Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sinä 8-16 työläinen miltä oravanpyörä tuntuu?

Vierailija
15.04.2015 |

onko elämä elämisen arvoista?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:52"]

Lopetetaan duunit jooko?

[/quote]

Se olisi ainakin eettisesti oikea valinta.

Vierailija
22/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta tuntuu! On viikonloput vapaata, ja illat. Ja sopivasti työrytmi pakottaa aamulla aikaisin heräämään, niin saa paljon aikaan päivän aikana! Ei tarvitse stressata lastenhoidosta, kun rytmi on aivan loistava! Lapset heräävät kun pitää, ja nukkuvat kun pitää, nälkä on silloin kun pitää. Tykkään työstäni, ja siitä saa ihan ok:sti palkkaa, joten on mukvaa kun käteen jää joka kuukausi kiva summa rahaa, siitä sitten makselen laskut, elämisen, ostokset mitä pitää ostaa; vaatteet, ruuan, harrastukset, säästötilille. Rahaa jää matkustamiseen lomakausina, talvella 2viikkoa etelässä, kesällä 2 viikkoa etelässä ja yksi viikon reissu kotimaassa, loput ollaan kotona ja käydään esim. Lintsillä. Ilman töitä, ei pystyisi rahoittamaan ostoksia, lomia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa vuosi oman alan töissä, eikä todellakaan tunnu oravanpyörältä. Päinvastoin, ihanaa kun on vihdoin päässyt eroon osa-aikatöistä, epämääräisistä työajoista ja epäsäännöllisistä tuloista.

Vierailija
24/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi 8-16 haittais. Mutta kun se on 7-15:30 + 2,5 tuntia työmatka-ajoa. Se onkin sitten jo 11 tuntia.

Arkisin nuokun sohvalla koko illan ja viikonloppuisin nukun univelkoja pois. Herään eloon pitkinä viikonloppuina ja lomilla.

Vierailija
25/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa vaan 8-16. Se on minulla 7.30-17 ja työmatkat päälle.

Vierailija
26/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on periaatteessa 8.30-15.45, mutta liukuva työaika. Erittäin hyvä näin :-)

Vierailija
27/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuntuu tosi hyvältä. Varsinkin kun on tuo liukuva työaika niin voi vähän vielä extrana muljata niiden aikojen kanssa. Nautin säännöllisestä päivärutiinista. Osarina työskennellessä kun ei yhtään osannut pidemmälle suunnitella esim viikonloppuja tai muitakaan tekemisiä. Johan sitä kouluaikoina tälläsiin päiviin tottui.

Vierailija
28/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan työtäni ja minusta on ihanaa että illat ja viikonloput ovat aina vapaita. :)

Vierailija
29/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perskules, niinhän se on! Eiköhän kaikki hypätä pois oravanpyörästä ja ruveta fregaani reppureissaajiksi, kyllä yhteiskunnan pyörä pyörii ilman pyörittäjääkin!

Eli selvennykseksi: Suatanan hipit, tajutkaa, että teidän ekoloisimisenne toimii vain, jos teillä on yhteiskunta, jonka haaskalta te löydätte ravintonne, oli se sitten materiaa tai henkistä. Jos kaikki "hyppäisivät oravanpyörästä" olisi ensimmäiset hyppääjät ensimmäiset uhrit.

Vierailija
30/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Töissä on hauskaa ja haastavaa, älykkäitä ihmisiä, täysi vapaus suunnitella oma työ ja muutenkin elämä hymyilee. Kaikki on hienosti.

Vierailija
31/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vapaammat työajat, mutta kuitenkin 7,5 h päivässä pitää töitä tehdä. Etäpäiviä voin pitää viikossa pari ja sillä ei juuri ole väliä mihin kellonaikaan päiväni teen. 

Mutta kyllä minun mielestäni liian suuri osa elämästä menee töihin ja töistä toipumiseen. Työni on henkisesti erittäin vaativaa ja stressaavaa suunnittelutyötä, ja työpäivän jälkeen olen niin loppu, etten oikein jaksa edes ajatella, saati tehdä mitään. Tuijotan seinää pää tyhjänä kotona enkä kestä yhtään häiriötä, en melua, en ihmisiä, en mitään. 

Usein mietin että miksi valitsin tällaisen työn, josta on tullut minulle kultainen häkki. Koska häkki on kultainen eli palkka ja monet edut on loistavat, niin en lähde pois vaikka ahdistaa. Mutta luulen että olisin onnellisempi jossain ihan muunlaisessa työssä, joka ei ehkä olisi ajattelutyötä ollenkaan. Vaikka maalarina tai kaupan kassana.

Vierailija
32/33 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavasti menee. Siisti päivätyö josta saa sen verran palkkaa että pärjää joten kuten. Ei ole ikävä vuorotyöhön, jota ennen tein. Iltavuorot olivat vielä siedettäviä mutta ns. Välivuorot 12-20 olivat aivan hanurista. Tuntui että koko päivä menee töissä.

Vierailija
33/33 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi