Kun muuttaa nimensä
Niin joutuuko hakemaan kaikki kela, pankki ja ajokortit uudestaan ja jos joutuu niin millaisia kuluja tuosta tulee.
Kommentit (8)
Noin satasen luokkaa tuli itselleni kaikkineen.
Toimiiko vanhat dokumentit kuitenkin uuden nimen kanssa jos on valmis selittämään että on vaihtanut nimen?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:11"]
Toimiiko vanhat dokumentit kuitenkin uuden nimen kanssa jos on valmis selittämään että on vaihtanut nimen?
[/quote]
Toimiihan nuo kun henkilötunnus se yksilöivä tieto on eikä nimi. Itse vaihdoin etunimeni 15 vuotta sitten ja ajokortissa on vieläkin vanha nimi. Eipä ole haitannut.
Lentäessä ei, eikä aina rajoja ylittäessä[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:11"]
[/quote]
Toimiihan nuo kun henkilötunnus se yksilöivä tieto on eikä nimi. Itse vaihdoin etunimeni 15 vuotta sitten ja ajokortissa on vieläkin vanha nimi. Eipä ole haitannut.
[/quote]
No mistä ne lentokentällä tietää, että nimi on vaihtunut. Jos ottaaa lentolippuun saman nimen kuin vanhalla nimellä olevassa passissa?
Jos ne tarkistaa niin ne kyllä näkee ettei se nimi vastaa sitä henkilötunnusta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:19"]
Jos ne tarkistaa niin ne kyllä näkee ettei se nimi vastaa sitä henkilötunnusta.
[/quote]
Minä olen käyttänyt vanhaa passiani henkkarina kaikkialla ja hyvin on kelvannut. Myös lentäessä.
Joutuu ja maksaa sen mitä normaalistikin.