joka rakastaa mutta joka ei aina jaksa. Kukaan meistä ei jaksa loputtomiin, välillä tulee purkaus. Ja sen ajattelu, läpikäyminen ja tietynlainen katumus osoittaa, että olet nimenomaan hyvä äiti!
Joskus se pinna katkeaa. Silloin kuuluukin mennä vaikka toiseen huoneeseen purkamaan raivo. Vaikka kylppäriin pesemään kasvot tai mitä tahansa, mikä katkaisee sen raivon, ettei se kohdistu lapseen.
Olette paskoja äitejä ja teidän ei olisi ikinä pitänyt saada lapsia.
Mäkin olen huono äiti - suorastaan surkea. Oon yksinhuoltaja ja vauva herää vieläkin, 10-kuisena, 10 kertaa yössä. Jossain vaiheessa vaan napsahtaa ja huudan nyt hiljaa. Sitten kun olen yön nukkumatta, tulee korotettua ääntä päivälläkin. Lapsi on tosi vilkas ja vaativa ja olen todella uupunut. Tiedän itsekin tekeväni väärin. :( mutta et ole ainoa, ap!
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:30"]Olette paskoja äitejä ja teidän ei olisi ikinä pitänyt saada lapsia.
[/quote]
T. Vela-nainen 18v
Kiitos teille! Päivä.on sujunut ihan hyvin sen jälkeen.
Ajattelin, että henkinen oksennus tähän ketjuun saisi minut heräämään raadolliseen todellisuuteen. Nyt jo vähän tuntuukin siltä, että havahduin...
terv. 4
Et ole huono äiti <3 kun mun vauvalla oli koliikki mä kapaloin vauvan ja menin itse itkemään ja huutamaan tyynyyn vessaan että sain kasattua itseni. Huusit, mutta ei elämä siihen kaadu.